Vilken brandvägg är bäst? [2006]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vilken brandvägg är bäst? [2006]

Den gamla tråden är numera ett år gammal, och således utdaterad. Kör en ny omröstning på den eviga frågan om vilken brandvägg som är bäst. Vem vet, det kanske blir en tradition varje år. Windows XP SP2 inbyggda klarar inte av att uppfylla de krav som kan ställas på en modern brandvägg och är därför inte inkluderad i omröstningen.

Genom att rösta på ett alternativ tycker du att just den brandväggen har bäst kombination av säkerhet, funktioner, gränssnitt och prestanda.

För en förklaring till att WinXP SP2 är utesluten läs här:
http://www.firewallleaktester.com/tests.php

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hm,verkar som den bästa är bortglömd > Tiny Firewall

Edit:
För att säkerhetskontrollera den brandvägg som ni använder av kan göras på denna Firewall Leak Tester

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus Grissom
Hm,verkar som den bästa är bortglömd > Tiny Firewall

Tillagd lite snabbt. Hittade en lista på över 30 firewalls till windows, omöjligt att få med alla. Dessutom har brandväggstillverkare en förkärlek till att byta namn på produkten och ägaren.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste Outpost Firewall Pro v. 3.51.759.6511 (462) är den bästa hittills i v. 3.x-serien. Vissa builds har det klagats på, men nu har Agnitum verkligen fått ordning på grejerna. Version 4 kommer i sommar och innehåller flera förbättringar.
Vissa kallar programmet bloatat, men då har de inte insett att plug-ins kan deaktiveras, samt missat alla andra inställningar... för denna firewall!

Permalänk
Medlem

inte så svårt val, agnitum outpost såklart. ihop med nod32 AV

pz!

Permalänk
Medlem

Det är alltid kul att söka lite material Google.Denna är lite ovanlig i alla fall ur min synvinkel.

http://www.looknstop.com/En/index2.htm

http://www.looknstop.com/En/rules/rules.htm

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

antivirusprogram då?

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
antivirusprogram då?

OffT: Tråden handlar inte om antivirus annars kan du prova söka, tillfreds eller ej svaras på någon av dina frågor om ämnet efter sökandet så kan du skapa en ny röstning om det.

OnT: Bäst vet jag inte men åtminstone nöjd med, ZoneAlarm.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Använder nvidia firewall med gott resultat

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Är det bara jag som endast sitter bakom hårdvaru-brandvägg?

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05

Det har jag mycket svårt att tro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05

Nej, jag gör också det.

Kör dock med både och.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Det har jag mycket svårt att tro

Vadå då?

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Det är nog väldigt många, inklusive mig själv som har någon form av brandvägg i sin router, som inte tänker på det så mycket utan tänker på mjukvarubrandvägg när man säger brandvägg.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Testpilot

Använder ingen brandvägg alls jag, varken mjuk eller hård.

Har bara testat typ Kerio av dom i listan, tycker det känns lite orättvist att säga att den är bäst men jag röstar på den ändå.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det är nog väldigt många, inklusive mig själv som har någon form av brandvägg i sin router, som inte tänker på det så mycket utan tänker på mjukvarubrandvägg när man säger brandvägg.

Jo, så har jag det iaf. Jag har brandvägg i routern, men inget brandväggs program i Windows. Kanske lite klarare om man skriver så

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk

freebsd+pf som hårdvarubrandvägg sedan kör jag Agnitum outpost som mjukvaru.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Microsoft ISA Server

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jo jag kör bara router Brandvägg NAT. Verkar som att man klarar sig rätt bra med det men man får se upp med utgående trafik som kan vara nog svårt för dom som inte kan att detektera.
Rekomenderat är väl agnitum outpost för dessa allafall.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Har du en router är det Look 'n' Stop!

http://www.firewallleaktester.com/software.htm#04

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Senaste Outpost Firewall Pro v. 3.51.759.6511 (462) är den bästa hittills i v. 3.x-serien. Vissa builds har det klagats på, men nu har Agnitum verkligen fått ordning på grejerna. Version 4 kommer i sommar och innehåller flera förbättringar.
Vissa kallar programmet bloatat, men då har de inte insett att plug-ins kan deaktiveras, samt missat alla andra inställningar... för denna firewall!

Synd bara att det är så förbannat bra att den attackeras av sitt eget ip och ethernet, var tvungen att avinstallera och numera har jag windowsbrandväggen, sen skiter jag i resten vill de hacka sej in så får de göra det, om nu inte agnitum kunde lösa detta problemet, synd för dem om de förlorar kunder för jag var helnöjd i ett helt år ända tills installationen av en router, så kollapsade outpost och datorn gick inte att använda.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Använder nvidia firewall med gott resultat

Starkt jobbat!
(Nästan att jag tror du skämtar... )

Citat:

Jo, jag sitter också bakom en router, men för att kontrollera utgående trafik behövs mer än bara den. Outpost kan också blockera att ditt bankkortsnummer (eller annan känslig, angiven, information) sänds iväg okrypterat.

Permalänk
Medlem

För att förtydliga mig, jag har dels en hårdvarubrandbägg, i form av en router som bara är enkelriktad, och dels en mjukvarubrandvägg i form av nvidia firewall.

Kanel, nej jag skämtar inte. Jag har också hört att folk har problem med nvidia firewall, men jag har inte haft något problem än så länge i alla fall (visserligen inte haft min nya dator så länge än) och så finns det inte så många gratis brandväggar som fungerar till windows server 2003 standard edition.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Testa din brandvägg med hjälp av det nya PC Flank.

Welcome to PC Flank's Leaktest

Skriv gärna ner er resultat.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus Grissom
Testa din brandvägg med hjälp av det nya PC Flank.

Welcome to PC Flank's Leaktest

Skriv gärna ner er resultat.

Råka tillåta alla IE anslutningar, misstag, misstag.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Avstängd

Personligen älskar jag Sygate. Provar nu outpost och tycker inte lika mkt om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Personligen älskar jag Sygate. Provar nu outpost och tycker inte lika mkt om det.

Har inte symantec lagt ner sygate firewall?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Kör också sygate, gillar den men den verkar läcka lite enligt några av programen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Starkt jobbat!
(Nästan att jag tror du skämtar... )

Jo, jag sitter också bakom en router, men för att kontrollera utgående trafik behövs mer än bara den. Outpost kan också blockera att ditt bankkortsnummer (eller annan känslig, angiven, information) sänds iväg okrypterat.

Vilket innebär att man lagrar sitt bankkortsnummer i brandväggen?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Vilket innebär att man lagrar sitt bankkortsnummer i brandväggen?

Ja, annars blir det svårt för den att veta vad som är vad... Naturligtvis är infon krypterad, vilket numera även alla regler är.