Permalänk
Medlem

treewalk va e nu det ?=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Ja, Comhems DNSer är väldigt sega idag.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Ah hittade en annan anledning till varför det känns segt med, bara 12mbit på tptest oxå! Jefla skurkar som snott min dl speed! )

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

nu gissar jag bara med "treewalk" är troligen något program där du kan göra en egen DNS server.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jo googlade lite, men avvaktar tills farten e bättre innan ja börjar fippla , gonatt gubbs

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Avstängd

snabbis: jo samma här, speciellt vissa .com adresser är hemska (som funkade fint innan) att ladda.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Bara dns-strul för Götet? Det bådar ju gott för höjd upload

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Oki, då vet man ju att man inte är ensammen iaf tackar gubbar

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Signade upp mig för 24/8 häromdagen och hämtade ut modemet idag, 20/8 blev resultatet. Klart bättre än mina 14/2 som jag fick med BBB adsl

EDIT: 22/8 lyckas ja tydligen klämma ur linan.

Permalänk
Medlem

Hejsan alla datafreaks ;D!

Jag undrar om det är någon som vet när comhems kunder kan få 8 mbit uppströms i Örebro?

Man orkar ju liksom itne vänta hela livet ut :S!

Permalänk

knosen: Flytta det är den snabbaste lösningen. (Skämt o sido)

Dom ska vara klara med arbetet innan sommarens slut har man hört.!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej najs! Tycker att dom har dålig uppdatering på sin sida:P Någon som håller med?

Permalänk

tycker också att det drar ut lite på tiden.. vill liksom ha det nu! . Har haft 64QAM i 1 månad snart och allt fungerar vrålstabilt. Förstår inte vad de väntar på, men det är möjligt att de har problem någon annanstans.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Att de inte updaterar, eller ens tillkännager det alls på sin hemsida är väl just för att de inte har släppt tjänsten officielt än och skyddar därmed sin kundtjänst från alla som i så fall skulle ringt som galningar under sommaren och frågat när just de kunde få 8Mbit upstream

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Att de inte updaterar, eller ens tillkännager det alls på sin hemsida är väl just för att de inte har släppt tjänsten officielt än och skyddar därmed sin kundtjänst från alla som i så fall skulle ringt som galningar under sommaren och frågat när just de kunde få 8Mbit upstream

Huvudet på spiken... Skulle alla orter vara klara och de lanserar tjänsten stort så skulle det välla in ADSL-kunder som vill byta och då blir det troligen belastat igen vilket inte kommer fixas i sommar heller. Av erfarenhet så skall man inte storlansera liknande tjänster eller större förändringar under sommaren... blir aldrig särskillt bra. Minimalt med ordinarie support och mest sommarjobbare som inte vet varken ut eller in. Inte för att deras ordinarie är några stjärnor heller alla ggr men men...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hade väl hoppats att man skulle få ha 8mbit upload till semestern, men lutar väl åt Jul ledigheten, funkar iaf lite bättre idag med dns:erna och farten är väl godkänd, 17.8Mbit

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Jul är väl att ta i. Jag tippar på augusti. För övrigt är ju vissa delar av Göteborg redan påkopplade vad jag hört

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Hade väl hoppats att man skulle få ha 8mbit upload till semestern, men lutar väl åt Jul ledigheten, funkar iaf lite bättre idag med dns:erna och farten är väl godkänd, 17.8Mbit

Håller med dig, så det känns iaf med lite tur så kanske i Dec :/

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

Så fort någon i Stockholm som inte bor i ett fd UPC-hus får 24/8 hoppas jag att han postar här. Följer tråden, men man blir ju bara deprimerad när man går och hoppas på att för första gången få okej upload, vill ha nu!

Intellektuellt vet man att man inte bör hoppas på något förrän till jul, men hoppas gör man ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk

distortion10000 : Dom tar nog Stockholm sist bara för att det är ett för stort område att köra tester på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
distortion10000 : Dom tar nog Stockholm sist bara för att det är ett för stort område att köra tester på.

