Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

kan inte ha bra grafik i spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Ja det kanske låter konstigt, men nyköpta datorer är inte alltid 100% stabila

What BurnIn Test does is thoroughly exercise the hardware in a PC in a short period of time, in the same way as normal applications use a PC over a long period of time. This takes advantage of the fact that computer hardware tends to fail either very early in its life or after many thousands of hours of use. Typically BurnInTest should be used before a PC is put into service, as the failure of a computer that isn’t being used for a critical application and doesn’t have any critical data is much less damaging, (especially if it is still under warranty).

BurnInTest will bring intermittent or hidden problems to the surface so that after a successfully run the computer can be used with a much higher level of confidence. BurnInTest can also be used by overclockers to verify system stability at high clock speeds.

BurnInTest tests the CPU via mathematical operations and SIMD calculations, hard drives, RAM, CD-ROMs, CD burners, DVDs, sound cards, 2D graphics, 3D graphic, network connection, printers and video playback. This can all be done simultaneously as the application is multithreaded.

Om man läser det så står det ju att programmet kollar om datorn är stabil, det gör inte datorn mer stabil.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curley
Men om nfsu är så dåligt programerat, hur kan det då fungera så bra för endel och sämre för andra? Det borde väl vara bra eller dåligt för alla beroende på hur bra programmet är programerat!? varför måste man just tycka om bilspel? varför inte kortspel som inte kräver så mycket
Men till en annan sak. En polare sa att det kunde vara någe ramclip som kunde vara sönder, någon som har förslag på program som kan kolla det?

Det funkar bra, Ibland. Första gångerna jag spelade det funka det problemfrit i 1024x768 high. Nu rycker det typ var andra sekund. O när man korsat ett tågspår brukar FPS stanna på runt 2fps i nån minut. sen så flyter det helt plötsligt.
Spelet är dåligt optimerat helt enkelt.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvark
Om man läser det så står det ju att programmet kollar om datorn är stabil, det gör inte datorn mer stabil.

Det dära inlägget hade inget med första inlägget att göra, egentligen.
Såg att jag hade felformulerat det jag skrev först. och kunde ha informerat om kiselkretsar i det inlägget.

Nåja, när jag tog upp prime95 och burn-in biten så var det för att trådskaparen blev ombedd att ta sin kompis grafikkort.
För att se om systemet är felfritt så kan man ju börja med System burn-in.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd

tanka fraps och se hur många fps du får.
har du aa på?
du har väl orginal skivan,annars så kan det va det som ställer till det och i så fall får du köpa orginalet:)

Permalänk
Medlem

det dryga med fraps är enligt min mening att det drar ner på fpsen. flyer bättre när man inte har det igång.

Permalänk
Medlem

Det börjar väl låta som en tråkig klyscha, men installera om windows och lägg på alla (senaste och korrekta) drivrutiner.

Glöm inte att ljuddrivrutiner kan ibland vara lika viktiga som grafik- och moderkortsdrivrutinerna.
Antivirus, brandväggar, antispyprogram och andra program som körs konstant bör också ses över för att säkerställa prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men om nfsu är så dåligt programerat, hur kan det då fungera så bra för endel och sämre för andra? Det borde väl vara bra eller dåligt för alla beroende på hur bra programmet är programerat!?

Tja, dels så kan det ju fungera olika bra beroende på hårdvara, drivrutiner m.m. Men sen är det ju så att folk är olika kräsna också. Nån kanske tycker det är helt ok med 25 FPS och märker inte av det, medan en annan person också har 25 FPS men tycker det är för dåligt och upplever "problem".

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Men tror att det är någonting med datorn annars, att det är någe skit i den. För när jag testade sätta på 800x600 på Most Wanted så hackade det på samma sätt. Sen så tycker jag att datorn är lite seg annars också så jag skall testa med winreg cleaner program. Så får hoppas på att det ordnar sig.

Visa signatur

GurreGurra

Permalänk
Medlem

Är det en 3800+ Singlecore eller Dualcore?

Permalänk
Medlem

det är en Singlecore. hur så?

Visa signatur

GurreGurra

Permalänk
Medlem

1) Ta bort onödigt kraffs du har på burken.

2) Kör Antivirus, Adaware, Regseeker och CCleaner. (Allt finns gratis på google )

*Reboot*

3) Installera om alla drivrutiner, Grafik, Moderkort, Ljud osv. och kör Windows uppdate.

4) Defragmentera dina hårddiskar.

5) Stäng av alla program du kör i bakgrunden, inkl. Antivirus.

