mitt windows fungerar inge bra :( behöver så mycket hjälp jag kan få :/

Permalänk
Medlem

mitt windows fungerar inge bra :( behöver så mycket hjälp jag kan få :/

hej...! jag håller på att fixa windows på min nya SATA hårddisk.

innan så hade jag en gammmal IDE som inte fungerar verkar det som.

När jag försöker starta windows på den gammla och den nya HD:n så blir det bluescreen, varför blir det så??

Är det fel på båda HD:arna eller är det mitt moderkort som de kan vara fel på?

Igår när jag försökte desperat så kraschade hela systemet när jag skulle installera (ni vet där man ska välja installera, avsluta, och reparera) men inte nu.
De är därför jag tror att kanske moderkortet är tjuven som gör att inte min dator fungerar som den ska...

(DESPERAT SNÄLLA HJÄLP!)

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Medlem

Vad står det på blåskärmen?

/G

Permalänk
Medlem

att det är en skadad HDD och se om ny programvara eller nått annat är korrekt installerat

den skiftar mellan dom 2

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Medlem

Jag menade "exakt vad står det på blåskärmen".

/G

Permalänk
Medlem

Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Om detta är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn. Om meddelandet visas igen, bör du utföra dessa steg.

kontrollera att all ny maskin och programvara är korrekt installerad. Om det är en ny installation, kan du kontakta eller programvarotillverkarna om du behöver speciella filer för windows.

Om problemet kvarstår kan du prova att inaktivera eller tabort nyinstallerad maskin eller programvara . Inaktivera alternativ för bios minnet som exempelvis caching eller shadowing.

(sen står det hur man startar i felsäkert läge.)

Tekninsk information:

*** STOP: 0x00000ED (0x81ACEAF8, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000,

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

nåt med att den typ inte kan hitt/starta/mounta bootsektorn på HDn???

Permalänk
Medlem

hur fixar jag det då?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

adu martta bra fråga.. tyvär vet jag inte det nu:(.. kan du försöka komma i kontakt med support för din/dina diskar.. om nu inte en SweCare kan hjälpa dig..

Permalänk