Permalänk
Medlem

Sonyericsson K610

SE introducerar en uppföljare till K600

OK, hittills ingen ny vikbar lur och ingen ny dunderlur, men det här var ett mycket intressant alternativ från SE. Potentiell storsäljare om den hamnar rätt i pris (dvs runt 3000:-).

Det är jäkligt kul att se att 3G-lurarna börjar bli så pass kompetenta utan att tumma på storleken. Det enda som är lite smolk i bägaren är väl att kameran inte har någon autofous.

Synd att man precis köpt en K600. Jaja, får väl se vad "Wilma" blir för någon skapelse.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Har vart påväg att skaffa K600i blir någ till att vänta på denna skönhet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Telefonen har autofocus (dock ingen macro) & Radio (fast utan rds). En sak som är bättre än nuvarande se-telefoner är att man kan lyssna på musik med sitt bluetooth headset. Priset blir runt 4000 utan abonemang.

/Mobil Support

Hoppas att de har rätt - en kamera utan autofokus är sällan mycket att hänga i julgranen. Själv tycker jag det vore konstigt om kameran i den här telefonen skulle vara sämre än den i k750 och w800. Men vi får väl se!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

"Sony Ericsson har inte släppt några officiella prisuppgifter, men uppgifter till pressen talar om ett pris på mellan 2 300 och 3 500 kronor. K610 når marknaden under andra kvartalet i år."

Saxat från idg.se

Den verkar onekligen intressant men jag ska nog köpa en Nokia 7370 istället

Permalänk
Medlem

Hmm, har förbokat en W810 men kanske skulle invänta denna istället då den har 3G (vet iofs inte om jag kommer använda några 3G-tjänster) och klarar av i princip samma saker som W810.

Permalänk
Medlem

Hm, precis köpt en K600i, men det är ju inte omöjligt att byta, k610 verkar klart intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
"Sony Ericsson har inte släppt några officiella prisuppgifter, men uppgifter till pressen talar om ett pris på mellan 2 300 och 3 500 kronor. K610 når marknaden under andra kvartalet i år."

Saxat från idg.se

Den verkar onekligen intressant men jag ska nog köpa en Nokia 7370 istället

Sjysst spekulerande om priset där Smarta killar..

Hej, den nya bilen från Audi kommer kosta mellan 150 och 300 000kr.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Köpte en K600i i Lördags :/ .
Men men, det kommer ju alltid något bättre, man kan inte hindra utvecklingen

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Avstår både W810 och K610, vill ha W950 istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packe
Avstår både W810 och K610, vill ha W950 istället

Väntar på W1000 istället, eller vad den nu kan få för namn. Alltså en W950i med kamera. Så jävla värdelöst av SE att bara släppa den utan kamera. Men kameraversionen kommer väl om några månader.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

W950 är väl satt till kvartal 3. Alltså kan den komma i september. En W1000 lär alltså inte vara aktuell innan sen höst/vinter 2006.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
W950 är väl satt till kvartal 3. Alltså kan den komma i september. En W1000 lär alltså inte vara aktuell innan sen höst/vinter 2006.

Okej.
W950, M600 och K610 kommer snart enligt GSMArena.com's sida. Det är ju dock rätt relativt

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Väntar på W1000 istället, eller vad den nu kan få för namn. Alltså en W950i med kamera. Så jävla värdelöst av SE att bara släppa den utan kamera. Men kameraversionen kommer väl om några månader.

Är inte W950 med kamera = W900 ungefär? Tyvärr med hopplös formfaktor, men telefonerna blir ju alltid lite tjockare med kamera.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Är inte W950 med kamera = W900 ungefär? Tyvärr med hopplös formfaktor, men telefonerna blir ju alltid lite tjockare med kamera.

Njae. W950 bygger på M600. Kolla på GSMArena.com.

Jag tar mig hellre en lite tjockare W950 med kamera än en smal en utan. Kamera är en viktig sak för mig nuförtiden, att bara kunna ta upp och ta ett snabbt kort e rätt trevligt. Sen att kvalitén e inge vidare jämnfört med en riktigt digitalkamera.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Framsidan påminner verkligen om K750...
Men att säga att den inte är vacker, är en lögn.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

SE pumpar ut telefoner för tillfället. Kul att se!

