Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Haha, jag har haft 64QAM i flera veckor nu men inte kunde jag få 24/8 för det.

Nån som har hört nåt om Malmö?

Grattis iallafall

Tack tack

Jag bor i en mindre stad (Mariestad) så jag hade knappast väntat mig att jag skulle få det så snabbt.

Permalänk
Medlem

Har varit bortrest några dagar nu och gick som vanligt in och kollade på Comhems hemsida och vad ser man? Jo att man kan beställa 8Mbit Upload!! Fan va gött! Men märkligt egentligen. Jag bor i Uppsala och där några bekanta bor ca 1km bort går det inte att få. Men jag är nöjd iaf! Ringde nyss och beställde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Har varit bortrest några dagar nu och gick som vanligt in och kollade på Comhems hemsida och vad ser man? Jo att man kan beställa 8Mbit Upload!! Fan va gött! Men märkligt egentligen. Jag bor i Uppsala och där några bekanta bor ca 1km bort går det inte att få. Men jag är nöjd iaf! Ringde nyss och beställde!

Grattis! Jag bor också i Uppsala men kan inte beställa än Fixar du skärmdump från Tptest 3 sen? Vill se hur bra farten blir i Uppsala

Permalänk
Medlem

Massacre: gå och köp en trisslott!

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Skumt att jag bara får 2.75 i upload. Ser inget fel när jag går in på modemet heller, står 9350000 bits/sec på upload. Provade utan router men fick samma resultat Blir väl att ringa till comhem och klaga.

EDIT: Kanske har att göra med att det är ganska instabilt i mitt område? Gjorde tptest nyss och får 13 Mbit/s i download.

Permalänk
Medlem

sohmoo kan fixa det i morgon hon sa att det skulle bli installerat och klart senast i morgon. Antar att det blir som med alla andra vid midnatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Skumt att jag bara får 2.75 i upload. Ser inget fel när jag går in på modemet heller, står 9350000 bits/sec på upload. Provade utan router men fick samma resultat Blir väl att ringa till comhem och klaga.

EDIT: Kanske har att göra med att det är ganska instabilt i mitt område? Gjorde tptest nyss och får 13 Mbit/s i download.

Borde vara förhållandevis stabilt i området om de gick över till 64QAM vilket de måste för högre upload men ringer du comhem kan de kolla signalnivån och där lär felet sitta...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt 24/8 ut när jag kör hastighet testet..

Ganska så värdelöst skulle jag säga. Ser ut som jag har fått 8/8 istället för 24/8 får väl snart ringa och klaga eller? Bor i Uppsala, Eriksberg inga fel rapporterade heller vad jag kan se

Permalänk
Medlem

äh sluta klaga massacre du har iaf 8mbit upload=)) *avis*

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

De har säkert bokat på fel tjänst... du kan jualltid kolla på "mina tjänster" och isf byta där.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Phunky tyvär händer det allt för ofta att dom slår på fel tjänst, har hänt mig, och har hänt flera gär på forumet, verkar mer som om dom inte tror man ser det ..

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Enligt deras datasystem har jag 24/8 men på "mina tjänster" står det 8/1.
Men testet visar att jag har 8mbit i upload iaf. Men frågan är vad det är för download?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Så här ser mitt 24/8 ut när jag kör hastighet testet..
http://img3.shareavenue.com/thumbnails/e/7/a/2/e7a26ec9ef878d...
Ganska så värdelöst skulle jag säga. Ser ut som jag har fått 8/8 istället för 24/8 får väl snart ringa och klaga eller? Bor i Uppsala, Eriksberg inga fel rapporterade heller vad jag kan se

Ser lite väl högt ut för att vara 8mbit ner? Har själv skitdålig fart nu i kväll, vet inte om det endast gäller mitt område eller allmänt i Uppsala.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Phunky tyvär händer det allt för ofta att dom slår på fel tjänst, har hänt mig, och har hänt flera gär på forumet, verkar mer som om dom inte tror man ser det ..

Slår på och slår på. Mena du när du just bokat eller att du plötsligt får fel tjänst? Alltså att du får en annan hastighet man kan teckna hos comhem?

