Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Feedback tråd till mitt nya htpc bygge

Permalänk

Feedback tråd till mitt nya htpc bygge

Permalänk
Medlem

ser najs ut!

Permalänk
Medlem

Nice, är det 120 eller 80 fläktar?
Du måste ha en massa cash iallafall ;D

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Avstängd

det första du får göra är att modda det där q-tec agget passivt.. q-tec har ofta välldigt högljuda fläktar... ush..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
det första du får göra är att modda det där q-tec agget passivt.. q-tec har ofta välldigt högljuda fläktar... ush..

Eller bara slänga skiten, har själv ett sådant hemma som jag "fuldremmlat" upp plats för en 120mm fläkt, men det är knappast värt besväret, mer sketet nätagg får man leta länge efter :S

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

jag tycker du ska köpa nått kvalitets agg istället för q-tec agget då jag inte tror den kommer hålla så länge.

Visa signatur

<3

Permalänk

Jo jag har hört att de aggen ska vara lite dålig kvalite, men har ett sånt i min "vanliga" dator och där funkar det bra... vi får väl se hur det går, tycker inte det kan vara så dåligt att det INTE funkar

tredox: är 80 fläktar... 1 ska användas för att bytas ut i agget och så blir det 1 eller 2 i chassiet... men eftersom jag inte vet exakt hur det ska byggas så köpte jag 2 ifall att;)

Permalänk
Medlem

Okej, snälla sätt på "Blade" fläktgaller. Dom är så snygga ^^

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Hej.
najs bygge.
btw:hur mycket kostade plåtarna? och var köpte du dem?

// Focke

Visa signatur

"Friskt kopplat häften brunnet"

Permalänk

köpte plåtarna på slöjddetaljer ( www.slojddetaljer.se ). kostade ca 400 pix med frakt.

Permalänk
Medlem

oki, tack för snabbt svar

Visa signatur

"Friskt kopplat häften brunnet"

Permalänk

sådär... lite updates idag.. började med lådan. är lite osäker på om jag ska behålla den i crome färg när den är klar eller om jag ska måla den svart. nån som har lite förslag?
eller det kanske beror på hur repfri jag kan hålla den. he he.
sen är jag lite osäker på hur jag ska göra med fronten och cd'n. om jag ska kapa upp ett riktigt 5 1/4" hål eller om jag ska bara göra hål för själva cd grejen som far ut och in.... men sånt löser sig nog när det är dags för fronten. prollen i htpc'n är en sempron 3000+ sockel 754. är det nån som vet om det går att lira hdtv filer med den? alltså de där wmv filerna som finns på microsofts hemsida.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du enbart ska göra en lucka för trayen och sedan klistra fast matchande matrial på luckan... typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

älskar bilder på datadelar så där (A)

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

cybervillan: jo jag ska nog försöka fixa så... men tror jag skippar "eject" knappen då... kommer köra meedio + en ati fjärrkontroll.... vet du om man kan koppla en knapp på fjärren för att köra eject i meedio? eller kanske måste köra girder typ...

Nån som har några tips på hur man kan göra några snygga ben till chassiet då?

Permalänk
Avstängd

Meedio stödjer det via command modul som du sedan kan koppla till en knapp.. men lättare att gära det via girder eller vilket program du nu använder.. ATI fjärren tycker jag fungerar bra ihop med uICE vilket är ett progra som går lite snabbare att lära sig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser rikigt fin ut än så länge.

Permalänk
Avstängd

kommer nog bli bra.. du skriver att du inte vet hur du ska göra fronten. Varför inte satsa på typ 5mm borstad alumium som front. borstad ALU är så sjukt snyggt...

Visa signatur
Permalänk

en liten uppdate idag (kolla projektloggen)... fortsättning i morgon.

Permalänk
Avstängd

ser bra ut... du ska väll som sagt gömma den fula dvvn bakom fronten? och bara ha en plåklistrad dvdtray?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser snyggt ut. GJ!

Hur sågade du ut fläkthålet? tycker det blev riktigt bra

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

fläkthålet fick jag till genom att borra en massa hål så jag kunde klippa bort en skiva+en massa slipning med fil. för att såga till stora delar till chassiet använde jag sticksåg. tar en j..kla tid men ska man ändå göra det så kan man lika bra göra det BRA

Är det nån som har nån ide på hur jag ska göra startknapp så hojta till. OBS ska inte vara färdigköpt knapp från elfa... alldeles för enkelt
tänkte göra knappen typ som dom gör här: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12995&side=1

Permalänk
Avstängd

ska du göra som norrmannen och sätta IR-motagaren i knappen?

Ser bra ut tror jag kommer bli snyggt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

cybervillan: njae.. blir ingen IR-mottagare.. har byggt 2st htpc's förut och byggt in ir-mottagare och tycker det är kalasbra. MEN.. nu ska jag testa ati's egen fjärr som är radiofrekvens-styrd... så man kanske kan typ byta låt o lite annat från andra rum (hoppas jag i alla fall)

har nu fått iordning på startknappen som en 5 krona typ och den lyser blått.. har inte byggt in den ännu, men den ligger bredvid.. funderar på att koppla en till blå lysdiod i samma knapp att ha som hd-lampa, men det kanske blir skitjobbigt att ha en flimmrande knapp hela tiden om man ser film. :/ så vi får se... e lite knökigt oxå eftersom hd utgången från moderkortet inte orkar driva lysdioden så då måste jag ha en optokopplare och orkar inte köpa mer grejor nu från elfa springer där jämt. he he

men men.. den som väntar får se...

Permalänk
Avstängd

jag har både dåliga och bra erfarenheter av ATI's fjärr på vissa datorer funkar det klockrent och andra sämmre.. Tror det har med att göra hur mycket ström usbn kan leverera. Specen för usb är 0,5A, jag tror RF motagaren drar lite mer än så, och däflr fungerar den sämre på vissa datprer som inte kan leverar den ström som krävs....

Visa signatur
Permalänk

hmm.. okej... i värsta fall så kan jag ju dra en strömming direkt från nätaggets 5vols spänning. får väl se hur det går. problem är till för att lösas.

Snart helg så man kan jobba på projektet! och tjejen ska på julmarknad så jag har nästan hela lördagen på mig att fixa o styra i lokalen. he he

Permalänk
Avstängd

fick du nått gjort igår?

Visa signatur
Permalänk

Jodå.. hände en hel del i lördags. men sidan jag lägger upp mina bilder på verkar ha lite strul... kan inte ladda upp några nya.. ska kolla i eftermiddag om jag kan få upp lite info.

Permalänk
Medlem

Helfint bygge!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ptimizer
Nån som har några tips på hur man kan göra några snygga ben till chassiet då?

Svarva till 4st plexibitar frosta dom å pilla in blåa lysdioder i varje ben!