Acer support!!!
Hej!
För 24 dagar sen så la min Acer bärbara dator (1 ½ år gammal) av, när jag försökte starta den så pep den bara flera gånger och stängdes sedan av utan att skärmen startade.
Jag ringde då Acer och dom sa att jag skulle testa att ta ut batteri, nätsladd och alla extra tillbehör och låta den stå i 20 minuter för att se om det hjälpte men det gjorde det inte.
Jag ringde Acer igen och dom sa att den skulle skickas på reparation då så dom skickade fraktsedlar till mig på posten, efter 4 dagar hade inga lappar kommit på posten så jag ringde dom igen och då skickade dom igen och då efter 2 dagar kom det fraktsedlar på posten.
Det stod att jag skulle packa ner allt med tillbehör, kvitto i en kartong och ringa UPS och boka hämtning, nästa dag kommer UPS och hämtar den och skickar iväg datorn till Tyskland.
8 dagar senare kommer den tillbaka vältejpad, jag öppnar kartongen och läser snabbt på lappen som följde med:
Change parts
HDD exchanged - Recover Windows (german) to your language.
Som jag förstår det så har dom bytt ut min hårddisk utan mitt tillstånd, jag startar snabbt upp datorn för att sedan bli frågad massa saker på tyska innan jag kommer in i Windows och då får jag se att allt är borta, alla mina filer som jag hade...
Eftersom jag inte vill ha tyska på mitt Windows så stoppar jag in Recover skivan och börjar uppdatera Windows till svenska men efter ca 10 minuter så märker jag att datorn stängs av så jag trycker på startknappen och vad händer inte då?? Jo, datorn börjar pipa igen och jag tar ut batteri och låter den stå men det hjälpte inte.
Så jag ringde Acers support igen och dom sa att jag skulle ta ut minnesmodulerna å sätta in dom igen men det hjälpte inte så nu har dom skickat nya fraktsedlar så jag måste skicka datorn till Tyskland igen.
Jag frågade han på supporten om man inte kunde få en ny dator på garantin och då sa han att vi måste skicka in den på reparation igen å sen får vi se vad som händer.
Kan man inte få en ny på garantin om den är 1 ½ år gammal och man har kvitto?
Sen frågade jag han om dom verkligen får ta ut hårddisken sådär bara utan att fråga och då sa han att dom får det.
Då frågade jag om man inte kunde få tillbaka den, då sa han: Nej, den har blivit slängd på skroten då.
Stämmer det?
Tack för att ni läste!
Nu ska jag sitta här och vänta på fraktsedlarna som kommer nästa vecka och medan jag gör det kan jag gråta floder över mina förlorade bilder och minnen.....