Permalänk
Medlem

Årets spel

Som en liten tradition, brukar det komma upp en sån här tråd vid slutet av varje år.

Vilket spel tycker ni har varit årets spel? förmodar att de flesta kommer att säga World of Warcraft, FEAR, fahrenheit och Battlefield2.

Min personliga favorit är Lumines (PSP), God of War (PS2) och Battlefield 2.
[list="spel"]
[*]Lumines - Inget annat spel har fått mig att sitta klistrad framför en bärbar konsoll så länge som Lumines har fått mig att göra.
[*]God of War - God of War måste vara det snyggaste spelet till PS2 samtidigt som det flyter på med konstant hög framerate. Storyn är bland de bättre. Citat från IGN:

Citat:

Taget från http://bestof.ign.com/2005/ps2/12.html
God of War is the title you'll use to demonstrate the effectiveness of PS2 despite the advent of the next-generation and other current generation competitors, anyway. Because when all is said and done, God of War still looks better than 90% of games on the market.

[*]Battlefield 2 - Riktigt kul onlinespel speciellt om man spelar i ett lag som samarbetar.
[/list=spel]

Permalänk

1. Quake 4
2. GTA SA
3. FEAR

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Fahrenheit / Indigo Prophecy

grymt fint!

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

instämmer...Fahrenheit

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Fahrenheit var grymt bra ja, men dom idiotiska kontrollerna trycka samtidigt på tangentbordet och musen var inte min grej.

Fear och Quake4 ligger i top på min lista.

Permalänk
Medlem

Fahrenheit. Ingen tvekan.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Silent Hunter III...... eller var det förra året?

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Fahrenheit var grymt bra ja, men dom idiotiska kontrollerna trycka samtidigt på tangentbordet och musen var inte min grej.

Fear och Quake4 ligger i top på min lista.

Tänkte på det när jag lira det på xbox. Jävlar vilket konsoll lir det är. Inget jag tänker rekommendera att man lirar på PC.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Inget att diskutera, WoW ÄR årets bästa spel utan tvekan!

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Call of Culthu Xbox
Fear
NHL 2006 Xbox
King Kong Xbox

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Fear & Battlefield 2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

För den som orkar, kan ni reflektera över vad ni såg fram emot tidigare i år:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=41150...

Permalänk
Medlem

Fahrenheit, toppar min lista...

Visa signatur

I'll give them the most spectacular heroics anyone's ever seen. And when I'm old and I've had my fun, I'll sell my inventions so that everyone can be superheroes. Everyone can be super. And when everyone's super, no one will be.

Permalänk
Medlem

länge sen det kom nått "årets spel" för mej nu,det sista som kom var rome total war och hearts of iron 2...fast det är klart,fahrenheit var ju rätt så hyffsat,så rösten går väl till det spelet då.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Wow och Fahrenheit

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk

Rätt fattigt spelår till PC iaf tycker jag.. Får nog säga Grand Theft Auto: San Andreas även om jag inte tycker det är såå jävla bra.

EDIT: Eller jag tror jag ändrar mig.. SWAT 4 är faktiskt det spel jag haft mest roligt med i år, och det är väl endå det som räknas? Psychonauts skall ju också vara grymt bra har man hört. Har en känsla av att det kanske är en mer värdig vinnare.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Rätt fattigt spelår till PC iaf tycker jag.. Får nog säga Grand Theft Auto: San Andreas även om jag inte tycker det är såå jävla bra.

Japp. WoW hade varit kul om jag hade orkat göra samma jävla skitsak 24/7 för att sen bli lvl 60 o göra samma skitsaker...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Tänkte på det när jag lira det på xbox. Jävlar vilket konsoll lir det är. Inget jag tänker rekommendera att man lirar på PC.

därför kör man det liggandes i soffan me ps2 adapter

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Inaktiv

WoW men ruggit trött på det.
F.E.A.R
skulle villa testa Fahrenheit alla har talat väl om det

Permalänk
Medlem

Quake4 och WoW

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

World of Warcraft ligger bra till. Sen tror jag också att Call of Duty 2 och F.E.A.R har ganska bra chanser. Även Age of Empires 3 ligger högt. Battlefield 2 var en flopp i mina ögon. Men jag tror att WoW har störst chans. Det blev ju en sån otrolig succé. Hur stort skulle MMO-spelandet i europa/Usa varit om WoW inte hade funnits? Bra mycket mindre i alla fall...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

GT Legends helt klart!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

GTA: San Andreas

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

Wow (1) och Battlefield 2 (2) ligger i topp på min lista.

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

WoW och Football Manager 2005 kommer på delad förstaplats. Strax under kommer nog GTA:SA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel Barbaren
Wow (1) och Battlefield 2 (2) ligger i topp på min lista.

word.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat så mycket annat än WoW i år faktiskt, men det förtjänar helt klart min utnämning till årets spel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Hmm, vilka spel kom under året egentligen?

Permalänk
Medlem

Längtade efter Elder Scrolls IV: Oblivion, och det var ju roligt att det blev uppskjutet. Ville också ha haft S.T.A.L.K.E.R. och det gick ju också bra.

Däremot kom F.E.A.R. och röjde totalt. Klockrent spel. 9/10 p.
WoW kan jag tänka mig blir årets spel före F.E.A.R.

GTA: San Andreas floppade tyckte jag.

Permalänk

1. Battlefield 2
2.NfsMw
3. Aoe 3