Om inget av det hjälper så installera om windows.

Permalänk
Medlem

varför kan man i vissa spel höjja upplösningen ända upp till 1800(eller vad det nu är,inte så bra på just detta) och i vissa spel nästan bli gränsfall att det klarar av spelet i 1200?
alltså i vissa spel kan jag höjja grafiken till skyhöga siffror,men i spel som tex XIII så kan jag bara höjja till 1200 och skulle jag gå över den upplösningen,så stängs skärmen ner och jag måste avsluta spelet och tom ominstallera det.
varför?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

okej. vad är det som man skall uppdatera på moderkortet? bios? jag har ASUS S939 A8N5X moderkort. Jag var på ASUS hemsida och kollade men fanns ju en jäkla massa man kunde uppdatera. Så ifall någon känner att den vill hjälpa så tar jag gärna emot länkar så att jag vet mera specifikt tack på förhand

Visa signatur

GurreGurra

Permalänk
Medlem

Jag har ett PC X800GT och MFS MW flyter ärligt talat felfritt i 1024x768 och max på allt. Se sign. för mitt system.

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Citat:

okej. vad är det som man skall uppdatera på moderkortet? bios? jag har ASUS S939 A8N5X moderkort. Jag var på ASUS hemsida och kollade men fanns ju en jäkla massa man kunde uppdatera. Så ifall någon känner att den vill hjälpa så tar jag gärna emot länkar så att jag vet mera specifikt tack på förhand

www.nvidia.com

tanka hem senaste Nforce drivrutiner för ditt moderkort.

Edit: en direktlänk antar att du kör winXP.
http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp32_amd_6.70.html

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Inaktiv

problem med värmen, att ni inte vet det.. =/

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar att det är problem med värmen eftersom jag nyligen har köpt ny kylning. Zalman CNPS9500 LED och Zalman ZM80D-HP. så tror inte att det är värmen som spökar. tror mera på att det är någe skit i datorn

Visa signatur

GurreGurra

Permalänk

Det låter lite underligt faktiskt, kör 1024x768 på alla spel med all ögongodis på utan som helst problem och jag sitter på ett 6800LE.
Något lurt som sagt är det, men som någon tidigare sa, kan bara rekommendera att avinstallera alla drivrutiner och lägga in de senaste på nytt igen, kanske har gamla liggandes störandes på datorn, testa olika versioner till grafikkortet, tweakade brukar vara de bättre. Rensa burken på gamla filer tex dubbletter och gamla dll filer m.m, finns bra program som rensar gamla filer i registret.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Curley installerat moderkortsdrivrutin än?
Annars har vi anledningen till problemet.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

jo jag installerade dem just. Sen så testade jag spela, men icke. så jag skulle vilja testa med någe bra reg cleaner program ifall ni har någe bra förslag. Har försökt laddat ner några men de måsta man köpa för att kunna använda vidare. det är nästan skrattretande så mycket fel det kan vara

Visa signatur

GurreGurra

Permalänk

crapcleaner är bra för att rensa smörja dock vet jag inte om det är bästa register "rengöraren" men den funkar bra för mig=).
Kom att tänka på en grej du har väl kollat att dina hdd:s jobbar i ultra dma och inte pio-mode? iofs det är det nog inte då borde allt du gör på burken gå segt som smör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är konstigt att det hackar. Ett X800GT har bara 8 pipelines under tiden ett vanligt X800 har 12 så du skulle tjänat på att köpa en AMD 3200+ och lägga mellanskillnaden på ett bättre grafikkort, det är ju trots allt det som är den viktigaste delen.

Permalänk
Medlem

Mr Gargamel, var kollar man det där? alltså jag tycker att den är seg i windows också, så det kan nog vara det.

Visa signatur

GurreGurra

Permalänk
Citat:

Mr Gargamel, var kollar man det där? alltså jag tycker att den är seg i windows också, så det kan nog vara det.

I enhetshanteraren under IDE ATA/ATAPI-styrenheter..kolla egenskaper på primära och sekundära kanalerna sen fliken avancerade inställningar.

Om det visar sig att nån eller flera Hdd:s jobbar i pio-mode så är det bara att markera t.ex primärkanal och välja avinstallera sen starta om burken och förhoppningsvis jobbar disken i UltraDMA därefter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kollade det just, men alla hdd var på ultraDMA. Så det var tyvärr inte problemet. Det är väl bara att forsätta söka efter någoninting som inte är bra bara.

Visa signatur

GurreGurra