Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

vart kan jag finna 120mm hålsåg?

Ska bygga ett chassi och behöver ett snabbt/enkelt sätt att göra 12cm fläkthål. Tänkte köra en hålsåg som jag sätter på slagborren, borde funka? Vet någon vart jag får tag på 120mm hålsågar?

Permalänk

Närmaste bygghandel, Beijer, Silvan, Byggmax, K-routa what ever you have in in Stockholm. Den lokala järnhandeln.

Permalänk

tror det komme bli svårt att hitta en sån stor största jag hittat är:102mm

Permalänk
Medlem

Tror jag med.. Största jag sett är 105. Förövrigt var det på classe..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk

precis vad jag har kommit fram till. hoppades någon annan kände till en större Hur gör man då smidigast 120mm-hål?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
precis vad jag har kommit fram till. hoppades någon annan kände till en större Hur gör man då smidigast 120mm-hål?

Med sticksåg, går med dremel också men det är lättare med sticksåg.

Permalänk

hmm, ja det får väl bli det. Problemet är att jag inte har någon arbetsbänk eller liknande att göra det på. Det var därför jag ville undvika sticksågen

Permalänk
Medlem

Det brukar ju finnas ställbara "hålsågar". Kika om du inte kan få tag på en sådan, som kan göra ett hål med en diameter på 120mm.

Lycka till med byggandet!

Permalänk

hmm, får maila runt, och gå runt och fråga helt enkelt En sak som jag kom på nu: finns det inte finsnickeri och hobbyverkstäder där man kan låna/hyra plats?

Permalänk
Medlem

Medans du spriner runt och letar efter 120mm hade du istället hunnit
borra och såga ut med en sticksåg.

Luna har hålsågar på 120mm.
Har för mig de kostar runt 800:- om du
tycker det är värt det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Medans du spriner runt och letar efter 120mm hade du istället hunnit
borra och såga ut med en sticksåg.

men jag har ingen arbetsbänk eller dylikt. Känns lite risky att sitta på vardagsrumsgolvet och såga med en sticksåg =(

Permalänk
Medlem

kan säga så här.. jag hade samma problem.. vi frågade hos våran lokala vvs affär dom hade. "rörmockare" altså

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sticksågar/dremlar i vardagsrummet. Har då ett gammalt lakan på golvet och en gammal stol med löstagbar sits som "bänk", plus ett par tvingar vid behov.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag sticksågar/dremlar i vardagsrummet. Har då ett gammalt lakan på golvet och en gammal stol med löstagbar sits som "bänk", plus ett par tvingar vid behov.

hmm, ja får se om jag kommer på någon bra lösning typ en gammal pall eller något som man plockar bort sitsen på, och gör en ram kring de kvarvarande benen så man kanske?

Permalänk
Medlem

Det finns ställbara håltagare på överskottsbolaget, köpte min där.
Fungerade perfekt till 120mm.

//Wiker

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
Det finns ställbara håltagare på överskottsbolaget, köpte min där.
Fungerade perfekt till 120mm.

//Wiker

jasså? hur mycket gick en sån på?