Permalänk
Medlem

hitta min ftp i nätverk?

hej har precis fåt hjälp av en vän att ficksa min gammla data till en ftp! allt funka, jag kommer åt den från skolan osv men när jag sitter på min andra data hemma i samma nätverk kommer jag inte åt den det står

"det går inte att komma åt dena hära mappen, kontrolera att du angät filnamnet korekt och du har åtkomstbehörighet till mappen
detaljer: anslutningen till serven återställdes"

programet som håller ftp:en uppe heter "BulletProof ftp"
och jag använder weblesaren expolorer för att ta mig in på den

någon som vet vad jag gör för fel?
tack på förhand Mvh jocke

Permalänk
Inaktiv

hur loggar du in? skriv såhär:
ftp://USERNAME:PASSWORD@IP-ADRESS:PORT

så ska det funka, annars använd ett FTP program, SmartFTP e lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
hur loggar du in? skriv såhär:
ftp://USERNAME:PASSWORD@IP-ADRESS:PORT

så ska det funka, annars använd ett FTP program, SmartFTP e lätt.

får samma medelande igen

"det går inte att komma åt dena hära mappen, kontrolera att du angät filnamnet korekt och du har åtkomstbehörighet till mappen
detaljer: anslutningen till serven återställdes"

skall testa med det proget Smart FTP, e det gratis?

Permalänk
Medlem

annars funkar "filezilla" bra, de är gratis,

de låter ju osm om du inte har stt behörighet på undermapparna så du itne får bläddra.

Permalänk
Medlem

det funkar inte med SmartFTP

står bara
" [11:59:03] Unable to resolve host name.
[11:59:03] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/index.php/81
[11:59:03] Cannot login waiting to retry (30s)..."

blattis behörigheter har jag ju, kommer ju åt det när jag var i skolan och kunde lägga upp filer samt radera, men det e ju nu i mitt lokala nätverk som jag inte kan komma åt den

några andra tips?

Permalänk
Inaktiv

vad gör du för skillnad jämfört med skola och hemma? använder du lokal ip-adress hemma o din riktiga när du är i skolan? använd isf samma när du testar hemma med

Permalänk
Medlem

jag gör precis lika dant i skolan som hemma! skriver, xxxxxxx weblesaren explorer, i skolan kommer jag in och kan logga in men här hemma kommer det felmedelandet

"det går inte att komma åt dena hära mappen, kontrolera att du angät filnamnet korekt och du har åtkomstbehörighet till mappen
detaljer: anslutningen till serven återställdes"

jag testade med SmartFTP som du sa och då stog det

[11:59:03] Unable to resolve host name.
[11:59:03] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/index.php/81
[11:59:03] Cannot login waiting to retry (30s)..."

Permalänk

Skriv ditt interna IP om du ska komma åt FTP från samma nätverk.

Om du är hemma och du har 192.168.0.101 och ftp-burken har 192.168.0.102 så loggar du in med 192.168.0.102 i FTP-klienten (FlashFTP). Testa det. Går det inte, kolla i inställningar om inbound(?) trafik är godkänd.

Ställ även in så alla burkar har fasta interna IP-adresser så blir det mycket smidigare om du även ska använda din FTP som lokal fileserver.

Och glöm inte att kolla inställningarna vid inloggningen till FTP:en för har du ställt in att SSL alltid ska gälla så kvittar det om du sitter lokalt eller inte. Det ska alltid vara på.

Sen tycker jag personligen att du ska ha ett konto för lokalt som kan ändra massor och sen ett annat "lättare" konto med lite mindre befogenheter så om någon händer så kan kontot för extern åtkomst inte göra någon skada genom att radera filer.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.