CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk

Stänger FTPn!

Fel på filen! Går ej att packa upp.

Laddar ner från annat ställe nu.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

getright
3mb/s på 24 mb lina
torrent ca 500 kb/s

för mig

satte igång precis
blir snart klart:D
får lira WIC så länge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
haha aa då A.N'doja om man nu bor på challan eller näsby vilket inte jag gör som tur e så går det fort xD

Bor faktiskt på Österäng och har 30/30.
Jag hade tankat 12mb /sek om jag hade bott på challan.

EDIT: Oj, vad många PM man fick.

Blood: Därför ska man tanka ner den upppackade versionen också ifall den packade versionen inte fungerar.

Det dryga är att jag och chefen snackar i tele och kommer inte bli klara förns kring 02 inatt. :/ Jag är pisstrött redan och kan ej spela förns imorgon men hm.... måste ju prova innan sova time. :P:P

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Demot finns ju på Torrentleech

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Demot finns ju på Torrentleech

Japp

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Demot finns ju på Torrentleech

Nice, har kollat några gånger idag, men hade ingen tur då.

Permalänk
Avstängd

Någon som fått hem demot på annat sätt och fått det att fungera? Låter lite otroligt, men det kanske funkar. :/

Nåja, jag lyckades iallafall att spela igenom det nu... och faen att fullversionen är så långt borta ännu. :s Demot slutar ju precis när det börjar bli roligt.

Inställningarna:
1280*1024
No AA (testade 4x AA först, men det kan man ju glömma)
High (allt under Advanced settings)

Har ingen aning om vad frameraten låg på, men upplevde det som "flytande". Tror faktiskt att man tycker det laggar mer ifall man verkligen ser frameraten. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Nån som har några invites lr så?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Någon som fått hem demot på annat sätt och fått det att fungera? Låter lite otroligt, men det kanske funkar. :/

Nåja, jag lyckades iallafall att spela igenom det nu... och faen att fullversionen är så långt borta ännu. :s Demot slutar ju precis när det börjar bli roligt.

Inställningarna:
1280*1024
No AA (testade 4x AA först, men det kan man ju glömma)
High (allt under Advanced settings)

Har ingen aning om vad frameraten låg på, men upplevde det som "flytande". Tror faktiskt att man tycker det laggar mer ifall man verkligen ser frameraten. ^^

Sålde mitt 8800gts och väntar på både 2gb minne till och 8800gt.

Känns ju kul när man sitter med ett 7800gtx undertiden

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Nån som har några invites lr så?

Dom har slutat med invites på obestämd tid.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Trist

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Installerar nu. Detta ska bli intressant
Som GaMeR2K5 sa så kan man nog glömma AA och AF.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Installerar nu. Detta ska bli intressant
Som GaMeR2K5 sa så kan man nog glömma AA och AF.

Nej, då. AA och AF for the win!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jaha, då verkade nerladdningen från EA sluta på 79%. Riktigt störigt.

Permalänk
Medlem

NEJ, säg inte så!! Det är den enda jag får upp i någorlunda hastighet

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5

Har ingen aning om vad frameraten låg på, men upplevde det som "flytande". Tror faktiskt att man tycker det laggar mer ifall man verkligen ser frameraten. ^^

Haha, stämmer så bra så. Kommer ihåg när jag körde betan när den kom. Tyckte det flöt på helt ok, kollade sedan frameraten och såg att den pendlade mellan 20/30fps och då tyckte jag det genast var hackigt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem det igen. Uppackningen funkade fin fint nu.. nu blir det spela spela. Hoppas bara de fixat SLI

Permalänk
Medlem

Denna fortfarande aktuell?

http://na.llnet.cdn.ea.com/u/demos/Crysis_SP_Demo.exe

Tänkte eftersom jag drar den med full speed!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Fick äntligen hem det igen. Uppackningen funkade fin fint nu.. nu blir det spela spela. Hoppas bara de fixat SLI

Var tankade du den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Haha, stämmer så bra så. Kommer ihåg när jag körde betan när den kom. Tyckte det flöt på helt ok, kollade sedan frameraten och såg att den pendlade mellan 20/30fps och då tyckte jag det genast var hackigt

Laddade ner FRAPS... och kollade nu. Hehe... ca 15-20 FPS med allt på high. Men jag upplever det som totalt ok. :s

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Post processing har den effekten. Lurar lite ögat med att den blurrar rörelser så man uppfattar aldrig riktigt "hacken". Coola är att i DX10 så påverkar Post processing enskillda objekt. Om jag uppfattade det rätt till skillnad från DX9 där hela skämen får den effekten vid din egen rörelse.

