Vad är viktigast för dig. Grafiken eller spel känslan??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
V = 5

IIV kan man väl inte ens skriva, för menar man 7 så skriver man ju VII.

Jag vet att V = 5.. sätter man I före V så blir det V - I = 4 =IV.
Sen så skrev jag ju att han borde skrivit III om han menade 3 men alla har sina mysko dagar

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Spelkänslan helt klart. Spelar än idag t.ex gamla snes & ps1 rpg spel och det är lika kul som nyare pc spel t.ex för mig.

Ett spel för mig med bra spelkänsla kan vara mycket bättre än spel med bra grafik och dålig spelkänsla.

Har inte riktigt förstått mig på hur de som säger grafiken tänker.

Är väl lite likadant som med brudar, man vill innerst inne gärna ha en trevlig & snäll tjej men att hon är snygg är bara ett plus.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

känslan, vill man se smooth grafik kan man gå ut o kolla på skogen...slipper man bekymra sig om fps oxå...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

Först spelkänsla sen musik sen grafik

Nintendo 8-bit forever

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Spelkänslan, utan spelkänsla så är det inget roligt spel.

Spelkänsla ftw;D Sen kan grafik betyda olika saker, mer 3D grafik eller bara "trevligare" grafik som är skönare att spela med, det glömmer alla när man pratar om grafik.

Permalänk

Sitter nu och spelar SNES-versionen av NHL 96. Grymmare än många spel som kommer idag. Okej, det kanske inte har lika mycket substans som de nya NHL-spelen men för tillfället är det riktigt kul igen.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jag säger bara
d_mipcap
d_mipscale

Permalänk
Medlem

Spelkänslan, det finns redan tillräckligt bra grafikmotorer som kan utnyttjas, Quake 4 är ett bra exempel tycker jag.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

spelkänsla för bövelen. Varför tror ni världens mest spelade spel är counter-strike? inte för grafiken iaf.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Grafiken spelar stor roll när det gäller spelkänslan! Nu menar jag inte själva... vad skal jag säga, kvalitén på grafiken, hur imponerande eller teknisk den är. Men fel grafik kan förstöra spelkänslan... Kanske vissa spel funkar bättre i 2D och andra i 3D osv.

...if i make any sense?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

pallar inte läsa allt igen, läste i skolan.. Jag spelar inte ett spel med dålig grafik typ, för det är grafiken som lockar. Roligaste spelen jag spelat måste vara Gta 3, VC, SA... Skit kul spel med kass grafik.. Sen tycker jag att grafiken gör mycket känsla.. Blir mycket roligare o spela om gubbarna dör snyggt och trillar med ragdolls osv

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Spelkänslan helt klart!
Grafiken räcker ju bara nån minut att kolla på.... spelkänslan räcker längre!

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Jag trodde story ingick i spelkänsla, vad är annars spelkänsla? Typ hur bra kontrollerna är? Seriöst jag vet inte..

om du t.ex kör ett krigs spel så ska det kännas som du är i det a la 5.1 ljudsystem fet grafik
typ så kombinerat tror jag lika mycket på att båda spelar lika stor roll. dvs att grafiken är anpassad till spelkänslan(vilket inte bytyder att har en shader proppad polygon, utan snyggt för spelets uppbyggnad a la WOW)

/MB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Jag vet att V = 5.. sätter man I före V så blir det V - I = 4 =IV.
Sen så skrev jag ju att han borde skrivit III om han menade 3 men alla har sina mysko dagar

Jag skrev nog fel men jag menar Homm of blood and honor=Sjuan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jag skrev nog fel men jag menar Homm of blood and honor=Sjuan

Fast HoMM och M&M är helt olika serier
"Heores of Might & Magic" och bara "Might & Magic". Och de har även olika förkortningar, och även om man nog fattade vad du menade så kan det nog vara lite förvirrande om man inte är så pass klarsynt att man ser misstaget

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Spelkänslan sen Ljudet, och grafiken vette tusan om den är så viktig.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fast HoMM och M&M är helt olika serier
"Heores of Might & Magic" och bara "Might & Magic". Och de har även olika förkortningar, och även om man nog fattade vad du menade så kan det nog vara lite förvirrande om man inte är så pass klarsynt att man ser misstaget

Aha ok..Men det är samma (Ägare) Som gör det ..3DO..Fast numera ubisoft =P

Permalänk

Spelkänsla.

Fast det beror på vad man definerar spelkänsla.
Hl2 är ett utmärkt exempel på det , När det släpptes , Då fick man den där WoW-känslan på grafiken om inte så vägde storyn upp väldigt mycket så sammansat fick man ett helt underbart spel (Enligt mig)

Dom lyckade balansera det så perfekt.

Men hur kommer det sig att forfarande folk spelar t.e.x Counter-strike?
Jo där är ett exempel på Spel-känsla. Grafiken suger men känslan är väldigt skön.

När det fär mig gäller grafik så tar jag ett exempel på Far Cry.
När det släpptes var det fruktansvärt snyggt , även trycker jag det forfarande är , Där tycker jag faktikst är grafiken väger mer än vad storyn gör.
Självklart är det story i spelet men för ett sådant spel så vägde grafiken mer i mina ögon.

Permalänk
Avstängd

Stämmer verkligen inte att spelkänslan endast är det viktiga, grafiken är en av dom största rollerna. Om ett spel har världens bästa spelkänsla, story osv kan syfta på Ultima Online som exempel, så hade det fortfarande varit världens bästa spel.

Det måste vara en balans på story, känsla och grafik annars är spelet riktigt dåligt.

Visa signatur

hehj

Permalänk
Avstängd

A.I:n

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
A.I:n

Menar du hur svår datorn är eller hur ''Smart'' den är???