Everquest 2 - något att ha?

Permalänk
Medlem

Everquest 2 - något att ha?

Tjena!
Funderade lite på att köpa Everquest 2 hos Gametronics för 99 spänn. Någon som vet om det är något att ha? Spelade lite Anarchy Online för längesedan, men i övrigt är jag ganska ovan vid genren.

http://www.gametronics.se/ShowProduct.aspx?prodid=1607

Visa signatur

Keep rockin' baby!

Permalänk
Medlem

Finns en testversion av EQ2 som du kan prova helt gratis: http://www.trialoftheisle.com/index_new.vm

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag lirade EQ2 ett rätt bra tag i vintras när jag tröttnade på WoW för sjuhundrade gången.
Och det är faktiskt ett bra spel. På många sätt likt WoW, men mer uppvuxet... Mer utvecklad social aspekt, men ändå väldigt spelvänligt och faktiskt rätt lätt att lära sig. En del som jag gillade var just det här med att det inte bara handlade om att levla upp så fort som möjligt och sen var man på top, utan att man kunde skaffa hus och inredning o en massa annat smått och gott, så att det faktiskt kändes som att man kom upp sig i världen när man sakta klättrade uppåt.

Så jag skulle nog våga mig på att säga att EQ2 är ett rätt bra insteg till dagens mmo-spel. Iallafall om man inte vill börja i träsket och missa de finare poänerna som många nya spelare tyvärr gör med WoW och GW.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag lirade EQ2 ett rätt bra tag i vintras när jag tröttnade på WoW för sjuhundrade gången.
Och det är faktiskt ett bra spel. På många sätt likt WoW, men mer uppvuxet... Mer utvecklad social aspekt, men ändå väldigt spelvänligt och faktiskt rätt lätt att lära sig. En del som jag gillade var just det här med att det inte bara handlade om att levla upp så fort som möjligt och sen var man på top, utan att man kunde skaffa hus och inredning o en massa annat smått och gott, så att det faktiskt kändes som att man kom upp sig i världen när man sakta klättrade uppåt.

Så jag skulle nog våga mig på att säga att EQ2 är ett rätt bra insteg till dagens mmo-spel. Iallafall om man inte vill börja i träsket och missa de finare poänerna som många nya spelare tyvärr gör med WoW och GW.

Jo WoW är rätt likt EQ2

Har spelat EverQuest 2 ett bra tag och här belönas gruppande med folk innan man nått lvl cap, kan nästan säga att det är nästan omöjligt att klara sig utan grupp.

Folk som spelar EQ2 upplever jag som äldre och mognare. Själv var jag yngst i mitt guild och jag är 21 år.

Stor variation av klasser som gör så att man känner sig lite mer speciel och inte bara en klon.

Tycker helt klart att du ska testa detta spel, ser väldigt bra ut om man har dator nog att dra upp detalj nivåerna.

Permalänk
Medlem

Vill testa det men ska det verkligen ta 2 jävla timmar att uppdatera skiten?
Känns ju otroligt lockande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Vill testa det men ska det verkligen ta 2 jävla timmar att uppdatera skiten?
Känns ju otroligt lockande...

hehe
Det tyckte jag med, men jag tyckte också det var värt att vänta på sen när jag väl komit igång ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag aktiverade EQ2 i förrgår igen. Dock har jag glömt bort att jag gjort det. Tänkte börja spela med en ny char.. Dock jobbar jag natt hela veckan och sambon gnäller väl om man spelar sin vakna tid och drar sen.
Men man får väl ta sig tid när man har tid =P

Vilka servrar kör ni på ?

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Har dom någon orm av pvp i EQ2?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jodå, dom har några PVP servrar, Darathar är en utav dom, den jag brukar spela på tidigare, har inte börjat spela ännu fast jag har aktiverat det =P

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Har nu installerat test versionen. Kommer nog köpa spelet och spela på någon pvp server. Ser itne nöjet med att bara slakta NPC gubbar och NPC varelser.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Denna tråden är ju ett par gammal men tycker du ska se till att spela på Darathar EU (PvP). Där hänger jag och är för närvarande level 32. EQ2 är väldigt kul! Smiskar WoW.

Permalänk
Medlem

Jag tycker EQ2 är överlägset WOW men som nån tidigare nämnde är det mycket svårare att köra solo i det. Samt är städerna ganska folktomma, iaf om man ska jämnföra med WOW. Ibland kan det gå timmar och möter inte en enda person (EU server). Men som jag fattat det har de slagit ihop serverarna sen jag spelade sist så jag hoppas det löst problemet.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Har EQ månadskostnad?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Har EQ månadskostnad?

Ja (vet dock inte hur mycke), skulle tro runt 120kr

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

GAH!

Jaja då skiter vi i det också då.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

17 dollar/månad. Dvs ca 130 kr.

