Permalänk
Medlem

Paj skärm

Ni killar som har koll på allt..
Var kan jag få tag på en lös, ny eller beg skärm till min pajjade laptop?
Datorn har åkt i golvet utan extraförsäkring.. Den fyngerar (kan se det blåa windows bakom revorna i skärmen)
Tror sambon eller någon polare kan fixa i den bara jag får tag på en billig.

*klappar sin stackars Amilo*

Visa signatur

No Tears No Sympathy

Permalänk
Medlem

Ouch, det billigaste är nog ebay .. dock är skärmarna Sjuuukt Dyra å man måste veta vad det var för skärm exakt :P...

mkt stavfel pga äckligt tngntbord

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Kollade med ett företag i Helsingborg men vet inte om jag kunde köpa skärmen från dom. Även om dom fick datorns ID o stuff så kunde dom inte säga exakt vilken skärm som satt i.. *suck*
Får väl koppla skiten till TVn på något sätt o ha den som mediaspelare.. .*s* har ju fjärr.. hehe

Visa signatur

No Tears No Sympathy

Permalänk

Re: Paj skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stumpan
Ni killar som har koll på allt..
Var kan jag få tag på en lös, ny eller beg skärm till min pajjade laptop?
Datorn har åkt i golvet utan extraförsäkring.. Den fyngerar (kan se det blåa windows bakom revorna i skärmen)
Tror sambon eller någon polare kan fixa i den bara jag får tag på en billig.

*klappar sin stackars Amilo*

Så du ser gränssnitt etc på skärmen? Är den spräckt eller slutade den "bara" fungera? Om det är som i sistnämnda fallet och du ser bilden, fast väldigt svagt kanske det endast är backlighten (som lyser upp panelen) som lagt av?!? Billigare att byta än en helt ny skärm... Anovo Nordic i Linköping lagar burken åt dig om det blir för komplicerat att göra själv.

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop