Battlefield 2 Widescreen

Permalänk
Avstängd

Battlefield 2 Widescreen

Vet någon vad man ska göra för att få allt i bf2 att bli widescreen. Det är inga problem att få själva banorna o allt i rätt upplösning. Men menyerna och tex alla instrument i flygplanen hänger inte med.

Vadgöra vad göra`..?

Permalänk
Medlem

Det finns tyvärr inget widescreen stöd i BF2.
Allt du kan göra är att dra ut bilden.
Läs mer på http://www.widescreengamingforum.com/

Permalänk
Medlem

Precis. Funkar hur bra som helst. Såhär gör du:

I genvägen som du brukar öppna högerklickar du och väljer egenskaper i där ändrar du "path name" till "C:\Program\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

Alltså, du struntar i min path och du lägger bara till efter " tecknet så skriver du: +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

1680 och 1050 är mina upplösningar, självklart kan du ändra till din upplösning. Om du har special forces skriver du såhär:

"C:\Program\Battlefield 2\BF2.exe" +modPath mods/xpack +ignoreAsserts 1 +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

Samma sak alltså, bara det att du skriver du det bakom +ingoreAsserts 1

Visa signatur
Permalänk

Jag lirar i 1920*1200 utan problem. Använde mig av sättet som P37uR beskriver men blir bilden utdragen då? Inget jag tänkte på.

Permalänk
Medlem

MM, den blir utdragen. Jag störs inte heller av det

Permalänk
Medlem

Jag ser det inte.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

allt blir i rätt upplösning när du spelar. Förutom siktet i flyg, helikopter mm. Sedan när du har "välja vapenmenyn" framme så ser man tydligt att den är allt annat än 1680*1050. Borde det inte komma en patch eller något?