Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Hemmabygge startar inte

Hej, jag har tänkt bygga en serverdator av olika delar:

Ngt SocketA moderkort
AMD Sempron 2600+
Geforce 4mx
2*256mb minne
3st Unknown hårddiskar (10-15 gb styck)
Codegen 300w nätagg

Men det är så att den vägrar att starta. Det lyser en grön lampa på moderkortet. men när jag ska trycka på datorn så rör sig CPUfläkten en liten aning. sen så händer det inget mer. Jag har testat alla olika pins, men det funkar fortfarande inte.

Jag har bara en hårddisk ikopplad (testat alla 3) Kopplat ur min cd-läsare, kopplat ur ena minnet. Men den funkar inte för det.

Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jaa det har fungerat prima innan. Helt 100% säker på det. Jag testade med mitt nätagg jag har i min dator, men det gick inte heller

Permalänk
Medlem

Som sista utväg kan du ju prova montera om processorn.. Funka för mej, en gång då jag hade liknande problem.

Kolla så att du inte har några sladdar eller nån tappad skruv eller nått som ligger mot något ledande och kan skapa en kortslutning...

Permalänk
Medlem

då tycker jag det måste vara mobot... även om den gröna lampan lyser :S (jag är ingen expert, men,men!)

Permalänk
Medlem

Inte för många distanser?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

okej! Jag ska testa att koppla om prollen!

Men jag tycker dock att det är lite skumt att fläkten rör sig lite grann sen så stannar den, alltså den rycker till i 1 sek. Men jag testar det med prollen sen kommer jag med edit.

jag hoppas INTE att det är fel på moderkortet

Barak:
Vad menas med distanser? Dom man har för att sätta på moderkortet i chassit?

Permalänk
Medlem

Moderkortet skulle jag gissa på, den gröna lampan är enbart för att visa när det är ström i...

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter så hade jag exakt det problemet du beskriver när mitt grafikkort pajja. Prova ta ur det och sedan boota datorn och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

jag får sån jävla damp så det inte är sant. CPUfläkten vill inte gå på..... Jag vill slå nåt jävligt hårt nu:::.::.... sry för dampet, men jag är så pissed off nu. Varför ska dom göra så jävla krångliga ställningar för CPUfläktar? Jag får spader..

Edit

Jag fick på fläkten *yey!*
Men det funkar fortfarande inte, testade ta ur grafikkortet och boota utan det. Men det fungerade inte heller :'(

Jag börjar bli less på datorer. Bara krångel

Permalänk
Geeks
SweClockers

Retroaktiv låsning för bumpning. Dessutom är damp ett handikapp som många människor tvingas leva med hela livet, inget ord man ska missbruka.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)