Permalänk
Medlem

ehh...hittade en bug i min plugin. Har med dialoger och göra. Så ni som testat den ta bort den för den kanske kan skapa lite problem.

Permalänk
Medlem

Chaos, kan du inte lägga upp lite screenshots på huset?
Jag använder "Abandoned Flat" huset, finns att tanka på www.morrowindfiles.com

Permalänk
Medlem

Började om... Ska gå polis-linjen denna gång!
Wish me luck, Partner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
ehh...hittade en bug i min plugin. Har med dialoger och göra. Så ni som testat den ta bort den för den kanske kan skapa lite problem.

Haha, så det var din plugin som typ tog bort nästan alla dialoger från spelet?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Robhed08:

har lagt upp ett par på:
http://www.sphere.se/morrowind/index.html

Rawis:

Japp ))))),...vettefan varför...gjorde säkert nått fel i början då jag inte visste vad jag gjorde...jaja..

Permalänk
Medlem

ahh, det huset så nice ut har det några teleport saker? Så man kan teleportera sig dit... Jobbigt annars

Permalänk
VR-fantast

Om någon här kan komma ihåg sidan blue mantis o vet länken dit så hade dom ett jevligt nice slott ... gick en stor trappa rätt upp i himlen och ur dimman ser man en fet borg ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
ahh, det huset så nice ut har det några teleport saker? Så man kan teleportera sig dit... Jobbigt annars

Ligger i Seyda Neen så du behöver bara teleporta dig ditt.

Permalänk
Medlem

mjo, men då måste jag ha en teleportgrej som gör att jag kan teleportera mig dit..... Får se hur jag gör

Permalänk
Medlem

Kör på samma som mig...Ring of Teleportation,...är till alla större städer och byar...mycket händig...inge spel förstörande bara en massa tidssparande.

Permalänk
VR-fantast

Morrowind forumet (det officiella) är nu uppe igen
Det verkar gå snabbt fast iofs sitter jag på skolans bredband så det är ju svårt o jämföra med hemma

Permalänk
Medlem

Ring of teleportation, får ta och testa den.....

Permalänk
Medlem

hur fan använder man magi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
hur fan använder man magi?

Först och främst måste du välja vilken magi du vill använda.
Jag brukar trycka mig till inventoryn och där välja magi (en meny som vanligtvis ligger längst ner till höger)
Sedan är knapparna defualt bundna så att du väljer magi genom att trycka på "R".
Då bör du få fram två stycken händer (som då lämpligtvis är din karaktärs och inte någon annans).
Då de syns så trycker du "Fire" (defualt och lämpligtvis på Mouse1).

GLHF som trähatt!

Visa signatur

Min data mashin - windows 98 med skärm och mus och tangentbord och usb

Permalänk
Medlem

Vilken ras är mest lämpat för magi? *n00b*

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken ras är mest lämpat för magi? *n00b*

Om jag inte minns helt fel så funkar High Elf bra som magiker. Men annars så funkar alla som magiker.

Tips är att kolla statsen på dom olika raserna och se vilka som har bra skill bonuses på dom olika magierna.

Permalänk
Medlem

Kej.. Fast äventyrare är bra på allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kej.. Fast äventyrare är bra på allt?

det vettefan....jag kör min Barbar...slakta allt i sin väg...

Permalänk
Medlem

Ja, samma här.. Min barbariske orc är en sann krigare..

Permalänk
Medlem

det ska vara Wood Elf, custom class, han är GRYM på marksman 100 Agility och 100 i Marksman, kombinerat med enchantade pilar och en Daedric Bow röjjer nästan allt på 1-2 pilar

Permalänk
Medlem

Kaj... tack... kör med en high elf och är född under mage-tecken nåt.. åså..

Permalänk

Arsh, jag orkar inte läsa igenom alla inlägg, det kommer ta hela dagen. Jag sökte också, men hittade inte något.

Några frågor i alla fall:
Går det att köpa ett hus, för att lägga saker i?

Jag lyckades stänga min inventory under menu mode. Hur öppnar jag den igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Några frågor i alla fall:
Går det att köpa ett hus, för att lägga saker i?

Du kan skaffa dej ett "stronhold" när du har gått med i nått av "husen". Annars finns det en massa coola mods som lägger till tomma hus du kan ta.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

funderade på en sak om morrowind nyss: när har man egentligen klarat ut det?
är det när man hittat alla dom där konstiga vapnerna och spöat Dagot ur(ingen aning hur det stavas)?
eller är det när man har klarat absolut alla uppdrag?
bara en fundering.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk

Arg, nu måste jag ha ett stronghold!
Vilka hus finns det egentligen? Jag har bara sett till House Huhlo (orka kolla) än, men inte hittat någon jeppe man kan prata med för att gå med där. Alla medlemmar säger att han är i huset, men inte då. Och jag antar att Morag Tong inte är något hus?
Sen finns ju det där Sixth House, men så långt har jag inte kommit in.
Och hur får man tag i strongholdet när man nu har gått med i huset, är det bara att göra en massa uppdrag och hoppas på det bästa?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis

Du kan skaffa dej ett "stronhold" när du har gått med i nått av "husen". Annars finns det en massa coola mods som lägger till tomma hus du kan ta.

Eller så går du in i valfritt hus och slaktar den som bor där. Vips, nu har du ett nytt hus.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidde
funderade på en sak om morrowind nyss: när har man egentligen klarat ut det?
är det när man hittat alla dom där konstiga vapnerna och spöat Dagot ur(ingen aning hur det stavas)?
eller är det när man har klarat absolut alla uppdrag?
bara en fundering.

man blir väl aldrig riktigt klar med MW...alltid nån quest som finns kvar sen så finns det en uppsjö med mods och skit o ladda hem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos

man blir väl aldrig riktigt klar med MW...alltid nån quest som finns kvar sen så finns det en uppsjö med mods och skit o ladda hem...

okey, så sant.. det är ett spel som typ aldrig dör..
men, då har jag en annan fråga, vart får man tag i alla sånadär konstiga vapen som man behöver för att få slåss med Dagot ur?
(om man nu måste slåss med han när man gjort det)

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
VR-fantast

Skatta er lyckliga

Jag hittade blue mantis sidan igen ...

http://www.illuminatingdarkness.com/bluemantis

Ska komma många fräcka mods därifrån

Här är det där slottet jag pratade om lite innan

hehe detta vapnet va rätt fint me

Permalänk
Medlem