Permalänk
Medlem

Borde inte 5V Zalman VF700Cu räcka för att kyla 6600GT? Måste man verkligen köra i 12V?

Jag har 3 extra fläktar i chassit som ser till att luftflödet är bra i lådan och kör 5V på min Zalman VF700Cu, men nu blir jag lite nervös när alla säger 12V på denna tråd...

Vad tror ni?

/Z

Permalänk
Medlem

jag kör min vf700cu på 5 volt på ett 6800 o det ligger bra i värmetal 42 grader o runt 50-55 när jag spelar, men jga vet ju iof inte om 6600 serien blir varmare eller kallare än 6800 serien

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
drar ej ur varmluften ur lådan? Är det inte det man har chassi fläktar till?

Ju varmare det är i chassiet desto snabbare måste fläkten i bl a nätdelen varva.

Det går att förboka vf900 på gtek.se

Permalänk
Medlem

har mailat till datorbutiken o frågat varför jag fått ett kort med kondensatorer där det inte bör finnas.. ända jag fick som svar var ett tips på en annan kylare.. zalman.. så ska köpa sådan

Permalänk

Hur mycket kallare blir grafikkortet med as5 istället för den som följer med? Har pastan som följer med både på min 7700alcu och vf700... Gpu tempen är på 45-65*c och cpu på 34-43*c båda på 5 volt... Hur mycket vinner jag på att byta pasta till as5?

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred