Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hmm, vet inte riktigt... men om du kollar vad hans "id" är med editorn är det nog bara att skriva: insert "id/namn" ... eller nåt. Testa.

Men ska man behöva prata med Telvanni-ledarna för att de ska godkänna dig. Man ska väl kunna dunka ner dem för att de ska ge dig deras röst?

Permalänk
Medlem

Lite frågor...

spoiler-risk.

Inte kommit så långt, började ganska nyligen.

Ett uppdrag som man ska få fick jag aldrig.
Kommer jag ändå kunna avancera hela vägen?
Gäller mage-guild.
Utanför Ald-ruhn så dödade jag en sak och befriade en kille. Det var ett uppdrag två steg längre fram än jag var. Råkade nämna det namnet för "bossen", som då genast reagerade som att jag klarat det uppdraget, och fick nästa uppdrag. Det innebar att jag alltså hade två aktiva uppdrag för samma person, samt ett mellan där som jag inte fått. Utförde mitt första av dessa uppdrag, men kan inte få uppdraget som saknas. Det som saknas är nämligen att jag ska "låna" en bok av mage-guild i Vivec, men det uppdrag som jag felaktigt fått är att jag ska lämna tillbaka den boken! dvs jag har fått boken av "bossen" och ska nu lämna tillbaka den, utan att tidigare ha tagit boken!

reflektion på annan "miss" av spelskaparna. Som thief i Ald-rhun ska jag sno en sak från Mage-guild. Där blir man igenkänd som tjuv direkt man kliver in. Blev lite orolig då jag som sagt spelar mage också... men tydligen är det inget som påverkar något så fort jag klarat uppdraget.

Har någon lyckats sno tillbaka evidence? från lådorna...?
Jag gjorde en miss i Caldera, lämnade in mig själv för att betala 5gp. Men den jävla vakten tog allt jag snott i Balmora(stavningen?), vilket var värt 100k+. (Mäkte inte det direkt, ingen lämplig save) Nu ligger det i en låda i fortet syd om Ald-ruhn, men där finns ju vakter... och två av dem står ju så gott som ovanpå lådan. Lyckas inte trots att jag kastar 100% chameleon på mig själv, har runt 45 i sneak, och använder telekinetik(eller vad det heter).

I staden där man börjar har jag också problem...har hittat den dödade skatte-snubben. HAr pratat med vaktsnubben som ger en i uppdrag att döda mördaren(har även pratat med kärringen i fyren). Jag vet dock vem mördaren är(utan att behöva kolla in hans lista över skatteskulder). Eller var snarare. För honom dödade jag som allra första sak jag gjorde i spelet. Dessutom har jag sålt ringen till "vet inte vem". Jag kan alltså inte lämna ringen till kärringen, vilket jag inte sörjer, men bossen kan inte på något sätt få in i sitt huvud att jag redan dödat killen.

Permalänk
Medlem

Till Lajnuz, om du inte fixat ditt redan...:
När vägen delar sig första gången går du uppåt. Då kommer du till ett rum med en "spiraltrappa" och en hel del dörrar. Du kommer in längst ner. Inte helt oväntat ska du till dörren längs upp. Sedan hamnar du i rätt tomb. Döda några skelett till, sedan kommer ett spöke(som var lätt). På spökets kropp hittar du sedan bågen.

En reflektion till:
Är det inte lite överdrivet att den förbannade yxan väger 90kg!!Det är ju mer än de flesta figurerna i spelet lär väga. Hur i *** har de tänkt att min mage ska kunna plocka med sig den från Ibar-dan(eller vad det heter). Där finns ju en massa annat, som är lite lättare, och jag tänkter ju inte springa dit flera gånger bara för att kunna plocka med allt godis. En av kistorna var ju dessutom trapped, som jag inte kunde ta bort, vilket sänkte min strength ytterligare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalman125

Är det inte lite överdrivet att den förbannade yxan väger 90kg!!Det är ju mer än de flesta figurerna i spelet lär väga.

