Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Varmt mammakort?

Kollade precis i Everest och såg att moderkortet låg i 42'C (idle) medans Cpu låg i 25'C (stock kylningen)..

Är detta normalt?

Permalänk
Medlem

Det låter inte så farligt varm. Men du kan juh alltid kolla om fläkten och flänsen till nordbryggan e full med damm. För en dammfyld fläns kyler typ ingenting.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem

Din temp censor på moderkortet stämer nog inte. Din CPU kan inte ligga ca 5 grader varmare än rummets temperatur. Så din moderkortstemperatur är förmodligen lika fel den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 9++
Din temp censor på moderkortet stämer nog inte. Din CPU kan inte ligga ca 5 grader varmare än rummets temperatur. Så din moderkortstemperatur är förmodligen lika fel den.

varför kan inte det stämma? låter visserligen lågt med stock kylning, men jag har min i 28grade idle termometer kollat..
iof så brukar jag bara ha en 19-20 grader ¨på mitt rum.. men ändå..

Visa signatur

| Venice 3200+ 2.0 @ 2,4 | TT Big Typhon | Asus A8N-E nForce4 Ultra | 1024MB PC3200 2.5-3-3-8 / 1T
| X800XL UNI-WISE | 160GB S-ata | 250Gb LaCie Extren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av outshine
varför kan inte det stämma? låter visserligen lågt med stock kylning, men jag har min i 28grade idle termometer kollat..
iof så brukar jag bara ha en 19-20 grader ¨på mitt rum.. men ändå..

placerat en termometer mellan CPU och kylare?

Permalänk
Medlem

Cool'n'Quiet aktiverat, och när datorn idlar är basen av kylflänsen, åtminstone det man når, svalare än minnena.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara