SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Telia = skit?

Hallå kära sweclockers.
Det är så här att jag flyttade för ca 1 månad sen, tog 1-2 veckor innan jag fick igång internet rätt så lång tid tycker jag men det gick. Men iaf när jag höll på att ringa och fråga hur det gick så frågade jag om jag kunde beställa 24mbit när dem ändå höll på, detta gick absolut inte, dem sa att jag skulle ringa 17/11. Lade någon dag efter in en beställning på 24mbit för ca 1 vecka sen. Har nu ringt och då sa en tant på telia att höghastighet platformerna var fulla och att jag skulle vara tvungen att vänta tills 12/12. Jag blir så klart lite förbannad och säger att jag beställt för en vecka sen och ringt dit en massa gånger och att ingen annan har påpekat detta. Då säger hon "påstår du att jag ljuger" så sa jag -"nej det gör jag inte men det låter skumt för ingen annan har sagt något sånt till mig" så säger hon att det var dåligt och att jag fick vänta tills 12/12. Blev skitarg och besviken sade även senare min morsa att ringa och kolla så säger dem att jag kommer få det idag eller imorgon detta var ca 1-2 timmar sen.

Vet inte vem man ska tro på allt är en himla röra. Inte nog med detta utan var även 2 gånger då 2st på kundtjänsten sagt att de ska kolla och sen ringa upp, en för ungefär en vecka sen - han har inte ringt upp. En imorse vid 08:30 - han har inte ringt upp. Riktigt usel kundservice måste jag säga!

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Telia Telia Telia

Tyvärr kommer du inte få det "idag eller imorgon". Iom att du sitter på "låghastighets plattformen" så måste en tekniker ut på station och koppla om dig fysiskt.. Detta tar cirkus 7arbetsdagar från beställningen.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, detta är absolut inget ovanligt, TYVÄRR... Det har t.o.m hänt mig. Jag ringde in (ganska länge sedan nu) och skulle kolla om jag kunde uppgradera till 24, och de sa att det skulle kunna fixas utan problem, så jag sa att jag skulle återkomma. Nästa gång jag ringde för att göra beställningen så var min station helt plötsligt inte inkopplad till 24 nätet. Detta då jag tydligt frågade och kollade om det verkligen stämde den första gången. Telia lyckas verkligen att krångla till ALLT. Tycker det är jävligt dåligt och man tänder fan till lite av att de inte bättrar sig heller... Jävla dålig stil faktiskt, det ska inte behöva vara så svårt att göra en korrekt koll direkt, istället för att ge ut falska förhoppningar... Hur som helst, nu kan jag få 24, men stannar på 8mbit eftersom jag 1: är nöjd med denna hastigheten, och 2: vågar inte riskera att uppkopplingen blir krånglig och bråkig och att jag kanske blir helt utan internet istället.

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Telia Telia Telia

Tyvärr kommer du inte få det "idag eller imorgon". Iom att du sitter på "låghastighets plattformen" så måste en tekniker ut på station och koppla om dig fysiskt.. Detta tar cirkus 7arbetsdagar från beställningen.

han kan få det i morgon iochmed att telia får lägga en besatällning till teracom (föredetta flex) som utförs innom 24h. en annan sak om dom gör det.(jobbet tar typ 5min), sedan vet jag inte om dom gör det, så du ska inte vara försäker & bara gissa:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
han kan få det i morgon iochmed att telia får lägga en besatällning till teracom (föredetta flex) som utförs innom 24h. en annan sak om dom gör det.(jobbet tar typ 5min), sedan vet jag inte om dom gör det, så du ska inte vara försäker & bara gissa:)

Relacom, inte teracom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Relacom, inte teracom!

haha sorry är för mycket namnbyten så jag vet inte vart jag jobbar:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem

En klassiker, mina vänner.

Man pratar med en, denne lovar något, man ringer några dagar senare för att snabba på dem lite, denne säger något annat. Osv...

Det är dock underligt att detta är väldigt vanligt hos Telia(felia). Hände samma sak för mig nu när jag skulle skaffa en extra linje med adsl, eftersom min ytterst idiotiska styvfar tror att han äger hela jävla huset. I alla fall, ringde kanske sammanlagt 3-4 ggr, vid varje tillfälle fick jag olika prisuppgifter, gällande samma tjänster. Vad som var konstigast var att sista gången nu när jag beställde så fick jag det billigaste, iofs så sa jag då att jag var under 26 och fick ungdoms rabatt. Men ändå, lite skumma de där.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET

Jag gissar inte.

Jobbet utförs i dom allra flesta fall efter ganska precis 7arbetsdagar, givetvis tar inte jobbet speciellt länge att göra men beror nog mkt på annat varför det tar 7arbetsdagar. Tror Telia betalar en lite mindre slant om Flex (Relacom) får på sig 24timmar motför 7arbetsdagar. Vid uppgraderingar har ju kunden ändå internetuppkopplingen igång, så ingen riktigt brådis.

Telia kan fixa uppgraderingen inom någon timme om dom vill.. men punga ut tusentals kronor för att fixa upp en kille från 8mbit till 24mbit är väl inte speciellt "kostnadseffektivt".