Fel i Kontrollpanelen! snälla hjälp :(

Permalänk
Medlem

Fel i Kontrollpanelen! snälla hjälp :(

hej! när jag öppnar något som har med kontrollpanelen att göra (tex Lägg till/Ta bort program) så får jag upp följande:
RUNDLL
Ett undantag uppstod vid försöket att köra C:\Windows\system32\shell32.dll,Control_Rundll
"C:\Windows\system32\appwiz.cpl", Lägg till eller ta bort program

vet inte hur detta har skett, och vet inte hur jag ska fixa det

Vid försök att konfiguera ljudkortet eller kolla egenskaper för datorn sker istortsett samma sak. RUNDLL och Control_Rundll, rundll32.exe samt shell32.dll finns med på alla varningsfönster.

tack på förhand!

Visa signatur

GrrrrRRRrrRr

Permalänk
Medlem

Låter som att du kan behöva en ominstallation av Windows! Innan du bestämmer dig för att göra det så kan det vara bra med en sökning av virus och spyware. Kör även något registerrensningsprogram (exempelvis crapcleaner).

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av elaking:

hej! när jag öppnar något som har med kontrollpanelen att göra (tex Lägg till/Ta bort program) så får jag upp följande:
RUNDLL
Ett undantag uppstod vid försöket att köra C:\Windows\system32\shell32.dll,Control_Rundll
"C:\Windows\system32\appwiz.cpl", Lägg till eller ta bort program

vet inte hur detta har skett, och vet inte hur jag ska fixa det

Vid försök att konfiguera ljudkortet eller kolla egenskaper för datorn sker istortsett samma sak. RUNDLL och Control_Rundll, rundll32.exe samt shell32.dll finns med på alla varningsfönster.

tack på förhand!

0

Permalänk
Medlem

Istället för en ominstallation så pröva en systemåterställning.

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!