Rätta mig om jag har fel SAVE, med att jag uppmärksammade det efter ett av dina inlägg för ett bra tag sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Post processing har den effekten. Lurar lite ögat med att den blurrar rörelser så man uppfattar aldrig riktigt "hacken". Coola är att i DX10 så påverkar Post processing enskillda objekt. Om jag uppfattade det rätt till skillnad från DX9 där hela skämen får den effekten vid din egen rörelse.

Rätta mig om jag har fel SAVE, med att jag uppmärksammade det efter ett av dina inlägg för ett bra tag sedan

Ja precis, det är nog jag som dillat om det tidigare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ok, spelet är snyggt. Precis som Team fortress 2 så är spelet lika snyggt som alla bilder man sett på nätet. Flyter ok, lite mer optimering skulle inte skada. Men mycket snyggare än betan eftersom det är DirectX10 nu och fullt med effekter som MP betan inte hade.

Permalänk
Medlem
Permalänk

wohoo

Håller på att installeras nu.

Detta är spelet som gjorde att jag utvecklade min datakunskap.
Sålde min dell som jag nyligen köpt.
Efter att jag hade uppgraderat den med extra hårddisk 8600GTS samt ett nytt nätagg.
Sen sålde jag dellen för 5000. Efter jag hade köpt den för 10 000.
Köpte prolle, minnen, hårddisk, mobo, samt nytt graffe.
Håller på att sälja mitt 8600GTS voltmoddat för 900 nu.
Har lagt egentligen över 20 000 för detta spelet. Går det inte att lira på max med 1228 x 1024 så lackar jag ur.

Dock ska man tänka på att jag körde crysis med tillfredsställande inställningar när det kom ut med mina xp 2600+ samt 5700 LE.

Jag hade legat i ide efter jag ägde en 486 på 66 MHz.
Då trodde man ju att Dell hade bra deal, men efter man fick lära sig lite.....

Hur som helst så kan jag säga att elgiganten blåser folk ännu mer,
Det vet jag eftersom jag har koll nuförtiden!

Orka sälja en skitdator för över 13 000 och kalla den för speldator.

Vad har hänt med världen?

Permalänk

Ligger på 25-35 fps men ibland upp emot 40 med datorn i sig.
Spelar på High i upplösningen 1680x1050 utan nån AA/AF.

Riktigt krävande med andra ord

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler
wohoo

Håller på att installeras nu.

Detta är spelet som gjorde att jag utvecklade min datakunskap.
Sålde min dell som jag nyligen köpt.
Efter att jag hade uppgraderat den med extra hårddisk 8600GTS samt ett nytt nätagg.
Sen sålde jag dellen för 5000.
Köpte prolle, minnen, hårddisk, mobo, samt nytt graffe.
Håller på att sälja mitt 8600GTS voltmoddat för 900 nu.
Har lagt egentligen över 20 000 för detta spelet. Går det inte att lira på max med 1228 x 1024 så lackar jag ur.

Dock ska man tänka på att jag körde crysis med tillfredsställande inställningar när det kom ut med mina xp 2600+ samt 5700 LE.

Ser det, datorkunskap. Skämt och sido.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Testade att starta det med ALLT på "Very High". Och även max AA 16xQ.

Fy sjutton, absolut vackraste spelet jag sett än så länge. Synd bara att det inte finns någon dator i dagsläget som klarar av att rendera spelet så pass snabbt så det är spelbart då. Hehe... men vem har sagt att man måste ha alla inställningar på max för att kunna spela igenom ett spel och ändå tycka det är bra?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ser det, datorkunskap. Skämt och sido.

Hehe. Du får tycka vad du vill
Saken är den att när 486:or gällde då låg min datorkunskap i absolut topp.

Sedan låg man i dvala under lång tid.

Köpte en XP2600+ på elgiganten efter några år eftersom man kände sig helt stupid.
Sedan kom dellen.

Jag är dock evigt tacksam till detta forum.
Även om man inte skriver nåt så finns det för en snubbe som mig (145IQ) en hel massa att lära sig.

PS: Läste från Doja att han skröt en gång med sin IQ. Vill Då fråga dig denna enkla fråga som är vanlig på IQ tester. Svara snabbt. Jag kollar minuterna.

Det står 5 flugor på bordet. Du tar en tidning och smäller till!
Du dödar två. Hur många flugor är det var på bordet. Hurry!

: