Permalänk
Medlem

Problem med databas

Hej jag har en hemsida på nätet dä rjag har admin loggin. Men problemet är att jag kommer inte ihåg lösenordet. Lösenordet är även krypterat i databasen så jag kan inte läsa det. Så ja undrar om det finns något program som kan läsa krypterade databasar?

Visa signatur

AMD Athlon "San Diego" 3700+ ATI Radeon X850XT :: 6009 poäng 3DMARK05

Permalänk
Medlem

Är hela databasen krypterad eller är bara lösenordsfältet "krypterat"?
Om det är så att lösenordsfältet är "krypterat" så är det med största sannolikhet hashat, md5 eller liknande, då kan du göra på följande sätt:
Leta reda på en md5 hash generator(tips: google)
Generera en hash-sträng på någon text, exempelvis "asdf"
Mata sedan in detta manuellt i databsen som lösenord och logga in med lösenord "asdf". Om detta inte fungerar så får du pröva med olika hashmetoder.

Om det nu är databsen som är krypterad då är frågan: Vilken sorts databas(Mysql, Access, Oracle....)?

Visa signatur

weeeee

Permalänk

Då får vi hoppas att han har behörighet att göra detta utan ett admin lösenord...

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mounte
Är hela databasen krypterad eller är bara lösenordsfältet "krypterat"?
Om det är så att lösenordsfältet är "krypterat" så är det med största sannolikhet hashat, md5 eller liknande, då kan du göra på följande sätt:
Leta reda på en md5 hash generator(tips: google)
Generera en hash-sträng på någon text, exempelvis "asdf"
Mata sedan in detta manuellt i databsen som lösenord och logga in med lösenord "asdf". Om detta inte fungerar så får du pröva med olika hashmetoder.

Om det nu är databsen som är krypterad då är frågan: Vilken sorts databas(Mysql, Access, Oracle....)?

ASP är det!

Visa signatur

AMD Athlon "San Diego" 3700+ ATI Radeon X850XT :: 6009 poäng 3DMARK05

Permalänk

Det var inte programspråket han frågade efter utan vilken databas det är...

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till själva databasen, kan du ladda hem den?
Om det är ASP, så kan man kanske anta att det är en access-databas, men man vet ju aldrig. Förutsatt att det är en accessdatabas så finns det applikationer som, hur ska vi uttrycka det, tillåter användaren att få åtkomst till data som man normalt sätt inte får.
Kan tyvärr inte vägleda mer, förutom att jag pekar på google.

Visa signatur

weeeee