Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

nät fläkt

vart kan man få tag på en 80mm 2pins fläkt till nätagrigatet??snabba svar uppskattas...

Permalänk
Medlem

www.komplett.se www.datorbutiken.com www.[insert favourite store here].com
typ

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk

så här ser kontakten ut

Permalänk
Medlem

Du köper en vanlig 3-pinnare, sen tar du kontakten från den gamla nätaggsfläkten och skarvar ihop 12v med 12v och jord med jord på den nya och skiter i rpm sladden.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk

den gammla e borta försöker sälja en dator så då måste jag ha en fläkt

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket bra bild. Den utesluter i princip alla kontakter som inte är tvåpin.

Avståndet mellan pinnarna är väldigt intressant att veta.. Jag har sett det mesta från pyttekontakter till rätt stora 2pin kontakter i nätaggregat som jag har skruvat i. Kompatibiliteten mellan den största och minsta som jag träffat på är rätt tveksam

En fullösning är att dra en sladd ut från nätagget och koppla in. Annars är det bara att dra fram lödkolven och låna lite 12v på något lämpligt ställe i nätagget. Det kan gå att löda direkt på pinnarna på kretskortet men det är ingen jättesnygg lösning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Okej det är 1,5-2mm mellenrum..vart kan man få tag på dom billigaste 80 och 40mm fläktar??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-box_king
Okej det är 1,5-2mm mellenrum..vart kan man få tag på dom billigaste 80 och 40mm fläktar??

Det billigaste vore om du köpte en fläkt i en butik, för då slipper du frakten.
Annars vet jag att www.gtek.se har 30 kr i frakt på smågrejer. Kolla där.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

dustin vet jag har 40mm med två pins anslutning.. fast sidan var nere nu.. dom har kanske 80mm också, har ingen aning om det iaf http://www.dustin.se bara o testa lite senare

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk