Bärbar dator för programmering, surfning m.m.

Permalänk

Bärbar dator för programmering, surfning m.m.

Den här funderar jag på: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313268 vad tror ni om den? Är det någon som har den? Låter den mycket? Är den prisvärd?

Dessutom, eftersom jag inte kan välja en mac, så vill jag i alla fall kunna köra linux på den (hade tänkt testa ubuntu). Fast det är viktigt att jag kan köra Windows XP på den också. Jag vill alltså enkelt kunna välja vilket som ska laddas när jag startar datorn.

För övrigt tycker jag det är bra att det ingår väska, mus och integrerad kamera Är det vanligt att det ingår?

Tack!

Permalänk
Medlem

Just kravet på en integrerad kamera sänker antalet rätt radikalt
Men den du har där verkar bra, bra märke (läs god kvalitet), den har allt som du behöver (för programmering, surfning etc.), dessutom är det ett bra pris

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra val, har spanat in den själv, som sagts tidigare kravet på intergrerad kamrea sänker antalet rejält. Nej det hör väl inte till vanligheten att sånt ingår... Annars bra kvalitet och prestanda till ett vettigt pris..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Hm just kameran var inget krav, tyckte bara det var en rolig grej. Den kan jag helt klart leva utan. Men jag ska fundera någon dag till sen tror jag att jag slår till

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Du kan ju vissa välja en Mac! En Intel Mac med Boot Camp som gör att du kan köra Windows på Mac.

Annars ser den bra ut, men processorn sempron vet jag inte passar för spel och sånt men du ska väl mest programmera och sådär antar jag.

Permalänk

Jo jag är lite lockad av det, men det här känns aningen mer ekonomiskt Spel är jag inte så intresserad av eftersom jag ändå har en hyffsad stationär dator till det.