Ny Revolution info

Permalänk
Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Coolt, det lär vara häftigt (och effektivt) att surfa med rev. kontrollen. Men frågan är väl hur kul det är at surfa på en TV med en upplösning på 640*480. Och opera? nä... Firefox FTW!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

tagit från minehmbio forumet:

Några fraser från en tidningsskribent angående deras nästa tidning och Nrev osv. Officiell tidning.

Right… *takes deeeeeeeeeep breath*
This has all got a bit out of hand because of some silly press written by a marketing department, and with meer days until it goes on sale I don't see the problem with telling you about the mag in a bit more detail.

. The approach: it's tough being on an official mag, it really is. You get told so much by Nintendo themselves but moreso from other publishers, but of course you can't print most of it right there and then. It does mean that over the next six months there will be some MASSIVE exclusives and that's no exageration. Let's just say that Nintendo fans are in for a treat.

Capcom Dev Feature: let's get one thing straight here. You're not going to see any in-game pics of Revolution stuff before E3. It just ain't gonna happen. Obviously there's a load of stuff in development but why would Nintendo let people see examples of what makes Revolution so different at this stage? There are BIG things still to be announced and you're DEFINITELY not going to see screens until those aspects are announced. Again, in my best Japanese developer response: "please look forward to more informations at GDC and E3".

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Coolt, det lär vara häftigt (och effektivt) att surfa med rev. kontrollen. Men frågan är väl hur kul det är at surfa på en TV med en upplösning på 640*480. Och opera? nä... Firefox FTW!

Känns som Opera kan få till en bättre embedded-version än Firefox-teamet, sedan är ju vanliga Opera helt superbt. Lätt överlägset Firefox.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Finns egentligen ingenting som säger att Revolutions hårdvara kommer att vara låst till 640x480 i annat än spelläget. Det Nintendo har sagt är att deras spel inte kommer att köras i HD-upplösning (förmodligen pga värmeutvecklingen och chippets prestanda), men det säger ingenting om upplösningen utanför spelen. Det som begränsar är väl anslutningsmöjligheterna till TV:n, men jag tror inte att Nintendo har diskuterat vilka kontakter som kommer sitta på Revolution. Är väl inte omöjligt att du får någon form av digital signalutgång alá HDMI och då borde inte en högre upplösning vara problematisk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Finns egentligen ingenting som säger att Revolutions hårdvara kommer att vara låst till 640x480 i annat än spelläget. Det Nintendo har sagt är att deras spel inte kommer att köras i HD-upplösning (förmodligen pga värmeutvecklingen och chippets prestanda), men det säger ingenting om upplösningen utanför spelen. Det som begränsar är väl anslutningsmöjligheterna till TV:n, men jag tror inte att Nintendo har diskuterat vilka kontakter som kommer sitta på Revolution. Är väl inte omöjligt att du får någon form av digital signalutgång alá HDMI och då borde inte en högre upplösning vara problematisk.

Hmm, har för mig att det under (eller innan) E3 förra året nämdes att man skulle kunna koppla in sin Rev till en vanlig Datorbildskärm... men de kan ju ha ändrat sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Hmm, har för mig att det under (eller innan) E3 förra året nämdes att man skulle kunna koppla in sin Rev till en vanlig Datorbildskärm... men de kan ju ha ändrat sig.

Japp, så gick/går ryktet. Vad som är sant återstår dock att ses

Permalänk
Medlem

Och när behöver man surfa egentligen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Tanka porr på en revolution vad tror du?
Kontrollerna är ju nog för att fap fap'a liksom

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

Tror jag läste på Joystiq att Nintendo har lämnat in ritningar på Rev till patentverket och på dem så fanns det en "mystery port" som de kallar den. Ingen visste riktigt vad den gjorde. En del trodde det var en digital signalutgång för ljudet (7.1 ljud kanske stämmer?), en del trodde att den var för Revs sensorer och många andra trodde det var till något som Nintendo inte har pratat om än. Om ni kommer ihåg så sa Raggie att de har fler överraskningar på G.

Spännande non the less

Permalänk
Medlem

Rev utan gigantisk nätdel!
http://www.spelforum.nu/nyheter.asp?visanyhet=5039

"Someone leaked some scans of an upcoming magazine that shows shots from the new Zelda game. If you follow that link you’ll find that the magazine has request that web host remove them… screw them though, here’s a link to a zip containing all of the images"

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Rev utan gigantisk nätdel!
http://www.spelforum.nu/nyheter.asp?visanyhet=5039

"Someone leaked some scans of an upcoming magazine that shows shots from the new Zelda game. If you follow that link you’ll find that the magazine has request that web host remove them… screw them though, here’s a link to a zip containing all of the images"

http://www.spelforum.nu//images/nyhet/rev-powerbrick.jpg

Läste det också... men jag är osäker. På skisserna som de har lämnat in till patentverket så finns det en AC kontakt bak på konsolen. Då kan man fråga sig varför de ska ha stödet till det. Om det är så som de skriver så kommer konsolen att enbart funka när den står vertikalt.

Fördelen som jag kan komma på är att den kanske är bärbar. Med andra ord så har den ett batteri i sig som laddas upp när man sätter den i dockan. Varför? Har ingen aning... inte så att man plockar fram den när man åker tåget till jobbet på morgonen eller något

Och sen så kanske de har fått det hela om bakfoten.

Permalänk

Burken under är inte nätdel, bara en plastbit, nintendo har sagt att man kan köra maskin liggandes utan stället.

Visa signatur

Permalänk

Ojoj, revolution kommer knäcka. Sen Sega försvann är det bara Nintendo som gör spel och konsoller med äkta spelglädje. Gud vad jag ångrar att jag sålde Game cuben och köpte PS2, förutom singstar så har inte ett enda jäkla spel imponerat. Det misstaget gör jag inte igen.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Ughhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jag vill ha revolution nu! Nu nu nu nu nu nu!

Lite sorgligt att de inte fokuserade på att bara göra det till revolution. :[ Bohoho.

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54194...

Använd gärna den redan befintliga tråden i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dräparen
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54194...

Använd gärna den redan befintliga tråden i fortsättningen.

Sluta gärna att leka moderator, ut från våran tråd omedelbums!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Sluta gärna att leka moderator, ut från våran tråd omedelbums!

*host* "Vår tråd?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
*host* "Vår tråd?"

"vi" som faktiskt diskuterar i den?

Visa signatur