CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Crysis får mig att tänka på 'Kejsarens nya kläder'. Folk kommer att bli så oerhört besvikna när det släpps. Amatörmässiga animationer, dålig spelkänsla, dålig story och totalt identitetslöst. Nåväl. Alla kommer att vakna från drömmarna förr eller senare.

Det låter som du är inne i förnekelsefasen i din väntan.
Även om spelet i sig inte håller vad gäller story och animationer så är det en milstolpe som helst inte bör missas när det gäller dynamisk miljö i samspel med grafik i toppklass. Och dynamiken sträcker sig ända från editorn, som i sin tur är wysiwyg, till spelandet. I och med det så kommer spelet att kunna leva längre än FarCry - som fortfarande är ganska populärt trots sin ringa ålder.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Crysis får mig att tänka på 'Kejsarens nya kläder'. Folk kommer att bli så oerhört besvikna när det släpps. Amatörmässiga animationer, dålig spelkänsla, dålig story och totalt identitetslöst. Nåväl. Alla kommer att vakna från drömmarna förr eller senare.

Så du har spelat ut spelet som vet hela storyn samt att spelkänslan är dålig. Att DU tycke storyn är dålig och att spelet faktiskt har en dålig story är 2 komplett olika saker.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Så du har spelat ut spelet som vet hela storyn samt att spelkänslan är dålig. Att DU tycke storyn är dålig och att spelet faktiskt har en dålig story är 2 komplett olika saker.

Förstår inte varför alla är så upprörda. Det känns som att någon kastat in mig i en kyrka med kristna fundamentalister där jag har en skepnad av en muslim.

Du kommer att förstå vad jag menar när väl spelet släpps. Fram tills dess är det nog svårt att förklara. Men kom inte och säg efteråt att jag bidrog till blåsa upp bubblan som senare sprack.

Permalänk
Medlem

Den som lever får se, helt enkelt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Den som lever får se, helt enkelt.

Måste säga att du verkar väldigt trevlig. Är det Kofi Annan som letat sig in i kyrkan?

Tummen upp för dig hur som helst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Förstår inte varför alla är så upprörda. Det känns som att någon kastat in mig i en kyrka med kristna fundamentalister där jag har en skepnad av en muslim.

Du kommer att förstå vad jag menar när väl spelet släpps. Fram tills dess är det nog svårt att förklara. Men kom inte och säg efteråt att jag bidrog till blåsa upp bubblan som senare sprack.

Allt du gör är att motivera ngt som du inte har ngn fakta till. Och om det är en personlig åsikt säg mig varför du tror detta. Upprörd är jag inte, jag är nog inget större fan av FPS med story då jag tycker Halflife 1 & 2 är det enda som levererat. Men jag tror att det kommer vara ruskigt kul i multiplayer och att moddare kommer kunna göra otroliga saker med editorn. För att inte tala om vad andra företag kan göra med Cryengine 2.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

ha ha ha ha...

med all respekt men hur någon kan föutse en Crysis flop är för mig obegripligt...

Crysis kommer att föra gamingen ett steg längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart folk klagar när nån kommer in och börjar hitta på grejer och ljuger.

Spelet verkar lovande och även om det inte blir så bra som många tror så lär det bli en bästsäljare ändå. Att säga hur spelkänslan är innan man ens provat spelet samt att animationerna suger är riktigt lamt. Det ser iaf riktigt bra ut i filmerna och på skärmdumparna. Så sluta yra människa. Känns som du antingen skriver här bara för att provocera eller så är det nåt fel på dig...

Permalänk
Medlem

Jag tror Crysis kommer bli ett kanon spel.
men DJ1 har en poäng, om man går och säger "zomg crysis kommer äga!"

så kommer man kanske bli besviken.
Har man dock inga förväntningar alls så kommer man säkert bli jävligt glad när det släpps

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Jag tror Crysis kommer bli ett kanon spel.
men DJ1 har en poäng, om man går och säger "zomg crysis kommer äga!"

så kommer man kanske bli besviken.
Har man dock inga förväntningar alls så kommer man säkert bli jävligt glad när det släpps

Lycka till att inte skaffa några förväntningar, spelet är ju överallt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Lycka till att inte skaffa några förväntningar, spelet är ju överallt!

Kan vara svårt ja. Fast det är ju klart, om man inte kollar trailers osv så blir spelet mycket bättre också.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag förstår dock inte hur man kan ha väldigt höga förväntningar på ett FPS, de flesta är ju oftast rent skit. Hur många tycker ni själva har blivit så där ruskigt bra om man ser till spelsätt, story, känsla? (ej grafik). Jag tycker det känns som de flesta ideer bara överförs från spel till spel. Jag säger inte att Crysis kanske nödvändigtvis blir så men jag förstår inte hur man kan bli "hypead" över ett FPS annat än ngt som Valve släpper.

