Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
är det någon här som dödat Dagoth Ur??

..jag var där å försökte ta honom men förgäves, en kompis säger att man behöver lite "grejor" för att ta honom, och jag har hittat två vapen för 400000 som är "the lost dwemer artifacts" lr nått, och om man försöker använda dem så dör man, jag tror att de är dem man behöver för at ta honom.......nån som vet????!!!

Du måste ha "dwemer artifacten" aktiverad, sen när du har den på dig, då kan du använda de två vapnena.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn

Javisst, och med hennes beskrivning av gärningsmannen kan man fråga folk om vem som har gjort det, vilket leder till två svar : Twin-toes (eller vad han heter) och en av Camonna Tong-anhängarna.
Det bör inte vara Twin-toes, då utseendet är helt fel. Däremot ser den andra killen ut precis som det beskrevs, men killen blånekar ju, även om man charmar honom till fullt.

Vad ska man göra nu då?

Taunt, få honom att attackera dig så du kan döda honom.
Sen går du till Hlaalu-huset i Balmora (inte där liket är) och pratar med ledar-tanten.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

ahhh....snart kommer expansionen....

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig med detta uppdraget??

19 Last Seed (Day 4)
The '@bad people#' that @Larrius Varro# wants to 'go away' are five members of the @Camonna Tong#. Varro doesn't know their names, but he knows they are a scout, a pawnbroker, a savant, a thief, and a smith, and that they are in @Balmora#. It seems that Varro wants me to find the names of these '@bad people#' and make them 'go away.' In a @bloodbath#.

Behöver få reda på vilka dessa 5 personerna är men vet inte hur, alla vägrar prata om Camonna Tong så fort man ställer en fråga.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

de 5 personerna finns i baren i balmora, har glömt vad den heter men den är mitt emot "stilt stridern" gå in och döda alla utom bartendern.
Ett tips!
behåll nyckeln du hittar på en av personerna eftersom man behöver den i ett uppdrag åt thieves guild, lycka till!

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
de 5 personerna finns i baren i balmora, har glömt vad den heter men den är mitt emot "stilt stridern" gå in och döda alla utom bartendern.
Ett tips!
behåll nyckeln du hittar på en av personerna eftersom man behöver den i ett uppdrag åt thieves guild, lycka till!

Har fått reda på namnen nu, men hur f*n ska man kunna döda dem, alla anfaller ju en på en gång och jag är i level 1 och har inga pengar att köpa bättre armor för eller vapen, har där imot en sten som är värd 6000 men ingen kan köpa den , någon som vet vart jag kan sälja den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille

Har fått reda på namnen nu, men hur f*n ska man kunna döda dem, alla anfaller ju en på en gång och jag är i level 1 och har inga pengar att köpa bättre armor för eller vapen, har där imot en sten som är värd 6000 men ingen kan köpa den , någon som vet vart jag kan sälja den?

Sälj den till Creeper, han bor i en "manor" i Caldera. (stavning?)

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ett tips!

GAH!! får flipp på detta asså , så fort man rör någon på stället så kommer alla i huset o nitar en, inte en chans att man ska klara det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis

Sälj den till Creeper, han bor i en "manor" i Caldera. (stavning?)

Annars kan man juh alltid dra till krabban som finns på en av öarna öst om vivec och syd om suran..han har 10000, tack vare han går jag runt med runt 700000 som kan komma till pass när man ska köpa dyra l*der

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ

Annars kan man juh alltid dra till krabban som finns på en av öarna öst om vivec och syd om suran..han har 10000, tack vare han går jag runt med runt 700000 som kan komma till pass när man ska köpa dyra l*der

Jo, så kan man också göra... men det är lite jobbigt att springa dit hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså, det där läste jag redan i helgen, så dom menar nog denna vecka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille

GAH!! får flipp på detta asså , så fort man rör någon på stället så kommer alla i huset o nitar en, inte en chans att man ska klara det

tror jag var typ lvl 10 när jag gjorde det.. ett ebony longsword och 100 i longsword-skill gjorde susen då

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

ett tips ät att sikta in sig på han vid dörren föst och sedan när du har dödat honom går du ut och helar dig och tar nästa går ut och helar dig o.s.v...

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
3Dmark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidde

tror jag var typ lvl 10 när jag gjorde det.. ett ebony longsword och 100 i longsword-skill gjorde susen då

Något bra råd för att levla?? eller går det bara att träna sig för att gå upp i level, det kostar ju multum och man får ju inte tag på pengar så lätt, eller så e det bara jag som behöver bra råd för att komma igång på riktigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror jag var runt lvl 40 efter att ha spelat i nån timme. Det gäller bara att få tag i pengar och levela upp... Rätt tråkigt, men men...

Några tips hur man får pengar i Balmora:
* I ett av vakttornen finns det ett rätt bra
svärd som är värt en del, det ligger uppe på
en gardrob. Lura ner vakten längst ner i tornet
och spring upp igen och ta det.
* Du kan sno alla "gems" i Mages Guild, ta en
i taget och spring ut, kasta det på marken, och gå till
en vakt och betala typ 36 guld.

Ett annat tips är att ta dej till Dren Plantation, där
kan du sno en massa värdefulla saker, typ sammanlagt
värt 500 000? Gissar bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej. behöver hjälp. Har fastnat på följande ställe i magic guild questen.

Manwe, a Guild member in @Punabi#, has not paid any @Guild dues# in three months. Ranis asked me to find Manwe and collect the dues from her. To get to @Punabi#, I should go south from @Balmora# and take the road east past @Fort Moonmoth#. I should cross the bridge northeast of the Fort and continue east until I reach the lake. The old @Dunmer# @stronghold# of @Mara#ndas is just south of the lake. @Punabi# is on the trail that leads northeast from the lake.

Hur hittar man Punabi? Har letat i 2 dagar och det finns ju inte på kartan direkt..

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror jag var runt lvl 40 efter att ha spelat i nån timme. Det gäller bara att få tag i pengar och levela upp... Rätt tråkigt, men men...

Några tips hur man får pengar i Balmora:
* I ett av vakttornen finns det ett rätt bra
svärd som är värt en del, det ligger uppe på
en gardrob. Lura ner vakten längst ner i tornet
och spring upp igen och ta det.
* Du kan sno alla "gems" i Mages Guild, ta en
i taget och spring ut, kasta det på marken, och gå till
en vakt och betala typ 36 guld.

Ett annat tips är att ta dej till Dren Plantation, där
kan du sno en massa värdefulla saker, typ sammanlagt
värt 500 000? Gissar bara.

fan, jag som trodde att det var obligatoriskt att man slogs mot monster för att levla
tji fick jag, nu vet jag vad jag ska göra med mitt antal 100k guld.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidde

fan, jag som trodde att det var obligatoriskt att man slogs mot monster för att levla
tji fick jag, nu vet jag vad jag ska göra med mitt antal 100k guld.

Alltså, du behöver inte träna dig upp i level, men det tar en jäkla tid om man inte gör det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

spring omrkring och hoppa hela tiden och din athletics (stavning?) skill går upp jävligt snabbt

Visa signatur

3Dmark

Permalänk

Fan är det för skit spel som kräver 37 sidor på forumet..??

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

spring omrkring och hoppa hela tiden och din athletics (stavning?) skill går upp jävligt snabbt

Japp, om man hoppar från höga byggnader (utan att du dör dvs), så är det ganska lätt att höja "acrobatic skill"...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls III: Morrowind Tribunal ute snart

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin

Kan också tyda på att det är bra kanske ?

Precis, det betyder också att det inte behöver postas en massa anda Morrowind trådar...

Visa signatur

Permalänk

AAAAArrrrrggh!

Jag fååår DAMP!

jag ligger på lv34 och har just upptäckt att jag inte kommer kunna klara spelet.

Detta beror på en bug som inte var fixad i den opatchade versionen

Jag fick i uppdrag av Camona Tong att avliva en kille som heter Bolwyn Venim eller nåt sånt, nät jag väl plockat honom så fortsätter jag glatt med spelet till jag upptäcker att han behövs för att jag ska bli Whoretator för Telvanni. GAAAAAAH!

Först nu har dom lagt in ett jävla varningsmeddelande när man dödar honom.

Visa signatur

It's nice to be a watermelon pig. We can eat watermelon as much ass. we want. Because we live in watermelon hills.

Permalänk
Medlem

Inserta honom igen, med consolen.

Visa signatur

Permalänk

så lagom trött på spelet!! ..efter 42 levlat tänkte jag att det kanske skulle va dags med lite quests(mainquesten).. men jag klarar bara till den då man ska hitta någons båge i någon burial ground...jag har letat överallt i det j*vla grottsystemet........som en nål i en höstack! ...skit!!!

*spelar ut2003 istället* =(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

LajnuZ, det är en av de lättaste uppdragen i spelet typ! Du behöver bara springa till slutet av grottan, döda spöket (som han du fick questen av berätttade om), sen är det bara att ta tillbaka bågen...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Inserta honom igen, med consolen.

Hur gör jag det?

*torkar tårarna i sitt rödsvullna ansikte*

Visa signatur

It's nice to be a watermelon pig. We can eat watermelon as much ass. we want. Because we live in watermelon hills.

Permalänk
Medlem

Hmm, vet inte riktigt... men om du kollar vad hans "id" är med editorn är det nog bara att skriva: insert "id/namn" ... eller nåt. Testa.

Visa signatur