Ni som övergått från stationär till bärbar helt och hållet

Permalänk
Hedersmedlem

Bytte från min stationära till en Acer 5021 helt och hållet efter att ha uppgraderat minnet till 1028(512 standard). och kan bara säga att det är bland det bästa jag gjort i datorväg.

Tillsammans med 3g kortet som gör att jag har internet (0.35mbit) överallt där vanliga 3g mobiler har täckning är det otroligt skönt att kunna ta med sig allt som man har på datorn med sig, sitter tex nu på kortet 4km hemmifrån och väntar på skjuts när jag skriver detta.

Datorn har ett x700 och det är inga problem om jag skulle känna lite sug att spela lite lättare spel.

Kan bara rekommendera att byta till en bärbar om du inte är galen i spel och måste ha ett monstergrafikkort som du tänkt uppdatera 2ggr per år.

Permalänk

En rejäl dockningsstation är inte så dumt heller. Då sitter ju ström, mus/tangentbord, usb-enheter, eventuellt monitor och allt fast i den... det är bara att lyfta bort datorn utan att rycka en enda sladd. Jag kör med en sådan setup på jobbet och tar ofta med mig datorn hem.. väldigt skönt att slippa rota i väskan efter alla kablar när man skall plugga in den på sin "normala" plats på jobbet.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP