Läsning: SweClockers-chassi

Permalänk
Melding Plague

Mikael ”Gotall” Gustafsson har varit i farten igen, och denna gång är han tillbaks med en grymmare datormodifikation än någonsin. Till vår ära har han valt att återspegla SweClockers i chassiform, konst kallar vi det! Ta dig igenom denna artikel, fylld med bilder, och bara njut av detta mästerverk!

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har följt detta mästerverk sen start och måste säga att grabben har talang

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Haha sjukt att komma på nåt sånt! Snyggt!

Permalänk
Geeks
Grundare

Det roliga är att se hur det svänger från första idén med ett SweClockers-chassi till ett läskigt och blodigt monster. Charmigt :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

jag tycker att jag e mysko då jag fiskar 14 timmar i sträck... men det är ju nästan sjukt på allvar...

du ska fan ha dom fetaste credzen som finns iaf... totalt grymt helt enkelt

Permalänk

Den musmattan gillar jag Skarpt

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem

respekt!

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem

För att citera Mera motor-Classe:

Citat:

Detta är helt sanlöst!

Kanonsnyggt!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Galet "Posetivt"
Skulle dock bli jävligt rädd när man skulle gå från datorn på sena natten och man tvärtittar på datorn

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

otroligt bra gjort, man börjar bli bortskämd med gotalls moddar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Snyggt, MVG säger jag bara

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Mycket proffsigt gjort! Men jag skulle dock inte vilja ha den där "gubben" i mitt rum Ser riktigt nasty och skabbigt ut! Speciellt med musen och tangentbordet.. Men det var ju tanken bakom detta bygge så!

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

kan säga att det är klart det roligaste chassit jag gjort och när väl ideerena sbörjat snurra så kan man se som edin säger att det svänger lite i strukturen på det det skall ses "live" då det är skullnad att se det ..

Permalänk
Medlem

Känns som det är mer Quake4 tema än Sweklockers. Men det kan ju vara båda.
Även om jag inte skulle vilja ha ett sånt chassi så är det imponerade. Bra jobbat.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

HELVETE vad grymmt!!!

(var det bara jag som fick Quake IV flashbacks?)

Visa signatur

---Macfrälst---
MacBook vit, 2Ghz, 1gb minne, 60 gb hd
Playstation 3, jobbar på att få in OS X

Permalänk
Avstängd

göra snygg men vad använde du dom "dna" svavarna som du gjorde i början till?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Coolt bygge! Jag gissar att du spelar en del DOOM3.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Känns som det är mer Quake4 tema än Sweklockers. Men det kan ju vara båda.
Även om jag inte skulle vilja ha ett sånt chassi så är det imponerade. Bra jobbat.

Ahh såg det nyss... Men en än gång SNYGGT!

Visa signatur

---Macfrälst---
MacBook vit, 2Ghz, 1gb minne, 60 gb hd
Playstation 3, jobbar på att få in OS X

Permalänk

Jävlar.. ja skulle fan inte våga sova jämte den

Permalänk
Medlem

Super duper snyggt jobb men som jag sa i den tidigare tråden, han saknar ju öron men GoTall vilket kanon jobb du har ställt till med.. Snyggaste chassit hittils kan jag säg

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ja eller hur.. Va hände med dom DNA tuberna du gjorde i början?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vem var det som korrigerade stavnigen/svenskan då? h0h0.

Permalänk
Medlem

Wow... den... wow

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Vem var det som korrigerade stavnigen/svenskan då? h0h0.

Vem var det som korrigerade stavningen/svenskan då? hoho.

Nu var det var jag.

Permalänk
Medlem

Otroligt coolt och fräckt chassi.
Snyggt är det tyvärr inte. Denna stilen tilltalar mig inte. Men att det är så vågat och annorlunda gör bara saken bättre.
Det är fulsnyggt på något sett.

Bra arbetat. Diggar chassit (censur) mycket

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Hm, fin idé och så, men jag gillar inte riktigt idén att ha en dator i en människoliknande grej. Den var ju riktigt stor med tanke på hur "lite" som egentligen fanns i den.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Skrämmande snyggt

Permalänk
Medlem

tjena allt folk . sorry gällande DNA rören .. men vi får skylla på datorbutiken.com som gick in med högtalarset annars hade dna rören inte använts .. . vill inet förvandla detta till en bygglogg men skicar upp et par bilder ..

setet..

spackel ..

final pics..

nu är det klart nu finns inge mer .. och ska ni till dh kika förbi med en kaffe

Permalänk

Otroligt snyggt! Lätt en av de snyggaste chassimodarna ja sett någonsin! Speciellt känslan för detaljer

Visa signatur

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein