Battlefield 2 problem 2k

Permalänk

Battlefield 2 problem 2k

Jo då var det min tur att skapa en inlägg som handlar om Battlefield och ett problem. Jippi.

Jo såhär är det: Det börade med att jag glatt gick och köpte Expansionpacken till BF2. Samtidigt kom patchen 1.12. Jag installerade patchen 1.12 (tror den hette så, aja den senaste hittils som är släppt iaf) och då sket det sig. Spelet startade inte. Patchningen gick alltså inte igenom helt. Jag provade att installera Expansionpacken istället, det gick inte det heller. Kommer ej ihåg felmeddelandet.

Jaha, då försöker jag såklart avinstallera spelet. Det går inte. Uninstall som ska ligga i Battlefield-mappen är enbart en icon. Försöker på fler olika sätt att avinstallera spelet. Bla via lägg till ta bort program, men också via regedit. Ingen framgång. Spelet finns förresten inte ens i regedit. Då försöker jag installera spelet i en annan map istället. Nej det går inte. Battlefieldskivan börja ladda och jag får upp install-rutan, när jag trycker install avslutas det helt, det lägger bara ner.

Hur som helst...

Jag kom då på idén att installera spelet och patchen på en annan dator för att sedan ta hela Battlefield 2 -mappen och föra över den till den datorn där det inte fungerar. Detta gjorde jag och till min förvåning så startar speler!! Jag blir tokglad och skuttar runt med dreggel i käften under spelstarten. I extas ska jag joina ett game då spelet plötsligt avslutas ngn millisekund efter att jag tryckt på join game.

Jag provar ytterligare en gång att starta spelet, logga in och joina ett spel. Nej det går inte. Spelet stänger ner och ja kommer ut till Windows och skrivbordet igen.

Vad är det för fel?

God help me

/Christopher

Permalänk
Medlem

Verkar skumt det där, men som med alla andra halvt olösliga problem är nog den enklaste och långsiktigaste lösningen format C for cortex.

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är själva spelets installation som är trasigt utan själva installationssystemet.
Det finns flera olika system och jag vet inte vilket Battlefield 2 använder, men jag gissar på "Windows Installer".
Detta är en service och jag har någon gång råkat ut för att filerna som driver detta system blivit korrupta eller på annat sätt trasiga (t.ex. databasfilerna som håller reda på vad som finns installerat och inte).

Här är en guide som visar hur man kan reparera denna tjänst:
http://xphelpandsupport.mvps.org/how_do_i_reinstall_the_windo...

Hoppas detta kan vara lösningen på dina problem.

Även jag har precis skaffat Battlefield 2 och patchningen av det spelet är inte helt fritt från problem, milt sagt. I mitt fall kunde jag inte patcha spelet överhuvudtaget eftersom spelet låg installerat på en annan partition än C: (med lite trixande i registret kunde dock detta lösa sig).

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Jag har typ samma problem och jag har testat installera om windowsinstaller men det verkade inte göra mycket eftersom även nu kan jag inte avinstallera och inte heller installera Bf2.

Processerna kommer lika långt oavsett vad jag vill, det är när den laddar själva första delen av setupprogramet som det hela fallerar (ser ut som det ska bli en fullscreen) sen bara stänger BF2-install/uninstall sig själv.

Jag har haft det installerat men tyckte det var konstigt när det inte gick att köra så jag tänkte installera om det och då började problemen härska, jag gick på ett heligt korståg mot alla filer jag kunde hitta i mina mappar som var relaterade till bf2 men regedit osv. vågar jag inte röra för det känns som att pilla på gudarnas leksaker och då smäller det ju. Aja det fungerade inte med att ta bort alla filer jag hittade ialla fall och nu kan jag varker ta bort eller installera bf2.

Någon som kan ge tips å råd?

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv

alla måste bara älska EA-games