Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Om jag vore dig skulle jag INTE beställa 24/8 ftg tjänsten. Jag gjorde det och ingenting fungerade. Fick ringa tre gånger för att återställa mitt abonemang. Ett par dagar senare fick jag tre nya räkningar. Förvisso var 2 st på 8,22kr men en av dem var en räkning där jag betalde ett månad i förskott pga att jag hade täcknat ett "nytt" abonemang. Mitt s.k. nya abonemang var egentligen mitt gamla som det hade återställt till.

Ok, jag ska ta och ringa. Undrade bara varför det stod 24/1 sen 24/8 sen 24/1. Allt på samma dag dessutom. Misstaget verkar åtgärdat redan.

Men men i värsta fall blir det samma sak som hände dig med flera.

Permalänk

Ska få mitt bredband uppgraderat innan 16.00 idag, återkommer med hastighetsredovisning när så kan ske. mvh

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Ska få mitt bredband uppgraderat innan 16.00 idag, återkommer med hastighetsredovisning när så kan ske. mvh

Var i GBG bor du?

Permalänk

Vasastan, 100 meter från handels. Fick mail från comhem att uppgraderingen sker imorgon 29/9. Återkommer när så är möjligt mvh

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem

Meh, de verkar koncentrera sig på city och närliggande stadsdelar :/

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Tycker det är skumt att inte hela hisingen har möjlighet till 8 upp ännu.
Jag har haft det en vecka drygt nu och hittills funkar allt som det ska.
Vi får hoppas att alla kan få snart då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Meh, de verkar koncentrera sig på city och närliggande stadsdelar :/

Är det så konstigt tycker du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu nergraderat min 24/8 till 2mbit utan att ändra bindningstid pga ett rent helvete med hastighetsproblem. Ligger på mellan 3-17 mbit mottagning så det kan kvitta. Com hem är skit punkt slut.

Permalänk
Medlem

Du o jag har nästan samma hastighet. ja ligger på 3,64 men ja tycker deras 24/8 är stabilare än 24/1 så ja tuffar vidare på 24/8

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk

Ligger på 7.51 Mbit i TCP och 8.11 Mbit i UDP enligt TPTest.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Är det så konstigt tycker du?

Varför ska city prioriteras före resten av Göteborg tycker du? Bor det viktigare kunder där? :>

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Varför ska city prioriteras före resten av Göteborg tycker du? Bor det viktigare kunder där? :>

Nej, men man behöver inte vara einstein för att förstå att det bor fler kunder per capita i centrala gbg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har det gått hela helgen sen i torsdags, me ständiga nerkopplingar, det började 00:06 natt till torsdag tror ja det va, och sen dissas ja regelbundet/oregelbundet, har kontaktat support, och enligt dom va min signal riktigt dålig, hur kan den bara bli dålig så?=)
Så dom skulle skicka ny kabel till modemet...
Receive Power Level
-6.7 dBmV

Transmit Power Level
38.0 dBmV

är det där bra värden?

enda ja kan kolla i mitt spärrade modem=)
/snabbis
edit: glömde ju skriva att från den tidepunkten så har det vart riktigt segt att surfa, och me riktigt varierande tptest, allt från 4mbit download till 22mbit, och 1.1mbit upload till 7.2mbit.

Hmm : då ja kopplas ner så kan ja inte pinga modemet heller, men så fort internet funkar igen så kan ja pinga modemet. kanske mitt modem lagt av.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Nu kan jag bara välja 2Mbit på tillgängliga tjänster =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag me, konstigt att jag har 24 då

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Jag bor i lilla Motala och här snurrar det på i ca 20-24 Mbit ner och 5-8 Mbit upp på comhem. alltså rätt okej för en 24/8 lina.

Varje gång jag ringer ComHem så passar jag på att fråga om 100mbit och då säger dom att de testar det fortfarande.

Skulle verkligen byta om det inte funkar som det skulle. Jag har haft en väldig tur när det gäller upptiden på comhem.

Jag tror verkligen att de börjar erbjuda 50kbit eller 100 snart. de måste helt enkelt det, för att kunna hänga med.