Om du menar det första så är det ju helt enkelt kundtjänsten som dabbar sig. Om det är det senaste som gäller i ditt påstående så är det ett fel som de dessvärre inte löst på de 1-2 år jag känner till att de använt utrustning för att shapa trafiken (Packet logic) så man inte får ut mer än vad man betalar för. Som jag sagt tidigare så är configen ställd en bit över alla tjänster (för att den stora merparten skall få ut 70-100% trots eventuella störningar) och om man mot förmodan skulle komma in för mycket över det man betalar för skall utrustningen "shapa bort" överflödet som jag förstår det. Problemet är att den/de utrustningarna ballar ur ibland och då kan man få nån annan tjänst hipp som happ. Varit ut till ett par kunder med exakt detta problem och inte mycket jag kan göra då utom att skicka det till deras systemdriftare.

Ingen aning när de löser det problemet fullständigt... Inget de gör medvetet endock, man byter ju bara speed med någon annan befintlig kund och det lär inte spara mycket trafik och en massa anmälningar till deras support lär kosta bra mycket mer än att bygga ut kapaciteten i längden.

Massacre: Känns som de bokat fel endå i ditt fall då du fått rätt upload.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Japp , ja satt ju helt plötsligt med 8mbit fast ja hade haft 24 i 6månader=) men men sånt som inträffar antar jag=)
Inga nyheter om vi i gettot i gbg snart kommer få högre upload?

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Haha nu när ni pratar om det så har jag fått 2 Mbit när jag suttit med 24 Mbit sedan starten.

Har inte beställt någon annan tjänst än 24an.

Permalänk

på mina tjäster står det :

Bredband
headline
Startdatum 2007-07-01
Bindningstid 12 mån (kvar: 12 mån)

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

hehe ja va inne och kollade, nu hade dom lagt dit alla dessa sommarkampanjer igen dom har vart borta ett par veckor från "beställa" sidan för mig,och ja som trodde att ja skulle få beställa 8 upp då listan va lång , men ikke!
Ni som fått 8mbit upload, har ni sämre ping osv nu lr ?

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
hehe ja va inne och kollade, nu hade dom lagt dit alla dessa sommarkampanjer igen dom har vart borta ett par veckor från "beställa" sidan för mig,och ja som trodde att ja skulle få beställa 8 upp då listan va lång , men ikke!
Ni som fått 8mbit upload, har ni sämre ping osv nu lr ?

Nepp... ingen skillnad

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

göttans matte56, låter ju lovande!

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Enligt deras datasystem har jag 24/8 men på "mina tjänster" står det 8/1.
Men testet visar att jag har 8mbit i upload iaf. Men frågan är vad det är för download?

Vad får du för fart med tptest i dag, bättre/sämre?

Permalänk
Medlem

Tänkte ja skulle ringa till kundtjänst, blev satt i kö , 45st före mig, beräknad tid , 47minuter , nä då mailar ja hellre!
Verkar va många som vill prata me dom

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt 24/8 ut idag. 070710 kl 10:40

Inget direkt att skryta över va? LoL!
Sen undrar jag ifall ni andra som har 8Mbit upload kan få det på ex DC++?
Dom som har test laddat från mig ligger på max 100Kb/s. Var sitter spärren någonstans? Måste ju kunna komma upp i åtminstonde 4-500kb/s tycker man. Någon som vet var felet är? Phunky - Får man räkna med störningar tills alla i Uppsala har 8 i upload eller?

Permalänk

Har hört att Comhems hastigheter stämmer ganska bra, alltså att man får 24 Mbit (eller i närheten) och inte 12-13 Mbit som man får när avstånd till telestation blir avgörande. Stämmer detta eller är det andra faktorer som spelar in?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Massacre det där ser värkligen inte alls bra ut :S

Massacre tcpn borde vara lite mera som UDP. något måste vara fel

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd

Ja något är fel i hans dator...

Permalänk
Medlem

Trollhattan - tror inte det är fel i datorn. För innan jag bytte till 24/8 var det som helst inga problem med hastigheten. Men nu när jag fick högre upload så börjar det strula. Pendlar hela tiden mellan bra och värdelöst typ. Kanske blir så tills hela uppsala är utbyggt.

EDIT:
Som nu exempel är speeden skapligt okej kl 11:30:

Permalänk

Massacre det där är ok lite tp optimizer och du kan få 100% på båda delarna.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Pendlar hela tiden mellan bra och värdelöst typ. Kanske blir så tills hela uppsala är utbyggt.

Ser att du kör mot Bredbandsbolaget, testade själv på lunchen och fick lite sämre värden mot den. Har du testat mot någon annan, t.ex. port80?

Permalänk
Medlem

så som det är just nu tycks allt flyta på som det skall! testar att köra mot nån annan än bbb i ikväll runt 20 snåret och checkar av