Har jag fel när jag säger att det inte är kilogram vikten mäts i?

Det står ju trots allt "Weight: 90"

Permalänk
Medlem

Jag har öppnat evidence lådan i "start" staden, har glömt vad den heter, var så länge sen jag lirade... Hade 100 sneak, 100 security och 100 agility. Inga magier, stod bara på lådan och öppnade den
Lite obalanserat så fort man har 100 sneak, man öppnar allting, spelar ingen roll om en vakt står brevid dig, han ser ingenting..

Permalänk
VR-fantast

Jag letar efter en vettig vampyrmod! Alltså som kanske fixar lite mer uppdrag, gör det mer vänligt för vampyrer o klara spelet osv.

Den vettigaste jag hittat är denna

Description: The Vampire Upgrade Plugin adds spells and powers to vampires that SHOULD already be there. I used elements from Daggerfall and Morrowind to make the vampires more real and legit to the story and game. The powers I added are to all vampires are; Vampiric Feeding (an upgraded vampire touch spell) Vampiric Flight (levitation) Charm Mortal, Calm Mortal, Command mortal and Command Beasts. (all from Daggerfall) To each Clan I added 2 new spell/powers To the Aundae I added 0.5 bonus to magicka and a power called 'Mental Focus' To the Berne I added Cloak of Shadows an invisbiliy spell and a paralysis power, just like in the book To the Quarra I added a night eye spell called 'eye of the beast' and a attack boosting power I call 'The Beast Within'.

(fil : http://www.morrowindfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op...)

Men det ska finnas nån som är bättre.. kan dock inte hitta den

Edit : denna mod hade jag inte sett.. den gör spelet svårare men det bästa är att cliff racers inte attackerar

http://www.morrowindfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op...
OBS : Starta helst ett nytt spel för denna ^

Edit2 : denna mod lägger till en mining skill så du kan gå ut o hugga malm o sen smältan ner det till tackor o göra vapen o rustningar.. den ska vara ett måste

Edit 3 : Denna mod lägger till en bank där du har ränta, kan lägga saker, kan köpa hus, skaffa lån osv.

Edit 4 : För dig som har över level 40 o söker utmaning

Edit 5: Giants 2.0.. lägger till massa koola monster .. fått bra ratings (som alla andra jag postar här)

OBS : storlek 25mb ^

Edit 6:

Lol .. denna mod är ett måste för alla Daggerfall fans
Den fixar så vakterna får det heliga "Halt!" ljudet

http://old.fileplanet.com/dl/dl.asp?/rpgplanet/morrowind/chro...

Edit 7: Här e travelling merchants.. lägger till folk som går mellan städer för att världen ska ha lite mer liv
Det är _väldigt_ rekommenderat att AI distance höjs en bra bit om denna ska användas

http://xferla3.fileplanet.com/^1659349541/rpgplanet/morrowind/chalice/Travelling_Merchants_1.2B.zip

Permalänk
Medlem

Edit 7: Här e travelling merchants.. lägger till folk som går mellan städer för att världen ska ha lite mer liv
Det är _väldigt_ rekommenderat att AI distance höjs en bra bit om denna ska användas

http://xferla3.fileplanet.com/^1659349541/rpgplanet/morrowind/chalice/Travelling_Merchants_1.2B.zip [/B][/QUOTE]

den funkar inte , sidan alltså

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
VR-fantast

Skummt... gå igenom denna sidan istället.. ligger en bit ner på sidan

http://www.rpgplanet.com/morrowind/chalice/back/back-list.asp

Permalänk
VR-fantast

Shadowlord armor

http://www.m0use.net/~adam/files/Shadow_Lord_Armor.zip

Permalänk
VR-fantast

:)

Håller på att göra en desert eagle till Morrowind

Ljudeffekter och kulor är redan fixade, det är själva modellen som behöver arbetas på