FPS/RPG är en genre jag tycker är ngt som det släpps för lite av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla hur det gick för stalker då blev ju inte direkt vad man hoppats på, jag är lite rädd att crysis blir inget annat än ett imponerande spelbart 3dmark typ. Bra grafik å najs fysik räcker inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Kolla hur det gick för stalker då blev ju inte direkt vad man hoppats på, jag är lite rädd att crysis blir inget annat än ett imponerande spelbart 3dmark typ. Bra grafik å najs fysik räcker inte.

Jag hoppas på grymma mods och att nått företag köper upp motorn och göra ngt bra av det. UE3 och Cryengine 2.0 kommer nog vara de hestaste motorerna under 2007/08.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

STALKER? jo visst fan vart det en flopp, men tänk efter hur länge dom höll på med spelet. om STALKER hade kommit då det skulle kommit så hade det nog varit en helt annan sak med det. då hade alla tyckt det varit skitgrymmt osv. Visst räcker det heller inte med bara bra grafik men jag tror faktiskt att Crysis kommer bli bra på väldigt många sätt.
Men som sagt, den som lever då får se:)

Permalänk
Medlem

crysis kommer ut till directX 9,0 också...
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Ny Crysis film på hela 700MB! Nästan 50 minuter lång. Det är lite introduktion samt en del gameplay och de visar också själva editorn samt vad man kan göra i den. Första gången jag ser iaf att man kan plocka upp mindre grjer tex hönor :D. Riktigt bra film fast kvaliten är så där så vänta er inte HDTV!

http://www.gamestar.hu/downloads.php3?op=visit&lid=6367

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ny Crysis film på hela 700MB! Nästan 50 minuter lång. Det är lite introduktion samt en del gameplay och de visar också själva editorn samt vad man kan göra i den. Första gången jag ser iaf att man kan plocka upp mindre grjer tex hönor :D. Riktigt bra film fast kvaliten är så där så vänta er inte HDTV!

Danke! lite seg spegel bara men det funkar:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Enligt filmerna så säger de att de har hållt på med Crysis sedan Januari 2004. Och när spelet är klart så ska det ha gått ca 3.5 år. Alltså menar dom att spelet kommer släppas nånstans mot sommar/höst 2007. Sommar låter lite väl tidigt men nu i höst så låter det troligt att det kan släppas.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

Längtar

Permalänk
Medlem

2 intressanta bilder som postades på crysis-online.com för någon dag sedan:

Spekulering

Ganska intressant att veta för dom med lite äldre grafikkort. Inte direkt jätte mycket information, men iallafall något om vad man kan förvänta sig.

http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,4567.0.htm...

Permalänk
Inaktiv

så ati för högre fps... kanske var optimerat frö ati, kördes ju ändå på x1900xtx förut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
så ati för högre fps... kanske var optimerat frö ati, kördes ju ändå på x1900xtx förut

tvivlar på att det är optimerat för ATI då det e optimerat för Intel och AMD äger ju ATI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer

var det inte 8800 kort de körde det på? tyckte nämnde det på någon spelmässa där de hade ett demo igång...?

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Yay då håller 8800 för crysis ändå

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kellerus
tvivlar på att det är optimerat för ATI då det e optimerat för Intel och AMD äger ju ATI.

Optimerat för intel???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
2 intressanta bilder som postades på crysis-online.com för någon dag sedan:

http://i95.photobucket.com/albums/l148/apamedvapen/ati1.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l148/apamedvapen/nvidia1.jp...

Spekulering

Ganska intressant att veta för dom med lite äldre grafikkort. Inte direkt jätte mycket information, men iallafall något om vad man kan förvänta sig.

http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,4567.0.htm...

hmm, det där är som om jag skulle göra ett sheet med fps ,
liksom, jag TROR 2900xt kommer har mer fps än 8800gtx , så ja skriver de på det här sheetet.

vad är det nödvändigt för?
det är ju inte backade av något eller så, knappast intressant

Jag citerar OneFire

Citat:

This is purely based on how we 'think' the cards will perform.

alltså helt idiotiskt att ens orka göra dessa sheets, högst ointressant !

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om X850 funkar borde väll X800XL funka precis på typ 800x600 i upplösning?

Permalänk
Medlem

Optimerat och optimerat, x1000 serien har mer rå shader-kapacitet än geforce 7-serien och kan därför ge lite mer fps. Det handlar INTE om optimering hit och dit.

Citat:

Om X850 funkar borde väll X800XL funka precis på typ 800x600 i upplösning?

Jajamen, XL är marginellt bättre än 850pro men lite sämre än 850xt. Eftersom de är så billiga idag: funderat på xFire setup?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Optimerat för intel???

Ja, Crytech har samarbetat med Intel för att optimera crysis med intels flerkärniga processorer.
Det säger dom i en av filmerna som har släppts där dom pratade om tekniken bakom crytech 2 motorn.