Tips angående dansmattor...

Permalänk
Inaktiv

Tips angående dansmattor...

Hej...
Jag undrar om ni där ute kan ge några bra tips på bra dansmattor och vilka som system som passar bäst ihop, dvs. det ni har som ni tycker fungerar bra och som inte behöver svida så mycket vad gällande priset. Jag hade tänkt mig köpa antingen en PS2 eller en XBOX dansmatta och sedan en adapter på det. Så ge mig några tips på bra dansmattor och adaptrar som ska fungera bra i stepmania.

// Najsel

Permalänk

kolla på www.lik-sang.com på metallmattor. det är väl det som håller i längden, de flesta är också multikompatibla. men de svider gällande priset. 800 spänn eller så. annars köpte jag en Logic3 som håller helt okej. webhallen för 139 spänn. det var till ps2. stepmania har jag inte provat med. så där kan jag inte yttra mej, men den ska tydligen funka bra enligt recensioner.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Re: Tips angående dansmattor...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderst0rm
Hej...
Jag undrar om ni där ute kan ge några bra tips på bra dansmattor och vilka som system som passar bäst ihop, dvs. det ni har som ni tycker fungerar bra och som inte behöver svida så mycket vad gällande priset. Jag hade tänkt mig köpa antingen en PS2 eller en XBOX dansmatta och sedan en adapter på det. Så ge mig några tips på bra dansmattor och adaptrar som ska fungera bra i stepmania.

// Najsel

Det finns en adapter som fungerar riktigt bra med stepmania och har stöd för två mattor.
EMS 2

Sen har även playtrack ett par olika mattor. Jag har en sån för 295:- och den fungerar utmärkt. Mattor kan du hitta på många ställen, men dom är nog billigast när det gäller adaptern iaf. Det är inte så viktigt när det gäller vilken matta du ska välja. Huvudsaken är att adaptern har stöd för dansmattor, vilket den jag länkade till har.
Happy dancing!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

http://www.flipperdoktorn.se/avd/info.asp?id=102

Hade jag vilja ha men fasen så dom kostar. Enda rätta om man ska ha rätt inlevelse Annars tyckte jag dom i metall ifrån lik-sang så trevliga ut

Permalänk

Q'aman - VÄLDIGT många har klagat på EMS USB2, då den verkar vara väldigt plastig, kan gå sönder och speciellt så verkar många klaga på att den har en stor fördröjning. Alla kanske inte känner av det dock (man kanske inte förstår att det inte ska vara lagg osv).

Jag rekomenderar en Deluxe-matta och en Smartjoy PLUS-converter (eller ännu bättre än Smartjoy dual PLUS, som har två utgångar).
En Deluxe-matta, en Smartjoy dual PLUS plus frakt till sverige via Europa Store kostar ca: 555:- på www.Lik-Sang.com

Stålmattor är inte att rekomendera, många har problem med att de går sönder titt som tätt. Sålänge du inte satsar på en Cobalt Flux eller liknande (Mattornas matta, teh best osv) så är mjukare mattor avsevärt bättre köp. Billigare och håller längre.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Rekommenderar INTE EMS2. Har haft 2. Till slut bytte jag till en annan modell pga laggen hos ems2

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

testade på en sådan matta en gång,höll fan på att bryta benet av mej när man kom till dom lite svårare nivåerna:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag har haft med tre stycken EM2'or att göra och alla har fungerat mycket bra. Då kör jag med en rätt billig standardmatta och Difficult/Heavy på stepmania. Har då inte märkt av någon fördröjning annat än i hjärnan när man varit igång några timmar.

Men visst, finns det en adapter som är bättre så är det väl bra. Men iom att jag inte stött på några som helst problem med EMS2 så rekommenderar jag den.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2