Ganska stora delar kopplades på i Stockholm igårnatt eller om det var inatt iaf... så något är ju alltid pågång.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Uhm, kan man inte få 24/8 i innerstan?, i val av produkt får jag upp två olika 24 mbit/s tjänster

Edit: Ena kanske är adsl tjänst? =/

Permalänk
Medlem

walle_sthlm : tror den ena är med bindningstid och den andra utan, så hade jag det iaf, nu finns det bara en tjänst att välja då ja loggar in=))

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ganska stora delar kopplades på i Stockholm igårnatt eller om det var inatt iaf... så något är ju alltid pågång.

Faaaaaan Phunky, nu tände du hoppets gnista igen :). Nu kommer jag logga in på comhems sida varje dag och kolla om 24/8 lagts till bland mina tjänster... inte bra för sommarvilan.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk

Tjohooo.
Sedan den 15 juni har min uppkoppling inte varit nere en enda gång.

Hade problem med att den la av 3-4 gånger om dagen men de hittade en skarv i ett skåp på utsidan av kåken som var erjad.

Comhem fixade bort mina räkningar jag precis fick och jag fick tillgodo också sedan starten då jag haft problem mer eller mindre hela tiden.

Har 8/8 i ett fd upc hus och hastigheten är ok dygnet runt för mig.

Pingen är fortfarande svajig men det är ett annat problem ett annat år.

Som jag sa i en annan tråd. När det funkar är det kanon. Annars gäller det att ligga i med telesamtal och tjat.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alamartimo
Tjohooo.
Sedan den 15 juni har min uppkoppling inte varit nere en enda gång.

Hade problem med att den la av 3-4 gånger om dagen men de hittade en skarv i ett skåp på utsidan av kåken som var erjad.

Comhem fixade bort mina räkningar jag precis fick och jag fick tillgodo också sedan starten då jag haft problem mer eller mindre hela tiden.

Har 8/8 i ett fd upc hus och hastigheten är ok dygnet runt för mig.

Pingen är fortfarande svajig men det är ett annat problem ett annat år.

Som jag sa i en annan tråd. När det funkar är det kanon. Annars gäller det att ligga i med telesamtal och tjat.

Jag har precis samma problem som du hemma, nätet lägger ner flera gånger om dagen, då man måste gå och starta om modemet.

Försöker ringa så ofta jag kan, men det händer inget :/
Har haft problemet i snart ett år, börjar bli lite drygt.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

"Uppkopplingen bryts" är bland det drygaste både comhems support och tekniker kan försöka felsöka och hitta orsakan till. Kan ligga i kundutrustning och 100 andra grejjer. Modemet, tillfälliga returstörningar som är för tillfälliga för att deras NOC skall hinna spåra dem, glapp i fastighetsnätet, dålig förstärkare, ärgade grejjer osv osv. Rena mardrömmen... och felen kan försvinna helt plötsligt utan åtgärd från tekniker i nät dessutom.

Blir värre på sommaren också för då kan ju skåp som står i solen bli överhettade. Hösten är inte heller så kul med all fukt. Får vara vinter och tidig vår hela året runt istället

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
"Uppkopplingen bryts" är bland det drygaste både comhems support och tekniker kan försöka felsöka och hitta orsakan till. Kan ligga i kundutrustning och 100 andra grejjer. Modemet, tillfälliga returstörningar som är för tillfälliga för att deras NOC skall hinna spåra dem, glapp i fastighetsnätet, dålig förstärkare, ärgade grejjer osv osv. Rena mardrömmen... och felen kan försvinna helt plötsligt utan åtgärd från tekniker i nät dessutom.

Blir värre på sommaren också för då kan ju skåp som står i solen bli överhettade. Hösten är inte heller så kul med all fukt. Får vara vinter och tidig vår hela året runt istället

Lr fiber å sommar året om *njuta* ;o)

Permalänk

Fick mitt 24/8 idag, funkar bra hittills (bor i Linköping).

Permalänk
Medlem

Driftinformation

Tillfälligt avbrott på Digital-tv, Bredband och Telefoni

För att ytterligare förbättra stabiliteten i vårt stamnät utför vi ett kvalitetsarbete i natt mellan 02:00-06:00.
Samtliga tre tjänster Digital-tv, Bredband och Telefoni kan bli berörda.

Men nudå! kanske man kan hoppas på något )

Visa signatur

slappast i stan