Permalänk

Gothic 3 är nog det spel jag längtat efter mest någonsin. 2:an var helt underbar, och när man väl lärt sig fightingsystemet så kändes det verkligen perfekt.

Oblivion var en stor besvikelse för min del och känslan från Morrowind var som bortblåst. Gothic 3 kan, med lite tur, erövra förstaplatsen eftersom det ser ut att ha känsla, story och fin grafik.

Jag längtar.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Kan nog bli kul... Men jag skulle verkligen vilja ha en första persons kamera istället, som på den gamla goda tiden (M&M, Wizardry, EOB osv).

Tredje persons vy känns så... Tv-spel på något sätt och ger inte samma inlevelse (för mig i varje fall).

Sitter och spelar Gothic 1 nu och grafiken stör mig inte ett dugg, men stridssystemet och tredjepersonsvyn håller på att knäcka mig.

Oblivion kunde varit det perfekta spelet enligt mig, men "Level-scaling" syndromet gör att jag bara vill skrika. (och nej OOO-modden hjälper inte den fixar vissa saker, men förstör lika mycket IMHO.)

Så hitintills så står Morrowind ohotad på rollspelstronen för mig... Gothic 3 kanske kan ändra på det, men jag tvivlar: Jag vill göra så mycket mer än bara banka monster och questa, jag vill samla på saker, skaffa hus som jag kan inreda efter egen smak osv och det verkar inte Gothic kunna erbjud erbjuda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Gothic 3 kanske kan ändra på det, men jag tvivlar: Jag vill göra så mycket mer än bara banka monster och questa, jag vill samla på saker, skaffa hus som jag kan inreda efter egen smak osv och det verkar inte Gothic kunna erbjud erbjuda.

Nja, Gothic 3 kommer nog inte vara som du vill ha det, det är helt enkelt inte den typen av spel där "friheten" är allt så att säga.
Gothic är mer storydrivande.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Tycker det är skandal att inte Gothic 3 är mer hypat än så här! Att tråden halkar ner till tredje sidan... Oblivion-tråden hade ju tonvis fler inlägg vid den här tiden innan release. Är det tillverkarnas fel, eller är Gothic-fans för slöa att hypa spelet?

Jag tror helt klart att Gothic 3 blir årets spel! *håller tummarna*

*EDIT* : Gothic 3 not 'Gold' - development still in progress
http://www.gothic3.com/index.php?do=0970991161051111100611080...

Vet inte vad detta betyder för releasen än...

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk
Medlem

Har inte spelat de tidigare versionerna men III:an verkar väldigt intressant, slänger in en bokning på spelet direkt

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samoa Joe
Tycker det är skandal att inte Gothic 3 är mer hypat än så här! Att tråden halkar ner till tredje sidan... Oblivion-tråden hade ju tonvis fler inlägg vid den här tiden innan release. Är det tillverkarnas fel, eller är Gothic-fans för slöa att hypa spelet?

Jag tror helt klart att Gothic 3 blir årets spel! *håller tummarna*

*EDIT* : Gothic 3 not 'Gold' - development still in progress
http://www.gothic3.com/index.php?do=0970991161051111100611080...

Vet inte vad detta betyder för releasen än...

Jag också förvånad över detta faktiskt men det kan bero på att det fått väldigt lite press. Spelet har inte ens någon utgivare utanför europa verkar det som av det jag läst. Spelet är nästan helt ohypat i staterna, och när 2:an släpptes i USA så kändes det redan gammalt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir grymt

Det flesta nuförtiden är så inställda på grafiken att de tappar bort spelkänslan på vägen.

Om inte så blir Gothic3 ett spel man kan köra innan NWN2 kommer iaf.

Permalänk

Jag får en stor klump i magen så fort jag tänker på Gotic 3.
Jag fullständigt älskade 2an, och som så mång aandra blev jag fruktansvärt besviken på oblivion. Och jag är rädd för att samma sak kommer hända med gothic III.

