Windows XP64 svensk version?

Permalänk
Medlem

Windows XP64 svensk version?

Tjena,

Asch, vi håller frågan kort: finns det en svensk version av Win XP 64 bitars?

Skulle klart kunna tänka mig att köpa XP64, men då man är så van vid svenska windows versioner så vill man ju helst ha det...

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

om den verkligen finns eller inte kan jag inte säga med säkerhet men det verkar så då den finns att köpa på www.inet.se som oem produkt

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Svaret är väl nja.. Du kan köpa engelsk version och sedan lägga in ett språkpaket med Svenska...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

heande: Mmm, har sett den i ett fåtal butiken, men inte i de flesta "vanliga" som komplett, datorbutiken osv, vilket ju är lite konstigt?

Man får väl ringa och fråga antar jag

Lassekongo: språkpaket, hur funkar det? Är det nått man kan tanka ner gratis från Microsoft?
... och byter den verkligen all text, och alla kortkommandon osv? Har nog inte hört talas om dem!

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7

Permalänk

Ärligt talat så vet jag inte exakt vad det är paketen översätter, jag kör allt på engelska, men jag tippar på att det är det mesta iaf.
Japp dom är gratis, och bara att ladda ner.
Här har du en länk.
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t8920.html

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Oh, klart intressant info - tackar!

Har läst på lite om språkpaketen, och "språkkompatibiliteten" tror jag räcker till mer än väl, men en sak jag inte hittat något klart svar på är om de kostar någon prestanda..
Jag får intrycket att de ligger som ett gränssnitt emellan vanliga engelska windows och den lokaliserade versionen, och då finns ju risken att det kostar nån gnutta prestanda där längs vägen, och det är för mig oacceptabelt.

Dock ett stort tack för tipset som sagt! Jag får läsa på mer om dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, det tar inte prestanda. Det ar inte som styleXP om du tor det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Nej, det tar inte prestanda. Det ar inte som styleXP om du tor det.

och vad är det med styleXp?
Skulle du påstå att style Xp tar prestanda?

pfft, ta en koll i aktivitetshanteraren grabben.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Ärligt talat så vet jag inte exakt vad det är paketen översätter, jag kör allt på engelska, men jag tippar på att det är det mesta iaf.
Japp dom är gratis, och bara att ladda ner.
Här har du en länk.
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t8920.html

Tack så mycket för det. Letat i evigheter nu efter svensk language . Du är räddningen !

Visa signatur

-: Crestron :-