Kaspersky Antivirus problem med virusdatabasen

Permalänk
Medlem

Kaspersky Antivirus problem med virusdatabasen

Har ett problem med antivirusprogrammet Kaspersky, nämligen att virusdatabasen har blivit korrupt och då kan jag inte starta Kaspersky. Felet jag får: "Databasen har blivit korrupt och måste därför uppdateras" ungefär så. Problemet är att efter jag uppdaterat kvarstår felet.

Har installerat om programmet 3-4ggr och provat flera olika versioner, när det är installerat fungerar det utan problem (databasen är från 2005-08-30) men det kommer upp ett medelande om att den vill uppdatera databasen. När databasen har blivit uppdaterad får jag samma fel igen.

Har en annan dator som också använder Kaspersky och den fungerar normalt, och har uppdaterat när jag varit ansluten till olika nätverk så problemet ligger inte i själva uppdateringen eller anslutningen så jag tror att det är något problem med min dator.

Några förslag?

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Jag fick ett liknande fel fast med ett helt annat progg, ett Anti-Spyware. Jag körde CCleaner och rensade systemregistret efter att ha avinstallerat det strulande progget. Sedan installerade jom om progget igen...funkade!

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...