Permalänk
Permalänk

Ja grafiken verkar inte vara något att hurra över direkt. Men så har ju Gothic aldrig gjort sig speciellt bra på screens. Det är de levande miljöerna, härliga känslan och musiken som gör Gothic så bra, och jag tror inte att 3:an kommer vara en besvikelse när det gäller dessa bitar.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Nyligen tog Gothic 3 det här med försening till nya nivåer. Spelet sades vara färdigt, men kort därpå meddelades att guldskivan dragits tillbaka för ytterligare optimering. I dag lovar dock JoWood dyrt och heligt att kvalitetssäkringen är avslutad och att spelet är redo för upptryckning. Release blir det den 13 oktober.

fz.se

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Läste på Rage3D att Gothic 3 lider av lite småkass performance...

http://rage3d.com/board/showpost.php?p=1334577683&postcount=5...

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samoa Joe
Läste på Rage3D att Gothic 3 lider av lite småkass performance...

http://rage3d.com/board/showpost.php?p=1334577683&postcount=5...

Det är möjligt att det är processorerna som utgör flaskhalsen i testerna ovan; 4600+ är inte långsam, men jag är intresserad av hur en E6600 skulle prestera givet samma grafikkort och inställningar.

Edit: Jag har ändå förbeställt CE, så jag blir varse tids nog.

Permalänk

Har också väntat på det här spelet länge.. Får bara hoppas att de inte valt att rikta in sig på en bredare massa och köra någon fördummad hollywood-version av det hela, som besvikelsen Oblivion. Verkar ju inte så det man läst av det men man kan ju inte vara säker.

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

uhm .... 13oktober FTW !!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

tycker om att de äntligen har satt ett releasedatum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiMcIr
uhm .... 13oktober FTW !!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

tycker om att de äntligen har satt ett releasedatum

Men rapporterna är ju att det är grymt buggigt, riktigt oroväckande, så jag tycker nog att det kan släppas senare så att de fixar skiten istället.

Visa signatur

Mick

Permalänk

De värsta buggarna ska vara utrotade i den nya guldskivan. Mindre än en vecka kvar nu, mina damer och herrar!

Toppensida: http://gothicz.net/index.php?lang=en&document=news

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samoa Joe
De värsta buggarna ska vara utrotade i den nya guldskivan. Mindre än en vecka kvar nu, mina damer och herrar!

Toppensida: http://gothicz.net/index.php?lang=en&document=news

Hoppas det!
För det finns knappt något värre när det gäller spel än spel som släpps för tidigt.

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

hoppas det går att styra gubben till skillnad från tvåan

Permalänk
Medlem

Nedräkningen har börjat bara 3 dar kvar nu!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
hoppas det går att styra gubben till skillnad från tvåan

MAn behövde bara lära sig, tog en timme kanske. Svårt i början men ruskigt enkelt sen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
MAn behövde bara lära sig, tog en timme kanske. Svårt i början men ruskigt enkelt sen.

håller med, tog ett tag att lära sig hur man styrde och slogs med gubben i tvåan, men när man väl hade lärt sig så kändes kontrollerna jävligt bra.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Finns en video på FZ där de visar de olika fighting stilerna och han säger att de gjort om kontrollerna nu. Så den gamla stilen kanske är helt borta

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

http://gothicz.net/index.php?sekce=gothic3&document=fotkyce lite bilder på collectors edition boxen. ser ok ut. Jag har beställt den.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Frågan är, är det roligt att bara hoppa in i 3:an när man inte spelar 1:an och 2:an? Sen så undrar man också ifall ens dator ens kommer palla med 3:an =( Verkar vara ett väldigt roligt och fritt RPG spel

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Sweet.. gick in på webhallen och kollade precis nu, dom har redan skickat mitt gothic 3

Permalänk
Medlem

någon som vet om det blir starforce på spelet? annars är det ett givet köp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
*snip*

Så hitintills så står Morrowind ohotad på rollspelstronen för mig... Gothic 3 kanske kan ändra på det, men jag tvivlar: Jag vill göra så mycket mer än bara banka monster och questa, jag vill samla på saker, skaffa hus som jag kan inreda efter egen smak osv och det verkar inte Gothic kunna erbjud erbjuda.

Har lust att lägga in Morrowind igen. Vilka plug-ins "måste" man ha?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
någon som vet om det blir starforce på spelet? annars är det ett givet köp

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14125

Vet inte om dom har ändrat dock, men jag Tror inte att det är någe starforce i det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14125

Vet inte om dom har ändrat dock, men jag Tror inte att det är någe starforce i det

sweet bra att företagen börjar inse att ingen vill ha starforce.
blir att förboka!

Visa signatur