Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Härligt ser framemot Demo... om det nu var till PC demot skulle komma... kommer att köpa det i vilket fall

men var det bara jag som reagerade på att de har (iallafall på hemsidan) mixat ihopa Shelby Mustang GT500:an med Daytona Coupén? aja ser fram emot de iallafall!!

Korrekt, på siten har de blandat ihop saker och ting.

Länken till Daytona Coupe visar beskrivningen för Daytona Coupe, men bilder på GT500.

Länken till GT3000(!?) visar beskrivningen för GT500 men bilder på Daytona Coupe...

Rätt knasigt, man får hoppas att de inte gjort sånna tabbar i själva spelet utan att det bara är någon webnisse som inte kan sina bilar.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

jaa det hoppas man verkligen!
Och vad får man GT3000 ifrån?? har aldrig hörtalas om ngn Mustang/Ford/Shelby med det... men men... som du sade man får hoppas på webnissarnasmisstag

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk

Finns det demo till PC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Finns det demo till PC?

Nej.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Demo imorgon.

Citat:

Atari
ATARI ANNOUNCES SECOND TEST DRIVE UNLIMITED DEMO
- Road Test Racing Reinvented with New Demo Coming to Xbox Live Marketplace -

LYON, FRANCE – 23 August 2006 – Atari today announced the forthcoming launch of a new Test Drive Unlimited playable demo for the Xbox 360™ video game and entertainment system from Microsoft, via Xbox Live® Marketplace. Developed by Eden Games, Test Drive Unlimited has already excited gamers with its massive array of single player challenges and diverse online multiplayer delights. The new demo will be released Thursday August 24th 2006 featuring stunning new vehicles, new challenges, longer play time and a host of other enhancements to give gamers a tantalising taste of racing reinvented. Test Drive Unlimited is scheduled for release across Europe September 8th 2006.

The first Test Drive Unlimited playable demo, released during E3 2006 as part of Microsoft’s initiative to bring gamers closer to the event, was downloaded close to 200,000 times from Xbox Live Marketplace in one short week, bringing the demo in third place overall amongst all downloads during the period. Feedback from the global gaming community proved vital in giving Eden Games a clear direction to improve the quality of the final game and deliver the incredible experience Test Drive Unlimited now offers.

With the new demo allowing up to one hour of play in a 60km² area of the graphically polished and geographically accurate Hawaiian island of Oahu, players will have time to discover a stunning new house, three delicious new super cars – the Ferrari F430, Ford Mustang GT and AC Cobra – and one brutally powerful motorbike, the Kawasaki Ninja ZX-10R. Players can choose to accept one of the four new offline challenges, take on either of the two new online challenges with up to eight players racing simultaneously, launch instant challenges against anyone they encounter on the road, or just burn gallons of virtual gasoline tearing around the lush tropical roads in free ride. Other enhancements include tighter handling, snappy gear changes, customizable speed blur effects, optional in-car camera vibrations, improved lag allowing eight player online races, fully operational vsync, an incredible level of overall graphical polish, and much more.

“We know Xbox Live gamers in Europe are eagerly anticipating their next taste of Test Drive Unlimited,” said Richard Teversham, Platform & Marketing E&D EMEA, Microsoft. “Test Drive Unlimited gives gamers and their friends an innovative combination of driving skills, connected gaming where ever you are, and unbeatable graphics that harness the power of Xbox 360. This exclusive game is a great addition to the Xbox 360 portfolio.”
-more-
While the new demo gives a good flavour of what to expect from Test Drive Unlimited, it barely scratches the surface of the final game which offers over 1000 miles of roads, 90 of the world’s most exclusive super cars and bikes, and unlimited online challenges. Test Drive Unlimited is racing reinvented.

Test Drive Unlimited is scheduled for release across Europe September 8th 2006 and the new demo is available via Xbox Live Marketplace from August 24th 2006. For more information visit www.testdriveunlimited.com.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

ge hit ett pc demo istället:/

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Det kommer nog inte ett PC demo på ett rätt bra tag. Spelet kommer till PC 6 oktober, och det är ju ett tag kvar dit

Permalänk
Medlem

Nya demot finns att tanka på Xbox live.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

gööööööööööööööt!!!! drar ner det nu

Permalänk
Avstängd

Samma här!

Permalänk
Medlem

Vad e som e "nytt" då?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Avstängd

Läst på annat forum: Verkar som om grafiken är lite bättre, man kan köra motorcykel och att bilarna har fått bättre väghållning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Vad e som e "nytt" då?

Jämfört med det tidigare demot känns detta mera "slipat" - alltså inga buggar etc.

Vet inte om jag tycker att det är så snyggt ?