Ser just nu ut såhär, http://it01.lbs.se/it01niclash/deserteagle.jpg

Har bara jobbat lite över en halvtimme me den so far så den kan nog bli rätt ok sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalman125
Till Lajnuz, om du inte fixat ditt redan...:
När vägen delar sig första gången går du uppåt. Då kommer du till ett rum med en "spiraltrappa" och en hel del dörrar. Du kommer in längst ner. Inte helt oväntat ska du till dörren längs upp. Sedan hamnar du i rätt tomb. Döda några skelett till, sedan kommer ett spöke(som var lätt). På spökets kropp hittar du sedan bågen.

En reflektion till:
Är det inte lite överdrivet att den förbannade yxan väger 90kg!!Det är ju mer än de flesta figurerna i spelet lär väga. Hur i *** har de tänkt att min mage ska kunna plocka med sig den från Ibar-dan(eller vad det heter). Där finns ju en massa annat, som är lite lättare, och jag tänkter ju inte springa dit flera gånger bara för att kunna plocka med allt godis. En av kistorna var ju dessutom trapped, som jag inte kunde ta bort, vilket sänkte min strength ytterligare.

Hmm jag tror jag vart överallt däruppe.. aja får kolla igen..

angående din "reflektion", vill du få med dig mycket, så ska du plocka på dig allt du ser så du blir encoumberd(staving?) (ex om du hittar mycket samtidigt i ett Shrine) sen ska du använda dig av en "devine intervention" (staving?) som teleporterar dig till närmsta stad, .. då blir det lite lättare eftersom du kan lätt kan komma därifrån till krabban och sälja..

svårt att förklara.. men men

Visa signatur
Permalänk
VR-fantast

Kolla in denna modden !! Killen är sjukt bra..

Huvena är sjukt mycket snyggare än Bethesdas

a must-download

http://home.wnm.net/~bgriff/MW_Home.html

Imperial Vampyr

Nord Female, Ny vs. Gammal

Lite exempel bara, finns mer
Kropparna är fortfarande samma men man har ju ändå nåt som täcker över

Permalänk
Medlem

tycker d e lite monotomt lir,för lite vapen å samma hela tiden,men visst,d e ju inte precis tråkigt,e kung att få bygga upp sin karaktär å bara dra omkring genom landskapen,mycket trevligt äventyrs spel.

föresten,hur fuskar man i spelet?varit inne på 3 fusksidor nu å inget utav deras fusk funkar.nån som vet hur man får mer pengar,oändligt me liv osv??

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
VR-fantast

jorå dom funkar testade precis själv

Permalänk
Medlem

Bra sida:
http://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml

Där hittar du många fusk och andra saker.

Fast oändligt med liv? Man är ju ändå så gott som odödlig?
Enda möjligheten att dö är ju att man råkar kasta en spell på någon med väldigt hög reflection...
Nästan iaf. Och jag är trots allt ändå "bara" runt 60 i level och vandrar runt så gott som unarmoured. Har bara en bröst-plåt som är medium...
Så med mer lvl och fet rustning...

*edit*
Ok, det är lite jobbigt när man blir väckt av en Golden saint precis efter att man somnat och har ungefär 0 magicka, eftersom jag är för dålig med vapen för att döda honom utan spells.

Permalänk
Medlem

*tackar å bugar för sidan*fanns en hel del intresant där=)

hmm,d där me att man så gott som e odödlig d stämmer väl inte riktigt,ja tok attackerade en magiker å hade inte en chans,på 5 slag dog ja=/..iof så låg ja bara på level 1 då

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

öppna konsolen med ~, skriv help för kommandon eller t.ex

TGM (toggle god mode) för odödlighet
Inte speciellt svårt, men hur kul e det o fuska ?

