Vad är viktigast för dig. Grafiken eller spel känslan??

Permalänk
Avstängd

Vad är viktigast för dig. Grafiken eller spel känslan??

Jepp....SJ så tycker jag det är spelkänslan men om det e bra graffe så e det ett +=)

Permalänk
Medlem

Spelkänslan men är det bra grafik är det ju ett +.

Permalänk
Avstängd

Grafik, helt klart.

Hajar inte varför ni ens håller på såhär igen. SJÄLVKLART är det spelkänslan som betyder något men grafiken bidrar till en bra spelkänsla. Punkt.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Att ha bra grafik kan öka spelkänslan.
Man kan säga att grafiken är en del i spelkänslan, som gör att såklart spelkänslan är viktigast.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

spelkänslan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Att ha bra grafik kan öka spelkänslan.
Man kan säga att grafiken är en del i spelkänslan, som gör att såklart spelkänslan är viktigast.

Instämmer.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

grafik är inte viktigast, ett bra spel behöver inte ha bästa grafiken.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad det är för spel.

Första prioritet: Spelkänslan

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

SK

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk

Om det bara vore grafiken som gjorde spelen hur kunde då dem ggamla spelen vara roliga...
enligt mig är många av dem äldre spelen lika roliga som dagens..........

Permalänk
Medlem

spelkänslan.
men om dagens spel med dagens grafik skulle ha den spelkänslan som fanns i dom äldre spelen,så skulle jag deffinitivt inte klaga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Märkligt att alla säger spelkänsla, ändå sitter alla och dregglar över UT2007.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe

prata för dej själv,jag sitter inte och dregglar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

För mig är grafiken en del av spelkänslan så den måste (oftast) vara bra för att jag ska gilla spelet.
Därmet inte sagt att grafiken är allt

Permalänk

Beror på spelet. Jag köpte far cry för att testa mitt nya grafikkort in the old days.
Men det är ju spelkänslan som kommer först.

Btw om det är strippoker är det grafiken

Permalänk
Medlem

Det kan bero på. På vissa spel så är det grafiken som utger någon form av spelkänsla. Som i HL2, storyn tyckte jag var kass men grafiken gjorde spelet till ett underbart lir! Ni kan ju tänka er HL2 i HL1 grafik. Usch.. tråååkigt.

Sen i vissa spel behövs det knappt någon grafik. FF7 är fortfarande det roligaste spelet jag någonsin har spelat. Spelade om hela spelet för inte mer än 1 månad sedan.

Vad jag prioriterar.
1. Spelkänsla
2. Story
3. Grafik
4. Flexibilitet (t.ex i HL2 kan man göra massor med saker med den roliga gravitation motorn)

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Det kan bero på. På vissa spel så är det grafiken som utger någon form av spelkänsla. Som i HL2, storyn tyckte jag var kass men grafiken gjorde spelet till ett underbart lir! Ni kan ju tänka er HL2 i HL1 grafik. Usch.. tråååkigt.

Sen i vissa spel behövs det knappt någon grafik. FF7 är fortfarande det roligaste spelet jag någonsin har spelat. Spelade om hela spelet för inte mer än 1 månad sedan.

Vad jag prioriterar.
1. Spelkänsla
2. Story
3. Grafik
4. Flexibilitet (t.ex i HL2 kan man göra massor med saker med den roliga gravitation motorn)

Jag trodde story ingick i spelkänsla, vad är annars spelkänsla? Typ hur bra kontrollerna är? Seriöst jag vet inte..

Permalänk
Medlem

Spelkänslan är viktigast, och grafiken är en del av den. Den förbättrar den, men det är absolut inte bara grafiken som gör det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Här kommer jag då och ska vara lite avig som vanligt

Jag tycker faktiskt grafiken är en del av spelkännslan, men däremot särar jag på spelkännsla och stämmning som kan vara totalt olika varandra.Dock är ju itne grafiken _hela_ spelkännslan, utan bara en del av den, vilket gör att spelkännslan i mitt fall rankas över ren grafik. Men Spelkännsla i sin helhet rankas ändå under stämmningen, vilket gör att oavsett hur stor del av spelkännslan man tycker består av grafik, så är det ändå oviktigt för ett spels stämmning.

Definitioner enligt mig:
Spelkännsla = Sammspelet mellan grafik, kontroll och övrig spelmekanik.
Stämmning = Karaktärer, dialog, handling, bakgrundsstory m.m.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Well! efter att ha spelat en massa spel med underbar grafik men nästan ingen spelkänsla så har jag faktist tröttnat på all grafik, längtar mer och mer efter spel med väldigt bra spelkänsla som förr i tiden, sen om grafiken är dålig eller bra struntar jag i.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Spelkänslan. Vice City är ett ultimat exempel på otrolig spelkänsla och inte allt för bra grafik.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Alltså, bra grafik bidrar ju en del till spelkänslan, så jag föredrar nog en hybrid mellan de två. Detta gäller dock bara nyare 3D-spel. I äldre spel är spelkänslan en klar vinnare.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Spelkänslan, helt klart.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

jag skiter i grafiken eftersom min dator är för sunkig för ny grafik

Jag skulle säga annorlunda om jag nu vore så dum så jag nu hade lagt ut 7k på ett nytt gfx...

Permalänk
Medlem

Det blir ju inget spel utan grafik? men jag spelar för at det är kul inte för att det ska se bra ut för ögonen

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Jag trodde story ingick i spelkänsla, vad är annars spelkänsla? Typ hur bra kontrollerna är? Seriöst jag vet inte..

Storyn är en faktor som kan påverka spelkänslan.

Spelkänsla för mig är spelens stil.
T.ex GTA. GTA har en story line man kan följa men man behöver knappast göra det för att ta del av spelkänslan i spelet.
Spelkänslan: Gå runt i en stor stad och ha friheten att göra nästan vad man vill.

Doom3
Spelkänslan i detta hära spelet för mig är var alla monsterna är placerade. Hur banorna är uppbyggda.

Detta spelet hadde lika gärna varit på en en enda lång rak väg med monster placerade hela vägen. Hur roligt hadde det varit? Ingen spelkänsla alls. Men i doom3 måste man springa runt väldigt mycket, koncentrera sig för att akta sig för monsterna, gömma sig bakom lådor för att akta sig från skott osv. Det är det här som får mig att säga, jäklar vilken spelkänsla! Så sitter jag helt inbiten i spelet och inte kan ta mig loss

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart man sitter och dregglar men grafiken är ju bara en riktigt bra förutsättning för att spelet ska bli bra. Men om spelkänslan är åt helvete som i 2003 skippar jag detta efter 10 min även om grafiken ä UBER!

Permalänk
Medlem

Tycker själv att grafiken höjer spelkännslan. Likaså ljudet och en bra story. Det är sakerna tillsammans som gör spelkännslan.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ena behöver inte utesluta det andra.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
grafik är inte viktigast, ett bra spel behöver inte ha bästa grafiken.

Exakt kolla bara på Homm VII Kass graffe men bra story