Känns fortfarande "kantigt" och grafiken på människor känns inte direkt "next-gen" - men det kan givetvis bero på att jag sitter med en gammal hederlig CRT-TV (16:9 100Hz)

Har dock inte hunnit spela så mycket ännu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jämfört med det tidigare demot känns detta mera "slipat" - alltså inga buggar etc.

Vet inte om jag tycker att det är så snyggt ?

Känns fortfarande "kantigt" och grafiken på människor känns inte direkt "next-gen" - men det kan givetvis bero på att jag sitter med en gammal hederlig CRT-TV (16:9 100Hz)

Har dock inte hunnit spela så mycket ännu

ah, okej håller på och laddar hem det nu

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Tankar det för fullt jag med!

Permalänk
Avstängd

Urdålig körkänsla när man kör hoj. Inget har ändrats sedan första demot var jag kan märka. Ännu ett spel som jag inte kommer köpa.

Permalänk
Medlem

Haha vetifan vad ni tycker men jag gilla fan det!
Körkänslan & grafiken kan dock förbättras lite.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Haha vetifan vad ni tycker men jag gilla fan det!
Körkänslan & grafiken kan dock förbättras lite.

Bilspel:

Körkänsla = 95%
Grafik = 3%
Ljud = 1%
Övrigt = 1%

Om du tycker att körkänslan och grafiken är dåliga så måste det betyda att det här spelet har bäst ljud/musik och typ meny för att du gillar ju spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Bilspel:
Körkänsla = 95%
Grafik = 3%
Ljud = 1%
Övrigt = 1%
Om du tycker att körkänslan och grafiken är dåliga så måste det betyda att det här spelet har bäst ljud/musik och typ meny för att du gillar ju spelet

Grafik och fysik och AI är en del av körkänslan tycker jag. Är det dålig grafik blir inte den visuella inlevelsen lika bra. Bra fysik behövs för att simulera riktig bilkörning. Bra AI behövs ifall man inte spelar online, dåliga AI motståndare dödar upplevelsen av riktig kamp.

Permalänk

Ljudet till bilarna tycker jag är riktigt kasst.
I både det förra demot och detta så låter det väldigt skrigigt, det har inte ett sådant tungt maffigt ljud man vill ha.

Jag får faktiskt lite ont i huvudet när man gasar från 1an upp till 5an/6an.

Ända nyheten i spelet jag sett i det nya demot är olika typer av Driving Aid.
Men att köra utan tyckte jag kändes bäst.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Bilspel:

Körkänsla = 95%
Grafik = 3%
Ljud = 1%
Övrigt = 1%

Vart sa jag att körkänslan och grafiken var DÅLIG? Jag sa att den kan FÖRBÄTTRAS lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Bilspel:

Körkänsla = 95%
Grafik = 3%
Ljud = 1%
Övrigt = 1%

Du verkar snarare aldrig ha spelat ett bil spel för, ljudet är en av de viktigaste skaerna för att få en bra kör känsla. Och det tycker jag verkligen att TDU har lykats med, i alla fall när det gäller motorcyklarna.

Här är en nästan(?) officel lista på fordonen i spelet:

http://forums.xbox.com/6283835/ShowPost.aspx

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu är mitt exemplar skickat.

Hoppas få det imorgon.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

damn you
Aja mitt kommer väl på fredag antar jag.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Gah! Börjar bli tomt i plånboken
Väntar nog och hör vad ni har och säga om spelet innan jag vågar köpa det.

Permalänk
Medlem

Got it.

Har inte kört så mycket ännu.. men det verkar underbart.

edit: Motorljuden är galet mysiga .. provkörde nyss en Jaguar XJ220... galet...

Är nog ben bästa körupplevelsen jag har haft på någon spelkonsol.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Got it.

http://pty.se/~scoc/foto/tdu/001.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/002.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/003.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/004.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/005.jpg

Hur flyter servrarna? För det är väll som i senste demot att alla kör runt fritt till dom går in i ett race?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Got it.

http://pty.se/~scoc/foto/tdu/001.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/002.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/003.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/004.jpg
http://pty.se/~scoc/foto/tdu/005.jpg

ohh... kan säga att jag är mäkta avensjuk... dock har man inget 360ia.. så de blir vackert att vänta...

hoppas bara att de kommer snart, ingen som hört ngt nytt om PC versionen förresten?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Hur flyter servrarna? För det är väll som i senste demot att alla kör runt fritt till dom går in i ett race?

Känns som om att det flyter bra.

Något som inte flyter bra lite till och från är själva spelet.
Verkar vara lite problem med fpsen... tyvärr.

Visa signatur

,