Permalänk
Medlem

För varm dator?

Hejsan!
Jo, det är såhär att jag har ett litet problem med min kära dator, den blir för varm och när det sker startas den om
vilket är jobbigt. Speciellet när man lirar FM och har kommit långt utan att ha sparat.
Har haft detta problemet tidigare. Antog att det var något med fläkten så jag öppnade datorn och det var så att det var problem med att fläkten var helt nerdammad.
Det var ca 1 månad sen jag öppnade datorn, så det bör inte vara något problem med fläkten.

Så min fråga till er datorkunniga är hur kan jag fixa detta?

Permalänk
Medlem

bättre kylning kanake ^^ hehe
näj men bra chassivetilation kanske ? eller har du det kanske..

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

Har du något dammfilter i chassit så kanske det behöver göras rent. Kolla cpu-kylningen också så att inte den är igensatt med damm. Sen kan man ju alltid skaffa fler chassifläktar för bättre cirkulation.

Visa signatur

[ Opteron 165 X2 @2610MHz ]::[ 4x256MB PC3200 Kingston CL2 HyperX ]::[ WD80GB ]::[ Seagate 250GB Sata-2 ]::[ ASrock Dual-Sata2 ]::[ Sapphire X850XT PE ]