Man kan köra solo i Everquest 2. Beror dock mycket på klass.
Är man tex Guardian kan det bli lite knepigt. Warlock, wizard, scouts, summoners osv har det mycket lättare.

PvP är väll ingen höjdare direkt. Har den lvl 20-30 karaktär på darathar men jag spelar aldrig på den nu för tiden. Fann inget nöje i pvp. Känns lite lågt att bli slaktad av 6-12 pers som är upp till 10 lvls högre. Sen är det inte lika moget spel på PvP servrarna som det är på dom vanliga.

2 timmars updatering för eq2 är inte så mycket.. Värsta jag varit med om var 23 timmar.

En skillnad mellan wow och eq2 är att man får casha mer i eq2 då nya zoner ingår i adventure packs som kostar 8 dollar. Även expansions som kostar 30 dollar inkl vat.

Kommer en ny expansion i november också. Ny ras osv. Diskuteras om att höja ribban till lvl 80 också.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Everquest 2 har ju en föregångare, därav namnets lilla 2a..
det betyder, dock inte alltid men allt som oftast, att utvecklarna och de andra mupparna bakom har lite erfarenhet..

till skillnad från WoW gubbarna.. men vad jag förstått har det ju gått bra för dem och de har väl lärt sig enorma mängder och spelet är ju enormt populärt

jag gillar dock ettan av Everquest bäst.. dock skulle jag aldrig betala för att köra EQ1 igen.. har funderat på kanske EQ2 eller kanske WoW..

har ju fördelen att jag är insatt redan i EQ2 eftersom man var heltids betatestare

men om du är beredd att lägga ut pengar varje månad för att köra online spel så tror jag nog att du kan känna en hel del glädje i EQ2.. tänk bara på att läsa lite på sajten om vad du gör i spelet och vad du bråkar emot för "fiender".. dvs. stora spindlar, enorma jättar där du ungefär är lika hög som skosulan av jätten

massa såna skojiga saker, plus att det är enormt fina miljöer.. bara ta sig till ett ställe och sitta o kolla när solen och molnen åker förbi och går ner över horisonten..

underbart mysigt är det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
har ju fördelen att jag är insatt redan i EQ2 eftersom man var heltids betatestare

Bortsett från namnet är det inte mycket som är sig likt sen betan...

Permalänk

Jag är också intresserad av EQ2, finns det något annat sätt att betala i månaden än med kreditkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Jag är också intresserad av EQ2, finns det något annat sätt att betala i månaden än med kreditkort?

ca. 50-60kr dyrare om jag förstått månadspriset på EQ2 rätt..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34257

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Bortsett från namnet är det inte mycket som är sig likt sen betan...

nae så får du inte säga!!
vad är det som du märkt skillnad på då??

nästan så man blir sugen juh..

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det här med master skills?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
nae så får du inte säga!!
vad är det som du märkt skillnad på då??

nästan så man blir sugen juh..

Solomobs överallt utom i dungeons, mycket fler quests, inga spiritshards, nästan ingen xp-debt när man dör, väljer klass från lvl 1, zone revamps för Isle of refuge samt newbiezoner (tror det är mer gjort för Freeport än Qeynos dock.) Nu med senaste Live updaten blev crafting också mycket lättare (eller kanske ska säga snabbare, inga subcombines längre), är ex. inga problem att pressa de första 20 lvlarna om man har 100% vitality på någon timme.

Permalänk

Hmm, det verkar vara svårt att få tag i game card till EQ2... Vet någon om det går att betala med ett Nordea VISA electron?

Permalänk
Medlem

Electron.. kommer inte riktigt ihåg.. men är siffrorna utstansade.. allså att de står ut från kortet??
i sådant fall brukar det fungera..

annars så fungerar det inte om kortet är helt platt..
utan att fråga hade du bara kunnat prova

hur som helst.. förmodar att du inte bor i Stockholm.. annars
går det ju att gå till webhallen inne i stan
men förmodligen bor du inte i Stockholm då..

Permalänk
Medlem

Har för mig att EQ2 går att betala med electron-kort... inte helt säker men jag vet att det var bättre på den fronten än många andra mmo's idag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Har för mig att EQ2 går att betala med electron-kort... inte helt säker men jag vet att det var bättre på den fronten än många andra mmo's idag.

Föreningsparbankens E-Kort funkar iaf att betala med, det enda jag inte kunnat betala med det är FS bio

bloodsource: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34257

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

@Gambit_2k

Dom har ju inte i lager och jag vill spela nuuuuu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
@Gambit_2k

Dom har ju inte i lager och jag vill spela nuuuuu

Om du kollar igen så har de 1 st i butiken just nu.

Spring ned till närmaste EBGames eller Game butik då? Men om du inte redan äger spelet så får du ju 30 dagar på köpet.

Visa signatur

Permalänk

Stockholm ligger 80mil härifrån så nej tack.

Jag var varit på banken och fixat ett VISA så det kommer nästa vecka

Tack ändå