Få bort dämpmtrl("frigolit") från chassit?

Permalänk

Få bort dämpmtrl("frigolit") från chassit?

Hur f*n får man bort dämpmtrl på ett effektivt sätt?

Försöker få bort dämpmaterialet som sitter orginal på mitt Lian Li 6070 för att sätta dit bitumen och trolleflex. Men det är enklare sagt än gjort... Klistret och dämpningen sitter som berget. Har skrapat med kniv, slipat mm men det går lååångsamt framåt.

Finns det nåt lösningsmedel som får klistret att släppa effektivt?

Permalänk
Medlem

kaske bensin kan hjälpa testa vet inte men man kan alltid testa

Permalänk

Svårt att få bort bensin lukten efteråt om man andvänder det.

Permalänk
Medlem

svavelsyra e nog effektivt

Permalänk
Medlem

Ehh...Nja...

Ta Aceton...finns på 1 liters flaska på färgaffärn...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aceton smälter frigolit så testa det, men se till att du har bra ventilation

Permalänk

Perfekt. Då blir det aceton i morgon. Löser det klistret också? Är klisteret under som är värst att få bort.

Permalänk
Medlem

borde lösa klistret...aceton is the shit...annars lacknafta??

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

aceton brinner bra

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

pröva först så att du inte spille och löser bort lacken!!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Som sagt, spill inte på lackerade detaljer, då ryker färgen.

Snälla, se till att ha bra ventilation, hjärnan tar nog lika mycket stryk som frigoliten.

Gummihandskar är också bra, det är starka grejer som inte kroppen mår speciellt bra av.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

ja tycker du ska göra en blandning av 50/50 bensin/aceton(3L),
sen ska du lägga in en massa papper å handdukar å hälla på din coctail:P
sen kan du kanske räkna ut rästen stjälv. om inte,.. tänd eld på skiten
(helst utomhus).
sen är det defenitivt borta kan ja jue lova ;);P:)

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

Casco Limtvätt is the shit!

Permalänk

varför inte sätta det du skulle dämpa med ivanpå det som sitter orginal? för det är ju inte så tjockt

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Jag har använt t-röd för att tvätabort lim och typ klägg som fasnat i lim förut men det kanske inte funkar på frigoliten.

Men det brinner ju bra också, fast lukten försvinner ganska fort!

Visa signatur

http://www.dynten.se - Mördarfårens hemvist

Permalänk
Gäst

bäst är att göra det i balkongen

Permalänk
Medlem

Har be quiet ljuddämpnings-kit i mitt chassi som jag vill ha bort:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1488&session=b73c08...

Kan jag använda Aceton för det också ?

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Gör som GoTaLL annars.. han smälte ju frigolit med hjälp av vanlig sprayfärg... det borde inte skada den andra lacken heller^^

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

StltcH: Det kan du nog inte eftersom det är bitumen, det är väl något slag av asfaltsmatta??

Exmex: Jag tror inte det blir så bra resultat, eftersom det blir mycket mer rester efter färgen än efter aceton.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
varför inte sätta det du skulle dämpa med ivanpå det som sitter orginal? för det är ju inte så tjockt

Jag ska lägga bitumen och det har VÄLDIGT hög densitet och ska sitta direkt mot chassit för att dämpa vibrationer(och skulle förmodligen inte fästa ordentligt på frigoliten som satt där innan). Innanför det sätter jag sen trolleflex som är standard ljuddämpningsmatta.

Angående Aceton och limborttagning. Varför ens fundera när det redan finns en utmärkt produkt som heter Limtvätt...?

Permalänk
Medlem

Jag har använt en sprayburk från Biltema som jag inte kommer ihåg vad den heter, men det är jättebra till att ta bort limrester med. Burken var blå vill jag minnas.

Nu hittade jag den

biltema