Permalänk
Medlem

Dom där nya huvudena är grymt snygga! Ladda hem!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

damn jag e fan kär i dom nya modelerna, ansikterna rockar, särskilt dom kvinnliga

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
VR-fantast

Mmm, lätt att man vill bli vampyr nu

Det GÅR förresten o få på de nya ansiktena på NPC's också

"Avenger : It's very easy to replace the heads actually: Just load up all required plugins, set whichever you want to contain the new head info as active, and then go to the body part tab. There right-click and select edit on each head you want replaced. In the edit window, press the button with the name of the used NIF. Then select the new one, ignore the error messages that pop up, press save, and last not least, save the plugin, and it's done. "

Vi får hoppas på att det kommer ännu fler huven ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Mmm, lätt att man vill bli vampyr nu

Det GÅR förresten o få på de nya ansiktena på NPC's också

"Avenger : It's very easy to replace the heads actually: Just load up all required plugins, set whichever you want to contain the new head info as active, and then go to the body part tab. There right-click and select edit on each head you want replaced. In the edit window, press the button with the name of the used NIF. Then select the new one, ignore the error messages that pop up, press save, and last not least, save the plugin, and it's done. "

Vi får hoppas på att det kommer ännu fler huven ..

Hmm fattar inte riktigt vad han menar med det där att man kan ändra ansikterna.. var ska man göra det?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
VR-fantast

Så som jag förstått det : Du öppnar editorn

Tar data files o väljer det ansiktet du vill ha o väljer "Active"
Sen går du till kolumnen som heter "Body Parts"
sen högerklickar man o tar edit på varje huvud man vill byta ..

sen i rutan me huvet tryckan man på knappen me länken till nuvarande huvud o väljer det nya huvet
Sen trycker man förbi felmeddelanden och sparar ... that's it

Permalänk
Medlem

Jupp, lär försöka bli vampyr när jag spelar nästa gång. Tycker huvudquesten mest känns seg och lång... Har dock kommit så långt att jag är immun mot alla sjukdomar, men jag antar att man kan bli vampyr ändå?

Hur mycket health förlorar man i solsken som vampyr? Tror de saker jag bär just nu ger 4 health/s, men jag antar att jag behöver fixa till något mer för att kunna vandra runt i solen, och dessutom återfå lite health om man blir skadad.

Permalänk
Medlem

En fråga om mods, har inte så stor koll...

Finns det någon mod som fixar vakter mm vid ens stronghold?

Har för mig att jag läst om det, men utan någon länk, tidigare i tråden.
Dom där skrammelburkarna man får som vakter hjälper ju inte till att döda inkräktare, utan är mest i vägen(den inne fastnar ju i gångarna hela tiden), då dom inte har förvandlat sig själva till bollar(hehe, jo, jag spelar som Telvanni).

Permalänk
Medlem

Hmm, är det fuskigt att ladda hem en mod med en merchant som har massor med pengar som man kan sälja saker till? Min Nord är level 51 och har massor med saker... men det är ju rätt svårt att sälja saker som är värda typ 100 000.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Ja, jag vill enchanta en massa saker... men det kostar ju en del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eftersom det finns sätt att skaffa extremt mycket guld i spelet anser jag att det är ok att lägga till guld via console så man spar lite tid
Det är så fruktansvärt tråkigt att köpa summon scamp, fixa några soulgems, summona, trappa och sälja till creepern, vänta 24h och göra samma sak igen

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, jag vill enchanta en massa saker... men det kostar ju en del.

skriv: player->additem"gold_100"10000 i konsolen nåra gånger så ordnar sej ditt lilla problem ganska snabbt;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

skriv: player->additem"gold_100"10000 i konsolen nåra gånger så ordnar sej ditt lilla problem ganska snabbt;)

Nej! Fuska i RPG spel är otroligt tråkigt... förstör ju hela spelglädjen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej! Fuska i RPG spel är otroligt tråkigt... förstör ju hela spelglädjen.

Antingen det, eller så kan man tråka ut sig med att springa fram och tillbaka timme ut och timme in och sälja soutrappade scamps, vilket man tröttnar på väldigt snabbt.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand