Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Har ett problem med extern-Hdd

Permalänk
Medlem

Har ett problem med extern-Hdd

Som ni såg av mitt tidigare inlägg så har jag köpt ny dator.
Hade i min gamla dator en extern hdd på 300gb som inte heter SATA (vet inte vad det heter då) så jag tänkte att jag inte skulle använda den med min nya dator där jag redan har 2 bra hdd's.

Men jag har lite grejjer på den gammla hårddisken som jag vill ha tex. bilder etc. men när jag kopplar in den i den nya så vägrar datorn hitta hårddisken. Eller den hittas men den finns inte i Utforskaren. det kmr upp en massa text i hörnet ni vet som det brukar, att den har hittats och kan användas osv. men den finns inte(!) och så kan man ta bort den med säkerborttagning.
Så med andra ord så finns den där men man kan bara inte gå in på den.. Problem hjälp plz!

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma bekymmer med en extern Maxtor One Touch 160gb hdd.

Vänligen skrik till om du hittat en lösning på problemet

Visa signatur

MacBook 13,3"

Permalänk
Medlem

Vilket gränssnitt kör du denna externa HD med? USB 2.0 eller FireWire? Jag hade problem med min Lacie 1TB externa HD ibörjan, kör den med USB 2.0 och efter en uppgradering utav USB`n så fungerade allt perfekt. Och hur ser det ut i diskhanteraren när HD`n är inkopplad?

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))