Edit: Mbit

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk
Medlem

Cutters du menar nog Mbit hoppas jag=)

mina tillgängliga tjänster:
Bredband
Small 250 Kbit/s » 99 kr/mån
Small 2 Mbit/s » 99 kr/mån Prova på kampanj 3 mån
Small 2/2 Mbit/s » 149 kr/mån Prova på kampanj 3 mån
HAHA jaja då får man vara glad att man har 24/8 då )

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Skulle kolla igenom vad jag skriver om jag skriver 5-8kbit upp... det låter lite lite

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Cutters du menar nog Mbit hoppas jag=)

mina tillgängliga tjänster:
Bredband
Small 2/2 Mbit/s » 149 kr/mån Prova på kampanj 3 mån
HAHA jaja då får man vara glad att man har 24/8 då )

Du kan ju få två i ull iaf.. Inte så illa..

Verkar definitivt vara något fel på deras databas, IGEN. Själv kan jag bara få:

Permalänk
Medlem

frostfield, så ostabil som linan är nu, så byter ja hällre ner till 2/2 och kan va online hela tiden än dessa ständiga disconnects

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Samma här.det tar en evighet att surfa mellan sidor,
kan man nergradera fast man har bindningstid?
Jag har ingen lust att betala för nåt jag inte får.

Permalänk
Medlem

Hade ostabilt ett tag, ringde felanmälde, tog en vecka sen var det löst.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Samma här.det tar en evighet att surfa mellan sidor,
kan man nergradera fast man har bindningstid?
Jag har ingen lust att betala för nåt jag inte får.

Då ska du ringa och säga till, och du ska få ersättning, om det är comhem har de varit trevliga när något inte funkat och dragit av pengar på räkningen.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk

Phunky eller någon med teknisk koll:

I samband med att jag försökte uppgradera till 24/8ftg så fick jag till slut inställt modemet på 16QAM i upstream. Tidigare hade jag 64 och upplever faktiskt att min uppkoppling är sämre nu. Precis som om nätet är överbelastat,..

Kan det ha att göra med att de ändrade mina modeminställningar?

Permalänk
Medlem

Här i vänersborg går det riktigt stabilt ligger på 9/9.

HELT OK

Permalänk

frostfield :inte för jag är expert på Qam, men labbat med det i skolan, Och igentligen är det bara något man aktiverar via en dator. Kanske gjorde dom något arbete och satte ner det till 16 QAM så länge ?

jag tror i alla fall innan jul att du kommer få dina 24/8

och ni som får att modemet hoppar ur, kolla signalen, Jag har köpt mig en kabeltv förstärkare som jag lätt skruvar på så slipper deras tekniker komma ut som det tar 2 veckor för. Dom gör exact samma sak. bara skruva lite tills modemet hoppar igång.

//mVh

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag hade oxå massa problem med att modemet dissar. Men snackade med en trevlig tjej på comhem ( lät snygg hehe ). Hon skickade nytt modem till mig och efter det har jag inte märkt att modemet dissar.

Permalänk
Medlem

Min signal låg visst på 52, skulle va minnst 56-70 , coax kabeln va visst förbrukningsmaterial, dom skickade ut drivor med dom...

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

snabbis har du en signal runt 57 på ditt modem så ska det inte ens kunna komma online, gränsen på en bra signal är mellan 43 - 56 dbmv

Transmit Power Level : 53.2 dBmV har jag på min

tänk med på att det är kanske 60 fram i utaget sen sitter det en dämpnings satts som ska se till att det blir rätt signal till rätt gräj,

sen får man ta -2 db / utag samt kabel kan dra ner db ganska mycket.

En för lång koaxialkabel kan orsaka att för många db försvinner.

Rekomenderar koaxialkabel är : optisk tät hf koaxial minst 75 db,

Tv körs på 60 - 80 db
radio 50 - 70db

värme / kyla har också en stor roll med hur bra signal ni kommer få i erat nät.
Bredband har ett helt eget frekvenz band

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

razze, oki, det va va dom sa på support, har nu bytt kabel ska se om ja dissas lika frekvent nu me..

Visa signatur

slappast i stan