Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Kopletts betalningssätt

Permalänk
Medlem

Kopletts betalningssätt

Hej!

Jag har tänkt att beställa en dator för cika 12000kr.
Jag har tänkt att få den levererad som hempaket och jag undrar hur betalningen sker?
Jag har pengar på mitt personkonto(mitt personnummer)
och jag undraf ifall jag betalar kontant när datorn kommer eller att de tar pengarna från mitt konto och jag får en faktura?
Jo en ska till, ringer de dagen innan och medelar när de kommer med datorn till huset ?

Uppskattar all hjälp!

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem

Re: Kopletts betalningssätt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
Hej!

Jag har tänkt att beställa en dator för cika 12000kr.
Jag har tänkt att få den levererad som hempaket och jag undrar hur betalningen sker?
Jag har pengar på mitt personkonto(mitt personnummer)
och jag undraf ifall jag betalar kontant när datorn kommer eller att de tar pengarna från mitt konto och jag får en faktura?
Jo en ska till, ringer de dagen innan och medelar när de kommer med datorn till huset ?

Uppskattar all hjälp!

Har du ens läst på deras hemsida?

Då kan betala via postförskott: Du betalar när du hämtar ut datorn, kontant eller kort.
Eller via ditt kontokort direkt på deras hemsida när du beställer.
Och med vanligt företagspaket kommer paketet till postombud, inte hem till dörren (kostar extra).

Permalänk
Medlem

Hempaket levereras hem till din dörr mellan kl 17-21 vardagar.
Poståkeriet kommer att avisera dig samma dag som de kör ut paketet.

Har de inte fått tag på dig efter 3 försök skickas en avi via brev och du får själv ringa och boka en leveransdag.

Permalänk
Medlem

Man få bara betala 10 000 kontant när det gäller postförskott, annars måste man ha en postväxel. Det fixar man lätt på banken.

När det gäller hempaket tror jag samma sak gäller där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kontro
Man få bara betala 10 000 kontant när det gäller postförskott, annars måste man ha en postväxel. Det fixar man lätt på banken.

När det gäller hempaket tror jag samma sak gäller där.

Har hämtat ut paket för 10k+ med postförskott hos mitt utlämningsställe (dvs ICA nära), dock betalat med kort...
Men det stämmer att man egentligen måste ha en postväxel för ett sådant paket så jag kanske bara hade tur