Permalänk

Hjälp med Jensen Broadband Router

snälla snälla ni jag behöver jätte hjälp.
det var så här att jag har två datorer hemma så har jag en router mellan dom så jag kan ha internet o dylikt på båda
men så tänkte jag att ja vi uppgraderar drivisarna på routern. o när jag gjorde det sluta allt o funka. så som jag fattar det som kommer där in info mellan modemet o routern. men där går inget vidare till datorerna. why???? vet någon vad jag ska göra??? jag kommer inte ens in på själva routern nu iheller via den ip adressen. så där är ju något som gör att jag inte kommer in på routern o att den inte kan skicka info till mina datorer. routern är en "Jensen Scandinavia Broadband Router 2"

snälla hjälp mig om ni kan

tack så hemskt mycket så länge

Visa signatur

-=-Frågar Man Inget Får Man Inget Veta-=-

Permalänk

Kolla om ni får någon lokal ip adress utav routern. Testa pinga den osv....
Får ni ingen kontakt så tycker ajg du skal reseta routern och kolla om det funkar bättre.

Permalänk

det tråkiga är då att jag har redan försökt reseta den o där händer inte mycket mer för det =(

Visa signatur

Permalänk

Dra ut strömmen en längre stund och kolla om det hjälper.. annars är det nog tyvärr bara att lämna in den för reparation.

Permalänk

usch då det låter inte roligt =(
visserligen tycker jag inte att jag ska betala något för det efter som uppgraderingen kom från deras sida

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*