Permalänk
Medlem

Kommit några nyheter om K610i, den ska väl börja säljas nu i maj. Tror deta kommer bli nästa telefon nu efter min K700i gillar det still rena utseendet. Ingen telefon hittils har lagit K700i design föruom K610

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Någon som har prisuppgift på den här telefonen? Katshing har ett preliminärt pris på 4600kr vilket är mer än vad jag trodde och hade hoppats på.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Läst att priset ska ligga runt 2800-3500kr så det priset är någ satt tills när har börjats säljas!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

k750 som är en bättre telefon (förutom 3g) kostar 2500kr. skulle kännas konstigt om k610 skulle vara dyrare. antar att den kommer bli en äkta gratistelefon med 3 mini

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
k750 som är en bättre telefon (förutom 3g) kostar 2500kr. skulle kännas konstigt om k610 skulle vara dyrare. antar att den kommer bli en äkta gratistelefon med 3 mini

vad är bättre med k750? kan ju oxå berätta att katshing har satt ett preliminär pris på 4å6

det är så jävla synd att 3 ska märka ut sina telefoner med loggor o skit!!!

Permalänk
Medlem

I juni/juli kommer det händra grejer;)

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av obeliks
vad är bättre med k750? kan ju oxå berätta att katshing har satt ett preliminär pris på 4å6

det är så jävla synd att 3 ska märka ut sina telefoner med loggor o skit!!!

ehh, driver du med mig eller? bättre kamera och billigare minneskort t.ex.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
ehh, driver du med mig eller? bättre kamera och billigare minneskort t.ex.

Allt är ju relativt. Finns för och nackdelar med båda. Det beror på vad du behöver ha på luren.

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Visst ligger den fint i handen?

Mycket skön känsla av luren i handen. Första *WOW*-känslan av en mobil på länge faktiskt, mycket liten och välbyggd. Kände även på K800 och P990. Initialt känns K800 som en flopp. Linsskyddet sticker ut alldeles för mkt för att det ska kännas bra.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Visst ligger den fint i handen?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/k610.jpg

Mycket skön känsla av luren i handen. Första *WOW*-känslan av en mobil på länge faktiskt, mycket liten och välbyggd. Kände även på K800 och P990. Initialt känns K800 som en flopp. Linsskyddet sticker ut alldeles för mkt för att det ska kännas bra.

åh Men hörde inga prisuppgifter eller så?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
ehh, driver du med mig eller? bättre kamera och billigare minneskort t.ex.

heh.. vadå hade du tänkt ta proffsbilder med kameran eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av obeliks
heh.. vadå hade du tänkt ta proffsbilder med kameran eller?

Autofocus på en kamera är ju om natt och dag. En mobilkamera utan Autofocus duger ju inte ens som en "festkamera". Dvs kameran du dra framinne på klubben eller på förfesten typ.

Att minneskortet är mindre till K610i är positivt tycker jag, men fattar inte varför de inte sänker priset på nuvarande kort och lägger de nya mindre korten på samma nivå som de större korten ligger nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Visst ligger den fint i handen?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/k610.jpg

Mycket skön känsla av luren i handen. Första *WOW*-känslan av en mobil på länge faktiskt, mycket liten och välbyggd. Kände även på K800 och P990. Initialt känns K800 som en flopp. Linsskyddet sticker ut alldeles för mkt för att det ska kännas bra.

Hehe, var är bilden tagen? 4 av SEs senaste modeller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Autofocus på en kamera är ju om natt och dag. En mobilkamera utan Autofocus duger ju inte ens som en "festkamera". Dvs kameran du dra framinne på klubben eller på förfesten typ.

Att minneskortet är mindre till K610i är positivt tycker jag, men fattar inte varför de inte sänker priset på nuvarande kort och lägger de nya mindre korten på samma nivå som de större korten ligger nu.

telefonen har ju faktiskt fixfocus, vet inte alls lika bra men den duger absolut som "festkamera"