Papperskorgen har försvunnit!

Permalänk
Medlem

Papperskorgen har försvunnit!

Tjenare dudes, min papperskorg har försvunnit! Vad är det för galet? Jag hade lite grejjer där som (det låter dumt men så va det) va aningen viktiga, när jag skulle återställa korgen så fanns den inte längre på skrivbordet! Finns den kvar? Vart kan man isåfall starta den igen? Vad hände med grejjerna som fanns däri?

Vill ju gärna ha tillbaks papperskorgen då jag inte vet vart grejjerna jag nu tar bort hamnar..

Grymt tacksam för bra svar!

Permalänk
Medlem

Start -> sök -> "alla filer och mappar" skriv "Papperskorgen"

Permalänk
Medlem

Eller med TweakUI.

Råkade själv ta bort bort papperskorgen ifrån skrivbordet / aktivitetsfältet för någon dag sedan.Gick in under TweakUI och verkställde fram en ny ikon.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Cyrus, vad är TweakUI?

Mvh

Permalänk
Medlem

Titta på högerflanken >> TweakUI

Titta sedan när du har lagt in programmet under Desktop.Bocka i papperskorgen och förhoppningsvis så finner du ikonen på skrivbordet.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Köp en ny på IKEA, 19 spänn så har du löst det problemet.

Visa signatur

Best file compression around: "DEL *.*" = 100% compression

Permalänk

Högerklicka på skrivbordet välj Egenskaper, skrivbord, Anpassa skrivbordet sen kan du kryssa i papperskorgen där. KANSKE inte är felet men ganska säker på det.

Visa signatur

Om ni har något korkat och helt ogenomtänkt att säga så säg det.

Permalänk

kör > gpedit.msc

där kan du lägga till eller ta bort papperskorgen och mycket annat.

/sodda

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk

Använd sedan, exempelvis, mappen "Mina dokument" för att förvara viktiga filer.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk

Är det ingen av Er som tänkt på att det kanske bara är genvägen från skrivbordet som "gömt" sig? ok..

*1: Win+E (öppna Explorer) .. se mapp-vy .. titta längst ner.. finns den?
*1.2 högerklicka på skrivbordet, välj ordna ikoner efter och sedan visa skrivbordsikoner (detta endast om du dolt dem som jag gör)

om det inte löser ditt problem så...

*2 starta om datorn i felsäkert läge och vips.. där har du alla grundinställningar

Lycka till!

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Medlem

Jag använde nu en recycle-bin registreringsposter för att få igång den så nu har jag papperskorg igen men tack för alla riktigt bra svar!

MvH Mattias