CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
Du ser under vad jag har för dator, men det känns som att jag faktiskt kan komma upp i high med min dator, nu kanske jag är väldigt generaliserande, för att jag kunde tex spela World in conflict på Very High detail och högsta upplös. med flyt, kom upp i kanske 45 fps average. Missförstå mig inte, jag har inte planerat att köra på högsta upplösningen på Crysis, så önsketänkande är jag absolut inte men jag skulle åtminstone vilja komma upp i recommended. Hoppas inte bara för min skull, utan för alla andra 2900 xt ägare att kortet presterar bra/tillräckligt bra.

Crysis har utvecklats i ett nära samarbete med nvidia, så ett nvidiakort lär prestera märkbart bättre. Nvidia har ju dessutom gett ut nya (beta) drivrutiner enbart för att öka prestanda i Crysis. Det säger en hel del.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

ingen som sitter på, eller som vet vars man kan tanka preorder-demot? vill leka runt i editorn sitter å tankar från en riktig slötorrent atm.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
ingen som sitter på, eller som vet vars man kan tanka preorder-demot? vill leka runt i editorn sitter å tankar från en riktig slötorrent atm.

Jag hittar inte en ända torrent. Skulle du kunna länka till den som du tankar ifrån ?

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

PM.a torrent om ni har, är ju skönt om man har skiten hemma när det väl släpps public imorn!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det inte så att man måste ha EA programmet uppe under tiden man kör demot? I så fall lär ni ju inte kunna spela crysis även om ni får tag på demot via torrent idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det fungerar så här... när man förbokat det så får man installera EA Download Manager. Och ladda hem spelet via det programmet. Laddade med maxhastighet för min anslutning 2mb/s, så inga problem där inte.

Sedan måste man ha det programmet igång och vara inloggad för att kunna starta spelet.

Dock ett litet problem för mig här... enligt bilden...

Untitled.jpg

Kan ej starta spelet från genvägarna... då kommer den rutan upp. Trots att programmet är igång och jag är inloggad.

Spelet startar ifall jag går via exe-filen direkt... Crysis64.exe... men spelet hänger sig så fort man hamnar i vattnet i början av banan. :s

Vad kostade det att köpa det via EA-store? Antar att skatt osv kommer upp sist i betalningsproceduren...

Och då kan man inte spela om ens nät ligger nere eller? Iom att man måste vara inloggad.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Är det inte så att man måste ha EA programmet uppe under tiden man kör demot? I så fall lär ni ju inte kunna spela crysis även om ni får tag på demot via torrent idag.

Jamen man har det ju färdigladdat redan idag, då behöver man ju bara konto eller vad som krävs imorn för att starta och slipper vänta på allt imorn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man behöver väl ändå inte konto i morgon när det släpps public?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Jamen man har det ju färdigladdat redan idag, då behöver man ju bara konto eller vad som krävs imorn för att starta och slipper vänta på allt imorn

Jaha, ok.

Permalänk

bara för mig den här tråden dampar?, varje gång nån skriver får jag 3 medelande

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

gissar på att morgondagens version inte kräver nån key eller nått öht, så att tanka preorderversionen idag för att slippa tanka imorrn funkar nog inte. själv tankar jag den för att iaf få leka runt i editorn.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Man behöver väl ändå inte konto i morgon när det släpps public?

Tvivlar på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
gissar på att morgondagens version inte kräver nån key eller nått öht, så att tanka preorderversionen idag för att slippa tanka imorrn funkar nog inte. själv tankar jag den för att iaf få leka runt i editorn.

Varför skulle det inte?

Dom avaktiverar väl bara login kravet..

Inte gör dom 2st olika spel och byter en massa dryga filer som kan påverka spelet bara för det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

massa dryga filer.. behöver väl inte vara så klurigt att slänga in nå skydd som de har nu. dagens version kräver att man har ea downloader eller vad programmet heter igång i bakgrunden samt är inloggad där, säkert nån funktion som de använt massa gånger tidigare och bara kan slänga in lite snabbt på nå vänster.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Men säg för tusan varifrån du laddar den människa!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Jag laddar ner Crysis_sp_demo 1.78GB nu. Är det bara en bluff eller?

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Medlem

Skulle tro det faktiskt, jag har då inte sett det någonstans än.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

tror inte riktigt det är en bluff. men det är inte värt det när det är 4000 nedladdare och 2-3 uppladdare, iaf dom jag sett.
bättre att vänta tills imorrn:)

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk
Medlem

pma mig så kan ni få en länk till demot har det installerat och lovar att det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Men säg för tusan varifrån du laddar den människa!

Google! Så hittade jag det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
pma mig så kan ni få en länk till demot har det installerat och lovar att det funkar.

Vad menar du med att det funkar? Installera eller spela? Om det går instakllera behöver man itne logga in på EA sen för att spela?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
pma mig så kan ni få en länk till demot har det installerat och lovar att det funkar.

Tror inte det.
Varför inte bara skriva det direkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
pma mig så kan ni få en länk till demot har det installerat och lovar att det funkar.

Hur spelar du det? Använder du EA download manager saken då?

Permalänk
Medlem

Om ni vill veta var ni kan ladda ner Pre-Release demot så skicka ett PM till mig. Jag kan inte skriva sidan här i tråden då jag antagligen bryter § 7.

Permalänk
Medlem

tack HazZarD!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Vad kostade det att köpa det via EA-store? Antar att skatt osv kommer upp sist i betalningsproceduren...

Och då kan man inte spela om ens nät ligger nere eller? Iom att man måste vara inloggad.

Kostade 501,78kr.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk

Tack oradd.
Tar den från torrent också. Får se vilken som går snabbast

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Crysis Demo http://www.fileshack.com/file.x/11333/Crysis+SP+Demo

Verkar vara lång väntetid på servrarna.
Om du skapar ett konto = 500kb/s
Om du inte gör det = 250kb/s

Never mind, bättre att ta det från EA servern antar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Kostade 501,78kr.

Seriöst? Jag brukar bli förbannad när spel kostar lika mycket online som i butik, då man inte får någon skiva osv de sparar ju pengar på att inte trycka upp skivor osv. men detta är alltså ca 50:- DYRARE online.
Hur går det resonemanget ihop egenteligen.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower