NFS:MW laggeli lagg lagg... mysko

Permalänk

NFS:MW laggeli lagg lagg... mysko

need 4 speed MW laggar som fan hos mig..

burk

amd x4400+
x1900xtx
xfi fps etc.. en bra burk mao..

mekat inställningra som fan men hittar inga bra förutom dom extremtlåga som flyter som ja vill.. några tips?

Permalänk

har också detta felet laggar som på högsta grafiken.. men det kan ju vara datorn...
hjälp mej den som kan

Windows Xp
Nvidia Ge Force 6600 Series
1024 Ram
DirectX 9.0c
ja om ni behöver mer så säg till

annars står det lite under också

Visa signatur

Namn : Linuz Hansson

Permalänk

nja din burk är nog lite för klen för o köra högre res. tror du ska nöjja dig med 1024x768 funkar de där me bra instäälningar så ska du nog vara nöjd!

min däremot borde fixa 1680x1050 (native på skärmen) o 4aa4af etc.. men de laggar irriternade ibland,, börjar tro de e dålig kod/portning

Permalänk

Måste vara nåt fel på kodningen, jag har också lagg problem med min dator när jag spelar NFS:MW och jag borde kunna spela det spelet på högsta med min dator.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michelangelo
nja din burk är nog lite för klen för o köra högre res. tror du ska nöjja dig med 1024x768 funkar de där me bra instäälningar så ska du nog vara nöjd!

min däremot borde fixa 1680x1050 (native på skärmen) o 4aa4af etc.. men de laggar irriternade ibland,, börjar tro de e dålig kod/portning

Portning? Vilken plattform har det funnits på tidigare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Portning? Vilken plattform har det funnits på tidigare?

Xbox, xbox360, ps2 .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Kan ju annars pröva med senaste ATI drivisarna och se om de hjälper, gled på fint med mitt kort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Läste i någon tråd att det blir "hack" för nästan alla som spelar det och det finns inget att göra åt det. Om du söker så kanske du hittar tråden igen.

Inte mycket till hjälp kanske.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Mh det hackar oftast till ibland.

Jag kör på näst högsta med ett 6600gt med 25-30 fps.

Så du bör ju klara det på max.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Chansen finns att spelet inte fungerar så bra med din Dual Core(antar att det var det du hade). Du kan då, via ctrl + alt + del stänga av en kärna via att högerklicka på den processen, sedan välja "Set affinity"(den längst ner, jag har engelska,sådet blir svårt att gissa dess svenska namn).

Dock så kan du installera denna hotfix, då den läste mina problem med Everquest 2.
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Om detta inte var fallet så ursäkta mig.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk

Tjo det är samma hack (lagg)som jag hade tidigare med p4 3.8ghz 8600ultra mm. o nu har jag nästan fördubblat prestandan men de uppför sig likadant!

har provat köra single core samt redan installerat x2 patchar o dylikt! men inget hjälper!!

provat ati 6.3 o 6.4

så de måste helt enkelt vara fel i nån kod eller liknande:

symptom:

1680x1050, aa4 af4 allt på high/max ingen "såseffekt" som ja kallar den,, och har me fraps runt 40-50fps me mitt systemn o åndå laggar de till sporadiskt utan att de e "mycke" på gång elelr så!...