Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Produkttest: NEC MultiSync 20WGX2

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: NEC MultiSync 20WGX2

Står en platt widescreen skärm i 20 tums storlek med en responstid på 6 ms på önskelistan? Det kommer fler och fler liknande skärmar så konkurrensen är hård. Mikael Söderlind har här fått möjligheten att testa NEC MultiSync 20WGX2 för att se hur den står sig mot konkurrenterna.

Läs produkttestet: Canon Pixma iP6600D

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Het design Diggar verkligen minimalistiska känslan man får av att titta på den.
Verkar helt klart vara ett möjligt köp tycker jag. Kanske itne den perfekta skärmen men den finns å andra sian inte heller så

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Önskar jag hade den där under OS, skulle varit roligt att se TEAM FINLAND GETS OWNED i finalen på den.

Lite för dyr för mig än dock så jag kommer att ligga lågt ett tag.

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Medlem

Ser jävligt nice ut... men priset är inte av denna världen...

Permalänk
Medlem

bra recension, av en mycket trevlig monitor!

saknade dock lite just varför bilden och färgerna är så fina, NEC använder ju något de kallar Opticlear, "glossy coating" som gör den mer känslig för reflektioner.

det är väl f ö. samma modell som bit-tech testade? http://www.bit-tech.net/hardware/2006/03/30/20_inch_widescree...

den har visserligen svarta knappar (ser bättre ut) och saknar 2an i modellnumret.

så farligt är inte priset heller, 6245kr hos dustinhome

Permalänk
Medlem

otroligt fin skärm!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för panel i den? Google gav mig LG.Philips, men inget mer än det.

Permalänk
Medlem

Saknar en ordentlig bild på hur den ser ut i en hemmamiljö.

Permalänk
Medlem

tyckte speldelen skulle vart mer utvecklad

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Avstängd

För liten. Vem vill ha en liten remsa som skärm? Tycker min 1600*1200 är i minsta laget redan.

Permalänk
Medlem

Synd att det alldrig kommer tester på typ lcd 23tums utan det är alltid 19-20 tums som testas

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk

Jag har denna skärm och är riktigt nöjd.
En mycket bra funktion för mig som även har en Xbox 360, är "SELECT/1<->2"
knappen som finns fram på skärmen.
Med denna knapp kan jag byta mellan VGA och DVI läge, dvs med bara ett knapptryck kan jag välja om jag vill se Xboxen eller PCn på skärmen.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Någon som vet vad det är för panel i den? Google gav mig LG.Philips, men inget mer än det.

prova att läsa recensionen?
svaret på din fråga: AS-IPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninjavinden
Önskar jag hade den där under OS, skulle varit roligt att se TEAM FINLAND GETS OWNED i finalen på den.

Lite för dyr för mig än dock så jag kommer att ligga lågt ett tag.

På en 20"-are?
Då tittar jag heldre med min gamla hederliga 28"s-TV

Verkar vara en grym skärm, synd bara att de fortfarande kostar på tok för mycket.
Om ett år eller två när de kostar en bråkdel av vad de gör i dag ska en liknande inhandlas hemma hos mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Skärmen finns från 5700kr så så dyr är den inte.

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=20WGX2

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Skärmen finns från 5700kr så så dyr är den inte.

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=20WGX2

Jag tycker det är riktigt dyrt, speciellt i fall man tänker på vad en hyffsad begagnad CRT kostar i dag (jag köpte nyss en 19"are för 350kr. Kör med 2 st 19" vilket är superbra för en billig peng)
Men det är klart, har man väldigt mycket pengar eller är väldigt pryltokig så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jag tycker det är riktigt dyrt, speciellt i fall man tänker på vad en hyffsad begagnad CRT kostar i dag (jag köpte nyss en 19"are för 350kr. Kör med 2 st 19" vilket är superbra för en billig peng)
Men det är klart, har man väldigt mycket pengar eller är väldigt pryltokig så...

..eller man gillar skärpan du endast får genom 100% digital signal, gillar att skrivbordet får mer ledigt utrymme, du uppskattar lägre elräkningar, du bryr dig om din utrustnings estetiska värden, du slipper strålningen som torkar ut ditt ansiktes känsliga hud och får dig att se äldre ut.. osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
..eller man gillar skärpan du endast får genom 100% digital signal, gillar att skrivbordet får mer ledigt utrymme, du uppskattar lägre elräkningar, du bryr dig om din utrustnings estetiska värden, du slipper strålningen som torkar ut ditt ansiktes känsliga hud och får dig att se äldre ut.. osv..

precis, inte värt kring 6000kr med andra ord

allt är ju relativt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
..eller man gillar skärpan du endast får genom 100% digital signal, gillar att skrivbordet får mer ledigt utrymme, du uppskattar lägre elräkningar, du bryr dig om din utrustnings estetiska värden, du slipper strålningen som torkar ut ditt ansiktes känsliga hud och får dig att se äldre ut.. osv..

Med tanke på WIRN'S ansikte på hans avatar där tror jag inte han bryr sig så speciellt mycket

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag fick min från dustin i fredags! Supernöjd. Dessutom köpte jag Ett bordsfäste till den.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
prova att läsa recensionen?
svaret på din fråga: AS-IPS

Jo, jag läste recensionen, jag tänkte mer namn på panelen eller dylikt, lite otydligt ställd fråga kanske. Men tack för det trevliga bemötandet ivf, alltid något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source

det är väl f ö. samma modell som bit-tech testade? http://www.bit-tech.net/hardware/2006/03/30/20_inch_widescree...

den har visserligen svarta knappar (ser bättre ut) och saknar 2an i modellnumret.

Agree.. Ja den ser bättre ut.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ViewSonic P227FB skärm för ungefär tre veckor sedan. Fullt medveten om CRT skärmarnas nackdelar. Dock så väger fortfarande bildkvaliten tyngre för mig än en TFT skärms estetiska "kromlist". Och jag trivs minst sagt, väldigt bra med den här Viewsonic skärmen.

Permalänk
Medlem

Synd att den är så dyr. Får nog bli en VS 2025WM för mig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Jag fick min från dustin i fredags! Supernöjd. Dessutom köpte jag Ett bordsfäste till den.

jösses. köpte du en VESA-arm till en datorskärm för 2200kr? ser iof nice ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
jösses. köpte du en VESA-arm till en datorskärm för 2200kr? ser iof nice ut

Jo... När man betalade grät man...
Nu gråter jag av lycka!

EDIT; har sparat till ny skärm sedan jag köpte min 2200+ dator, då jag köpte en samsung 959NF

EDIT: Bild

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Snygg design:). Skulle inte sitta helt fel med en sån där.

Visa signatur

MSI K8N Neo4 Platinum, Amd64 3700+ @ 2800mhz,x850xt pe, 2x pc-3200 512mb Kingston

Permalänk
Medlem

Det där bordsfärstet var inte dumt alls! Ska inhandlas på studs - Tack för tipset!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjock

Den ser extremt tjock ut. Vilka var måtten? Ser tjockare ut än en 20" iMac...

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem

Re: Tjock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Det där bordsfärstet var inte dumt alls! Ska inhandlas på studs - Tack för tipset!

När man väl har betalt för den så är den helt underbar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beleg
Den ser extremt tjock ut. Vilka var måtten? Ser tjockare ut än en 20" iMac...

ca 80mm, men det märks ju inte när man sitter framför den

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!