Permalänk
Medlem

suck , sedan comhem tog över så har jag haft konstant PL på 10-30% dygnetrunt ...

jävla skit comhem ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Hm, beställd precis 24/1. Fick sen sämre speed och kan inte logga in längre på comhems hemsida

Sen kommer jag så klart på att jag inte vill ha 24/1 ifall 8/8 blir billigare kommer jag troligtvis inte få nedgradera. Tror nog att jag klarar mig fint på 8/8 istället för 24/8.

Får ringa och avbeställa det imorgon, eller hur med de hur det tror det blir sen, inte för att jag tror de kommer ge mig ett vettigt eller rätt svar. Får väl be om det skriftligt om de säger att jag kommer kunna välja 8/8 sen.

Permalänk
Medlem

moire: Är du ansluten till comhem stockholm dvs tidigare upc? Isf har det inget med comhem att göra. comhems och upc's nät är fortfarande helt sepparata förutom att du har fått comhems host vilket inte kan orsaka packetloss. Således, du hade haft samma problem vare sig comhem köpt upp upc eller inte. Det är nått lokalt fel i kabeltvnätet som måste felanmälas. Inget att gnälla på comhem över (förutom att det är samma bolag nu då) utan främst på hur tidigare upc skött nätet helt enkelt. Som du kanske sett tidigare på upc's egna driftinfo så jobbar de konstant och fram tills årsskiftet med nätet för att de skall uppfylla comhem krav vilket tyder ganska så bra på att de legat en bra bit efter att förhindra störningar m.m.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Ska bli spännande nu om drygt 30min om de lyckas med att uppgradera mig på det här försöket.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

De sa att de skulle uppgradera klart tills imorrn, och det råkar vara om drygt 5 min....hur länge ska jag ha modemet avslagen....

Permalänk
Medlem

sitter nu och väntar på den utlovade uppgraderingen som skulle ske efter 00.00 men ännu ingen förändring trots att jag startat om modemet.
suck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
moire: Är du ansluten till comhem stockholm dvs tidigare upc? Isf har det inget med comhem att göra. comhems och upc's nät är fortfarande helt sepparata förutom att du har fått comhems host vilket inte kan orsaka packetloss. Således, du hade haft samma problem vare sig comhem köpt upp upc eller inte. Det är nått lokalt fel i kabeltvnätet som måste felanmälas. Inget att gnälla på comhem över (förutom att det är samma bolag nu då) utan främst på hur tidigare upc skött nätet helt enkelt. Som du kanske sett tidigare på upc's egna driftinfo så jobbar de konstant och fram tills årsskiftet med nätet för att de skall uppfylla comhem krav vilket tyder ganska så bra på att de legat en bra bit efter att förhindra störningar m.m.

upc håller på att förbereda för voip, routingen ändras typ 2 3 gånger per dygn enligt pinplotter somjag kör konternueligt 24/7

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Samma här väntar på att d ska uppgraderas men ingenting händer!!!

Fan va lack man blir!!!

Dom ska ju för fan hålla vad dom lovar!!!

Permalänk
Avstängd

Fy fan vad förbannad jag är nu, sitter nån jävla pajas på comhems kundtjänst och lovar på heder och samvete att kl 00.00 inatt då skall jag minsan kunna starta om datorn/modemet och sedan njuta av den nya farten.....yeah right...
7,80mbit..

Ord kan inte beskriva vad jag känner för comhem just nu.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mitt....

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Beställde 24/1 via telefon imorse vid 09-tiden och fick löftet att det skulle gå igång vid midnatt. Körde TPTest 00:15 och fick 8,93mbit, sedan startade mitt modem om vid 00:25 och nu säger TPTest 17,33mbit Så tappa inte hoppet om uppgradering inatt!

Edit: Nu får jag inte mer än ca 13mbit. Testade dra ner lite från sunets ftp och kom bara upp i 1,3 MB/s. Suck...

Permalänk
Avstängd

Hmm nu verkar de ha fått upp farten lite, men det är ganska långt ifrån utlovade 24.

