Battlefield 2 problem 2k
Jo då var det min tur att skapa en inlägg som handlar om Battlefield och ett problem. Jippi.
Jo såhär är det: Det börade med att jag glatt gick och köpte Expansionpacken till BF2. Samtidigt kom patchen 1.12. Jag installerade patchen 1.12 (tror den hette så, aja den senaste hittils som är släppt iaf) och då sket det sig. Spelet startade inte. Patchningen gick alltså inte igenom helt. Jag provade att installera Expansionpacken istället, det gick inte det heller. Kommer ej ihåg felmeddelandet.
Jaha, då försöker jag såklart avinstallera spelet. Det går inte. Uninstall som ska ligga i Battlefield-mappen är enbart en icon. Försöker på fler olika sätt att avinstallera spelet. Bla via lägg till ta bort program, men också via regedit. Ingen framgång. Spelet finns förresten inte ens i regedit. Då försöker jag installera spelet i en annan map istället. Nej det går inte. Battlefieldskivan börja ladda och jag får upp install-rutan, när jag trycker install avslutas det helt, det lägger bara ner.
Hur som helst...
Jag kom då på idén att installera spelet och patchen på en annan dator för att sedan ta hela Battlefield 2 -mappen och föra över den till den datorn där det inte fungerar. Detta gjorde jag och till min förvåning så startar speler!! Jag blir tokglad och skuttar runt med dreggel i käften under spelstarten. I extas ska jag joina ett game då spelet plötsligt avslutas ngn millisekund efter att jag tryckt på join game.
Jag provar ytterligare en gång att starta spelet, logga in och joina ett spel. Nej det går inte. Spelet stänger ner och ja kommer ut till Windows och skrivbordet igen.
Vad är det för fel?
God help me
/Christopher