00:22 var innan jag hade fått den nya farten.
Får ju verkligen hoppas att de fixar farten bättre för 11mbit under utlovad hastighet är ganska sunkigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

La en beställning via internet strax efter 22. Var lite halvvajigt med hastigheten först. Men nu får jag ut ~17-18mbit/s, får ses som helt okej. Dock om man loggar in på comhem.se står det det forfarande 8/8 och inte 24/1.

Permalänk

hmm, jag får ut 10mbit nu rätt kasst...
Står även 8/8 på min abbonemangsform

Permalänk
Medlem

Ligger på stadiga 20 nu i download och nästan 1 i upload
enligt tptest.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Hmm nu verkar de ha fått upp farten lite, men det är ganska långt ifrån utlovade 24.

Det börjar med 13 Mbit, om en stund har du mera speed i linan.
Jag hade 15 Mbit vid första tptest men 20-24 Mbit nu i tptest

Håll ut.

Permalänk

Riktigt instabilt men andra ord men de är ju bara första dagen, hoppas allt fixar sig inom nån vecka iaf så alla har 24/1 (dom som vill dvs.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Sedär, som sagt fel i comhempanelen men speeden verkar fungera bra Dock är datumet och tiden väldigt konstig på första testet, ingen aning om varför den skrev så

Permalänk

skulle ha fått 2 mbit från att haft 500..men de verkar sega här...

Permalänk
Medlem

Suck
Nu har de kopplat in 24/1 på modemet men fortfarande inte en siffra över 8Mbit på TCP DL med TPtest.
Kan se att modemet är redo då den har uppgraderats från 9.... till 29..... men ingen skillnad i hastighet för mig med tptest får ringa dem imorgon och klaga om det inte blir bättre imorgon bitti.

Permalänk
Medlem

Fick också mitt 00:25 och d fungerar prima!! 25,68 mbit ned i tcp och 26,32 i udp,, Men att jag får d att toppa perfekt och lite över kanske beror på att jag bor 20 meter ifrån bredbandscentralen comhem har lr vad det nu heter

Permalänk
Avstängd

Farten verkar mycket riktigt stiga som du säger Verbcal, nu är jag uppe på 15.5mbit efter ca 40min med uppgraderingen

Skönt att kunna maxa uploaden hos en med bbb 100/10

"Transferred: hejhej.r12 47,68 MB in 39,56 seconds (1 234,2 KB/s)"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Faan vad alla är ivriga.. Com Hem har nu haft 24Mbit i 25h och ni grinar över att ni "bara får 15-20Mbit.. Låt dom få en liten chans att få all sin utrustning i ordning innan ni börjar klaga.. Vänta några dar. Kanske en vecka. Är det fortfarande problem. Ring då in och kolla om det kanske är något fel i området, finns det inget fel be dom lägga en felanmälan.

Kom också ihåg. Ringer man in och har en dålig attityd får ni MYCKET sämre hjälp

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag är då riktigt nöjd

http://img183.imageshack.us/img183/2088/comhem241cl6.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Det börjar med 13 Mbit, om en stund har du mera speed i linan.
Jag hade 15 Mbit vid första tptest men 20-24 Mbit nu i tptest

Håll ut.

Verkar stämma fint det... Har ökat från 13 till 20 på 30min

Permalänk
Medlem

Här händer det minsann ingenting. Stabilt på 7.8 Mbit/sek.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd

Permalänk
Avstängd

Nu har det blivigt bättre fart på gräjerna hos mig med

Förhoppningsvis lyckas det krypa närmare 24mbit om några dagar, 8mbit upload hade vart guld värt nu.

*körde tptest många gånger nu runt 0300 samtliga var över 20mbit, valde att bara spara en så man lätt kan se skillnaderna på farten. Gick ifrån 13mbit strax efter 00.20 till 20mbit strax efter 03.00, ska väl säga att jag är nöjd med Comhem nu, var lite velande tills man fick tjänsten men nu fungerar den bra. Hoppas vi inte behöver vänta allt förlänge på 8mbit upload

**Tankade en fil ifrån en polare som sitter på 155/155mbit chalmers lina, 2600kb/s kändes lagom gott

Visa signatur

Permalänk

Kilos & McMupp:

Se där.. Fina hastigheter..